کودک و خانواده  آمادگی بدن برای بارداری در ۳۰ روز (قسمت اول) - گوم اسکول

شما آماده باردار شدن هستید. تبریک می گویم! تصمیم گیری برای داشتن یک کودک یک نقطه عطف بزرگ در زندگی است. اما آیا بدن شما برای بارداری آماده است؟ در اینجا لیستی از آنچه می توانید در ماه آینده برای آماده سازی خود برای بارداری انجام دهید وجود دارد.

این مطلب درباره روزهای ۱-۷  میباشد.

 

روز اول: جلوگیری از کنترل بارداری

اگر می خواهید باردار شوید باید هر فرم جلوگیری از بارداری را که استفاده می کنید قطع کنید. می توانید بلافاصله پس از قطع برخی از انواع پیشگیری از بارداری مانند قرص های ضد بارداری باردار شوید. در حقیقت بسیاری از خانم ها در طی دو هفته پس از ترک قرص اولین قاعدگی خود را تجربه می کنند. وقتی پریود شروع می شود اولین چرخه تلاش برای باردار شدن نیز شروع می شود. بعضی از خانمها بلافاصله باردار می شوند اما برای برخی دیگر چند ماه طول می کشد.

روز ۲: یک مولتی ویتامین را شروع کنید

با استفاده از یک مولتی ویتامین خود را تقویت کنید. بهتر است ویتامین های قبل از تولد به طور خاص فرموله شده باشند تا بدن شما را در طول بارداری به آنچه در آن نیاز دارد  برسد. شروع بارداری در حال حاضر به شما کمک می کند تا از کمبودهای تغذیه ای در اوایل بارداری جلوگیری کنید. همچنین وقت خواهید داشت چند مارک را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای بدن شما مفید است.

روز سوم: اسید فولیک اضافه کنید

علاوه بر ویتامین قبل از تولد ممکن است به یک مکمل اسید فولیک یا فولات اضافی برای جلوگیری از نقص لوله عصبی در اوایل بارداری نیاز داشته باشید. مطمئن باشید که حداقل ۴۰۰ تا ۸۰۰ میکروگرم اسید فولیک در روز مصرف می کنید. بسیاری از ویتامین های قبل از تولد بدون نسخه در حال حاضر حاوی این مقدار هستند. حتما برچسب را بررسی کنید.

روز چهارم: خوب بخورید

همچنین می توانید بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را از طریق داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل دریافت کنید. از غذاهای کامل به جای هر فرآوری شده لذت ببرید. اگر بودجه شما اجازه می دهد، میوه ها و سبزیجات ارگانیک بیشتری را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا در معرض سموم قرار نگیرید.

روز پنجم: ورزش کنید

حرکت دادن بدن حداقل چهار تا پنج بار در هفته یکی دیگر از روش های عالی برای آماده سازی برای بارداری است. هدف این است که حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت متوسط در کل ۱۵۰ دقیقه در هفته داشته باشید. چیزی مانند پیاده روی را که می توانید درست خارج از درب ورودی خود انجام دهید انتخاب کنید. هر بار فقط با ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کار خود را شروع کنید و در مدت زمان طولانی تری کار کنید. اگر می خواهید چالش بیشتری داشته باشید فعالیت های پرتحرکی مانند آهسته دویدن ، دوچرخه سواری یا پیاده روی سربالایی را امتحان کنید. با ورزش بیشتر مزایای بیشتری برای سلامتی خواهید داشت.

روز ششم: مطمئن شوید جسمی سالم هستید

چک آپ های سالانه به تشخیص مشکلات سلامتی قبل از بروز به شدت کمک می کند. هنگامی که برای بارداری آماده می شوید اهمیت آنها بسیار بیشتر است. پزشک شما را معاینه می کند و سطح کلسترول و موارد دیگر را بررسی خواهد کرد. در این ویزیت می توانید سایر جسمی را کنترل و بررسی کنید.

روز هفتم: واکسن ها را بررسی کنید

واکسن هایی هستند که باید قبل از شروع بارداری زده شوند از آنها غافل نشوید. همچنین واکسن های دوره ایی که باید در دوره های سنی قبل زده باشید را چک کنید. واکسن می تواند از شما و کودک شما محافظت کند.

 

منبع: www.healthline.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 515 views بار دسته بندی :  بارداری و اقدام تاريخ : 24 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.