کودک و خانواده  آیا خوردن دارو برای کودک من بی خطر است؟ - گوم اسکول

همیشه ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. زمانی که کودک شما تب ۳۸.۵ درجه‌ای دارد استأمینوفن بدهید یا هر زمان که خس خس شروع شد از دارو‌های آسم استفاده کنید. با دارو‌های گیاهی مانند هر داروی دیگری رفتار کنید. هیچ کس واقعاً نمی‌داند که آیا بسیاری از گیاهان برای نوزادان و کودکان نوپا بی‌خطر هستند یا خیر. آن‌ها به طور کامل توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تنظیم نمی‌شوند، به این معنی که شما ممکن است بیش از آنچه در برچسب تبلیغ شده است یک ماده فعال دریافت کنید یا ممکن است حاوی آلاینده‌های دیگری باشد. همه این‌ها به این معنی است که دارو‌های گیاهی باید مانند هر داروی دیگری درمان شوند و فقط با تأیید پزشک به کودک شما داده شود. این شامل دارو‌های گیاهی است که مدعی درمان قولنج، دندان درآوردن و گاز هستند. فقط از دارو‌های ساخته شده برای کودکان استفاده کنید. بدن کودکان کمتر توسعه یافته است و یک داروی بزرگسالان (که به طور خاص برای بدن بزرگسالان فرموله شده است) نه تنها می‌تواند بر روی آن‌ها بسیار متفاوت عمل کند بلکه می‌تواند عوارض جانبی جدی نیز ایجاد کند.

بروشور یا برچسب دارو را به دقت بخوانید:

قاعده کلی هنگام اندازه‌گیری دوز این است که از توصیه وزن پیروی کنید حتی اگر بسته یک دوز بر اساس وزن کودک شما و دوز متفاوت بر اساس سن او پیشنهاد کند. اگر دستورالعمل‌ها با دستورالعمل‌های پزشکتان فرق دارند یا برای سن کودک شما مشخص نشده‌اند ابتدا با پزشک تماس بگیرید.

 با پزشک مشورت کنید:

هرگز به نوزاد یا کودک نوپا خود بیش از یک دارو در یک زمان بدون مشورت با پزشک یا داروساز خود ندهید. برخی از ترکیبات ناایمن هستند. همیشه زمان و میزان مصرف دارو به فرزندتان را بدانید. می‌توانید ساعت و مقدار دارو را روی برگه‌ای یادداشت کنید و به در یخچال بچسبانید تا فراموش نکنید.

 به مقدار گفته شده به کودک دارو دهید:

برچسب‌های بسته را در نور خوب بخوانید. هنگامی که دوز صحیح را تعیین کردید دارو را در قاشق، قطره چکان یا فنجان دارویی مدرج ریخته و استفاده کنید. مطمئن شوید که داروخانه داروی شما را بر حسب میلی لیتر برای سن و وزن کودک شما داده است.

 

چطور کودک را وادار به مصرف دارو کنیم؟

 سعی کنید دارو را قبل از غذا به کودک بدهید:

مگر اینکه به شما دستور داده شده که دارو را با شکم پر یا بعد از غذا بخورد سعی کنید آن را قبل از صبحانه، ناهار یا شام مصرف کنید. ممکن است کودک شما زمانی که گرسنه است بیشتر بپذیرد.

دارو را خنک نگه دارید.

سعی کنید آن را در یخچال بگذارید تا طعم آن کمتر مشخص شود.

عوارض جانبی دارو‌های نوزادان و کودکان که باید مراقب آن‌ها باشید:

برخی از کودکان ممکن است هنگام مصرف انواع خاصی از دارو‌ها عوارض جانبی داشته باشند. در اینجا چیزی است که باید در کودک یا کودک نوپا مراقب باشید:

  •  اسهال
  •  تغییر در فعالیت یا خلق و خو (به عنوان مثال افزایش گیجی یا خواب آلودگی)
  •  عرق کردن/گرگرفتگی
  • بثورات / تورم غیر قابل توضیح
  • ضربان قلب سریع

 

نتیجه‌گیری:

اگر چه زمانی که نوزاد یا کودک نوپا بیمار است باید از دارو‌ها به مقدار کم استفاده کنید اما بدانید که اگر سایر دارو‌های خانگی برای بهبود احساس او مؤثر نیستند، گزینه‌های بی‌خطری برای نوزادان و کودکان خردسال وجود دارد. هنگام دادن دارو به کودک خود حتماً از این دستورالعمل‌ها و توصیه‌های پزشک اطفال خود پیروی کنید و مطمئن باشید که او به زودی بهبود خواهد یافت.

 

منبع:

www.whattoexpect.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 469 views بار دسته بندی :  خردسال تاريخ : 29 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها