کودک و خانواده  آیا چای و قهوه برای کودکان نوپا مضر است؟
 - گوم اسکول

خوردن چای مزایایی دارد و مفید میباشد اما دارای کافئین و شکر است که این ترکیب برای کودکان مناسب نیست.

مطالعات نشان میدهد که بیش از ۲٫۵ درصد از کودکان زیر۱ سال و ۱۵ درصد از کودکان زیر ۲ سال قهوه در روز مینوشند. اما متخصصین تغذیه و کودک می‌گویند نوشیدن قهوه برای نوزادان خطرناک میباشد.

محققان میگویند که مصرف قهوه به طور منظم برای نوزادان مصرف میشود. کودکان در یک سالگی ۲٫۵ درصد قهوه مصرف میکنند و کودکان ۲ سال ۱۵٫۲ درصد مصرف میکنند

متخصصین بهداشت هشدار دادنده اند که قهوه و یا هرنوع کافئین برای نوزادان خوب نیست. تحقیقات نشان میدهد که کافئین میتوان فشارخون، ضربان قلب و تشنج در کودکان خردسال را افزایش دهد و دچار آریتمی قلب بشوند.

در واقع دادن قهوه تا ۱۸ سالگی برای کودکان مناسب نیست البته که والدین قبل از ۱۸ سالگی فرزندشان قدرت کنترل و تصمیم گیری را دارند.

از اونجایی که کافئین هیچ فایده‌ای برای کودکان و نوجوانان ندارد تا زمانی که فرزندتان بزرگ نشده به آنها کافئین ندهید. دادن قهوه به بچه ها باعث دلسردی آنها میشود.

گزینه هایی برای جایگزین چای و قهوه:
والدین باید بدانند که قهوه و کافئین هیچ فایده ای برای فرزندشان ندارد و ممکن است برایش ضرر هم داشته باشد. مادران تا ۶ ماهگی باید شیر خود را به فرزندشان بدهند. شما میتوایند به فرزندتان به جای چای آبمیوه های طبیعی،شیر،آب طعم دار بدهید.این نوشیدنی ها میتواند مفید باشد و مواد مغذی بدنتان را تامین کند.بهتر است برای آبمیوه دادن به فرزندتان تا ۶ ماهگی صبرکنید و بعد از آن فقط مجاز هستید ۴ اونس آبمیوه به او دهید.

 

در چه شرایطی میتوان به کودکان نوپا چای داد؟

متخصصین میگوند از ۶ ماهگی میتوان چای به کودک داد اما باید خواص درمانی داشته باشد و خطری براش نداشته باشد. زمانی میتوانید به او چایی بدهید که کودک ۸ ماهه باشد و دچار سرماخوردگی شده باشد برای دادن چای هم از بابونه شیرین نشده برای گلو دردش استفاده کنید درغیر این صورت از مصرف چای به کودکتان خودداری کنید.

برای کودکان نوپا چه نوع چایی مناسب نیست؟

  •  چای هایی که دارای کافئین هستند
  •  چای سیاه و سبز به دلیل فلوراید
  • چای اکیناسه برای مصرف روزانه شان مفید است اما قبلش با پزشک مشورت کنید
  • مصرف چای کامفری زیرا باعث میشود به کبد آسیب برسد

 

مصرف چای هایی که در زیر گفته شده برای کودک خطری ندارد البته که اینها چای نیستند و دمنوش های گیاهی هستد که علاوه بر بی خطر بودن برایشان مفید هم میباشد:

چای لیمو

بابونه

نعنا

چای قرمز همراه گل محمدی

پس برای دادن هر نوع نوشیدنی به فرزندتان مطالعه و دقت کافی داشته باشید تا مشکلی برایش پیش نیاید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 363 views بار دسته بندی :  خردسال و کودک تاريخ : 13 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.