کودک و خانواده  راهنمای خرید طلا برای نوزادان و کودکان - گوم اسکول

شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که برای نوزاد یا کودکان خردسال چه نوع طلایی می‌توان خرید. چون تصور بر این است که استفاده از وسایل جانبی مثل زیورآلات طلا برای نوزادی که تازه متولد شده مناسب نیست. حتی برخی از مردم تصور می‌کنند که برای کودک به طور کلی نباید طلا خرید. به این دلیل که ممکن است طلا توسط کودک جویده یا قورت داده شود. اما واقعیت این است که هیچ محدودیت سنی برای خرید طلا وجود ندارد. شما می‌توانید با رعایت برخی نکات ساده، برای نوزادان و کودکان هم طلا بخرید و خیالتان هم راحت باشد که مشکلی به وجود نمی‌آید. این نکات چه هستند؟ در ادامه برایتان توضیح داده‌ایم.

 

راهنمای خرید طلا برای نوزاد

دوران نوزادی از بدو تولد تا پایان یک ماهگی را شامل می‌شود. بنابراین، کودکی که تازه متولد شده نه گوش سوراخ‌شده‌ای دارد که برایش بتوان گوشواره خرید؛ نه دست‌هایش آنقدر بزرگ هستند که دستبند با سایز مناسب آنها وجود داشته باشد. گردنبند هم برای نوزاد به هیچ عنوان مناسب نیست. چون نوزادان دائم در حال دست و پا زدن هستند و ممکن است دستانشان به زنجیر گردنبند گیر کند و پاره شود. بنابراین، شاید بتوان گفت تنها گزینه‌ی خرید طلا برای نوزادان، سنجاق سینه طلاست.

سنجاق سینه که از گذشته‌های دور یکی از رسم‌های رایج هدیه طلا به نوزادان محسوب می‌شد. البته در زمان گذشته، اغلب یک پلاک طلا همراه با چشم‌زخم را با سنجاق قفلی معمولی به لباس یا قنداق نوزاد تازه متولد شده وصل می‌کردند. چون اعتقاد داشتند با این کار می‌توان کودک را از نظرات بد حفظ کرد.

اما امروزه طراحان و برندهای مختلف طلا و جواهر این سنجاق سینه‌ها را بسیار شیک‌تر و جذاب‌تر می‌سازند. به طوری که حتی سنجاقشان هم از جنس طلا طراحی ساخته می‌شود. یکی از برندهای سرشناس ایرانی که انواع مختلفی از این سنجاق سینه‌های طلا را عرضه می‌کند، فروشگاه اینترنتی parasteh.com است. در گالری پرسته می‌توانید انواع مختلفی از این زیورآلات طلا را با طرح‌های پسرانه و دخترانه و همراه با چشم‌زخم مشاهده و خریداری کنید.

یکی از مزایای خرید از فروشگاه آنلاین گالری پرسته این است که تمامی محصولات از جنس طلای ۱۸ عیار هستند. همچنین این سنجاق‌ سینه‌ها در وزن‌های متفاوتی عرضه می‌شوند، در نتیجه قیمت‌های متنوعی دارند و هر کسی با هر بودجه‌ای می‌تواند طلای مورد نظر را خریداری کند. همچنین امکان پس دادن طلا تا ۷ روز و تعویض طلا تا ۹۰ روز پس از خرید هم وجود دارد. تمام این موارد در حالی است که طلای خریداری شده در کوتاه‌ترین زمان به دست خریدار می‌رسند.

 

راهنمای خرید طلا برای کودک شیرخوار

دوران شیرخوارگی از پایان یک ماهگی تا ۲۴ ماهگی را شامل می‌شود. برای خرید طلا برای پسر یا دختر زیر ۲ سال گزینه‌های متنوعی از دستبند طلا گرفته تا زنجیر و گردنبند طلا وجود دارد. در فروشگاه آنلاین گالری پرسته شما می‌توانید انواع مختلفی از گوشواره، انگشتر، دستبند و گردنبند طلا دخترانه و پسرانه را مشاهده و خریداری کنید. تمامی این محصولات با طرح‌های کودکانه و رنگ‌های شاد طراحی و ساخته شده‌اند و تنوع قیمت بسیار بالایی هم دارند. اما پیش از خرید طلا برای کودکان باید حتماً به چندین نکته‌ی مهم توجه داشته باشید که مادر زیر برایتان نوشته‌ایم.

خرید طلای باکیفیت برای کودک

اولین و مهم‌ترین معیار خرید طلا برای کودکان زیر دو سال، کیفیت و عیار طلاست. بسیار مهم است که طلای ۱۸ عیار برای فرزند خود خریداری کنید. جواهراتی که برای کودکان خریداری می‌کنید، باید در برابر گذر زمان مقاوم باشند و شکل اولیه‌ی خود را حفظ کنند. پس باید از کیفیت جنس طلا اطمینان کامل حاصل کنید. قطعات طلای ارائه شده در فروشگاه آنلاین گالری پرسته از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار هستند.

