کودک و خانواده  آیا بازی کودکان با لوازم آرایش مضر است؟ - گوم اسکول

طبیعی است که کودکان خردسال بخواهند آرایش بازی کنند. شاید آن‌ها عادت کرده باشند که یا مادر یا خواهر بزرگ‌تری را ببینند که آرایش می‌کنند، شخصیت‌هایی را در تلویزیون می‌بینند که آرایش می‌کنند، یا با تبلیغات آرایشی در فروشگاه آشنا هستند. امروزه آرایش در همه جا وجود دارد، به همین دلیل است که حتی کودکان نوپا نیز مجذوب لوله‌های رژ لب و ظرف‌های ریمل می‌شوند. بنابراین اگر کودک نوپای شما به آرایش ابراز علاقه کرده است قبل از اینکه به او اجازه دهید با لوازم آرایش بازی کند به نکات زیر دقت کنید.

 

مراقب مواد تشکیل دهنده باشید:

محصولات آرایشی مملو از مواد تشکیل دهنده مضرر هستند که می‌توانند پوست کودک را تحریک کنند زیرا حساس‌تر است. موادی که در آرایش باید اجتناب کرد عبارتند از:

  • رهبری
  • تریکلوزان
  • پارابن
  • عطر‌ها
  • فتالات‌ها
  • عرقیات نفتی

 

اگر می‌دانید که کودک آرایش بازی می‌کند مهم است که از این مواد اجتناب کنید. اجتناب از آن‌ها به طور کلی یک قانون خوب است، زیرا بسیاری از آن‌ها سرطان‌زا هستند و اختلالات غدد درون ریز را مختل می‌کنند یا حداقل خطر تحریک پوست را افزایش می‌دهند. حتی اگر محصولی خود را به‌عنوان ارگانیک یا طبیعی به بازار عرضه کند باز هم ممکن است حاوی مواد شیمیایی خطرناک باشد.

مراقب تحریک پوست باشید:

هر چه کودک کوچک‌تر باشد پوست او حساس‌تر می‌شود. آن‌ها در مقایسه با بزرگسالان پوست نازک‌تری دارند و سیستم ایمنی آن‌ها به طور کامل توسعه نیافته است و باعث می‌شود آن‌ها کمتر بتوانند با محرک‌های محیطی مبارزه کنند. بنابراین حتی پس از شناسایی محصولات آرایشی ایمن برای سرگرمی کودکتان مهم است مراقب هرگونه تحریکی باشید. نکات زیر را در نظر داشته باشید:

– فقط یک یا دو محصول برای آزمایش به فرزندتان بدهید. به این ترتیب تشخیص علت تحریک در صورت بروز آسان‌تر است.

– کودک خود را برای بازی با وسایل آرایش تنها نگذارید. آن‌ها را زیر نظر داشته باشید تا ببینید آیا آن‌ها دچار هر نوع واکنشی می‌شوند یا خیر.

در مورد پوست‌های حساس بیشتر محتاط باشید. در حالی که کودکان به طور کلی – پوست حساس‌تری نسبت به بزرگسالان دارند، پوست برخی از کودکان تحریک پذیرتر از دیگران است. اگر این را در مورد کودک خود می‌دانید (مثل اینکه آن‌ها بیشتر مستعد ابتلا به آکنه یا اگزما هستند) از محصولات سنگین و روغنی دوری کنید و مراقب باشید.

اگر کودک شما فقط کمی رژ لب زد پس از اتمام بازی حتماً آرایش را پاک کنید. این امر- خطر واکنش بد را کاهش می‌دهد و همچنین اهمیت مراقبت از پوست خود را با افزایش سن به آن‌ها می‌آموزد.

آیا کودک نوپای من باید آرایش بازی کند؟

اگر کودک شما همیشه به دنبال برق لب یا سایه چشم شما است یک راه عالی برای تغذیه او خرید یک ست آرایش بازی است. این‌ها به طور خاص برای بازی کودکان خردسال طراحی شده‌اند و قیمت آن‌ها از لوازم آرایشی واقعی کمتر است، اغلب دارای مواد مناسب برای کودکان هستند و رنگدانه کمتری دارند.

 

منبع:

www.babygaga.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 380 views بار دسته بندی :  خردسال تاريخ : 20 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها