کودک و خانواده  اضطراب قرنطینه بر دوران قاعدگی تاثیر می‌گذارد؟ - گوم اسکول

محققان معتقدند اضطراب و استرس و افسردگی ناشی از قرنطینه ویروس کرونا باعث بی نظمی در پریود، تجربه کردن قاعدگی دردناک و تشدید افسردگی ناشی از سندروم پیش از قاعدگی، از عوارض این اضطراب و استرس می شود.
به گفته متخصصان، پریود زمانی مختل می شود که شخصی دچار یک حادثه آسیب زا شده باشد اما استرس زندگی روزمره هم می‌تواند چنین تاثیری بگذارد.
PMS برای بسیاری از افرادی که دوره های منظمی دارند، بسیار شایع است. اما علائم هرکس با دیگری متفاوت است و یا حتی می‌تواند ماه به ماه تغییر کند؛ آنچه می‌دانیم این است که استرس و اضطراب می‌تواند تأثیر قابل توجهی در دوره قاعدگی شما داشته باشد. شاید PMS شما بدتر شود، شاید قاعدگی سنگین‌تر یا سبک‌تری داشته باشید یا حتی استرس منجر به مختل شدن و تعویق در این دوران شود.
 

 

به گزارش خبر آنلاین متخصصان معتقدند استرس باعث ترشح کورتیزول شده که ترشح بیش از حد آن ممکن است سطح طبیعی هورمون‌های تولید مثل را سرکوب کند و منجر به تخمک گذاری غیر طبیعی شود که می‌تواند دوره قاعدگی را مختل کند.
علائم PMS می‌تواند شامل اضطراب یا افسردگی، نوسانات روحی و تحریک پذیری باشد و فاصله گذاری اجتماعی ممکن است علائم روانی را تشدید کند به همین دلیل باید برای مدیریت استرس تلاش کرد. در برخی مراحل این چرخه ممکن است احساس نفخ یا درد داشته باشید و حتی نخواهید از جای خودتان بلند شوید در همین رابطه مطالعات نشان داده اند که ورزش سبک می‌تواند به تسکین PMS کمک کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 214 views بار دسته بندی :  چه خبر؟ تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.