 

خرید طلای بچه‌گانه بر اساس وزن آن

پیشنهاد ما این است که تا حد امکان طلای سبک و توخالی برای فرزند خود خریداری نکنید. به این دلیل که امکان شکستن طلاهایی که نازک و سبک هستند زیاد است. بنابراین، در زمان خرید اینترنتی طلا برای کودکان به نکته توجه کنید که وزن خیلی سبکی نداشته باشد. اما در عین حال خیلی سنگین هم نباشد تا کودک به تکاپوی باز کردن و جدا کردن آن نیفتد.

اگر نمی‌خواهید برای طلای بچه‌گانه هزینه‌ی زیادی بپردازید، بهتر است سراغ دستبندهای سنگی بروید که فقط پلاک طلا دارند. یا آویز طلا بچه گانه بخرید. اما اگر قیمت برایتان مهم نیست، حتماً وقت بگذارید و وزن طلاهای موردنظرتان را در فروشگاه آنلاین پرسته بررسی کنید تا پیش از خرید اینترنتی مطمئن شوید گزینه‌ی انتخابی شما برای سن و سایز فرزندتان مناسب است.

 

کسب اطمینان از ایمن بودن طلای بچه‌گانه

در زمان خرید طلاهایی مثل دستبند یا گردنبند طلا برای کودکان باید حتماً قفل آنها را بررسی کنید و مطمئن شوید که قفل محکمی داشته باشند. همچنین حتماً در زمان خرید بررسی کنید که طلا لبه‌دار، تیز و زاویه‌دار نباشد تا به فرزند شما آسیبی وارد نشود. تا حد امکان هم توجه کنید که طلا دارای قطعات جدا شونده نباشد که در اثر بازیگوشی کودک، بخش‌های مختلف آن از هم باز نشوند.

 

انتخاب طرح طلا بر اساس سن کودک

طرح طلا باید کاملاً کودکانه انتخاب شود. به عنوان مثال سنگ‌های رنگی برای کودکان بسیار جذاب هستند. شما می‌توانید انواع طلا بچه‌گانه سنگی مثل دستبند پسرانه یا دستبند دخترانه را در فروشگاه آنلاین گالری پرسته مشاهده و خریداری کنید. یا مثلاً گردنبندهای دخترانه و پسرانه با طرح‌های ببعی، کفش‌دوزک، کیتی یا فرشته را سفارش دهید.

خرید طلای بچه‌گانه بر اساس سایز

دستبند و النگوی بچه‌گانه را باید حتماً بر اساس سایز درست آن خریداری کنید تا از دست کودک خارج نشود. برای این منظور می‌توانید یک نخ دور مچ کودک خود ببندید، محلی که دو سر نخ روی هم قرار می‌گیرند را با ماژیک علامت بزنید. نخ را روی سطح صاف بگذارید و با خط‌کش یا متر، آن را اندازه‌گیری کنید. سپس از روی جدول‌های تعیین سایز، اندازه‌ی دستبند و النگو رو پیدا کنید. این جدول‌ها را در اینترنت می‌توانید پیدا کنید. در مورد گردنبند هم توجه داشته باشید که اندازه‌ی گردنبند کودکان با گردنبند بزرگسالان متفاوت است. کودکان اصولاً قدهای کوتاه‌تر و گردن‌های باریک‌تر دارند، بنابراین باید سایز گردنبند آنها با بزرگسالان فرق داشته باشد. تقریباً بیشتر گردنبندهایی که برای کودکان ساخته می‌شوند بین ۱۴ تا ۱۶ اینچ (۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر) اندازه دارند. در زمان خرید اینترنتی طلا حتماً به این اندازه‌ها توجه داشته باشید.

برای تعیین سایز گردنبند هم مثل مدل بالا، اندازه گردن را بگیرید و به عدد به دست آمده ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر اضافه کنید تا سایز متوسط گردنبند بچه‌گانه به دست بیاید.

 

توصیه‌های پایانی برای خرید طلای بچه‌گانه

توصیه می‌کنیم برای کودکانی که کمتر از ۳ یا ۴ سال سن دارند به هیچ عنوان طلاهای کوچک مثل انگشتر طلا خریداری نکنید. حتما طلایی را خریداری کنید که قفل مناسبی داشته باشد و کودک نتواند به راحتی آن را باز کند. فروشگاه اینترنتی گالری پرسته انواع طلای دخترانه و پسرانه عرضه می‌کند که تمامی آنها از طلای ۱۸ عیار ساخته شده‌اند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 332 views بار دسته بندی :  خردسال تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها