کودک و خانواده ایده کاپ شهر دوستدار کودک دی‌ماه برگزار می‌شود - گوم اسکول

مسعود حاج‌بنده در گفت‌وگو با خبرنگار اصفهان ۱۵، با اشاره به این که ایده کاپ‌هایی که از سوی مرکز خلاقیت شهرداری اصفهان برگزار می‌شود در دو حوزه دانش‌آموزی و شهروندی تعریف شده است، اظهار کرد: برگزاری رویدادهای ایده کاپ با اهداف مختلفی از جمله ترویج گفتمان ایده پردازی، مشارکت عموم مردم و طبقه خلاق در ارائه ایده به شهرداری و مشارکت شهرداری با نهادهای برون سازمانی برگزار می‌شود.

وی افزود: با برگزاری چنین رویدادهایی، اعتماد سازی میان دو طرف (شهروندان و شهرداری) افزایش پیدا می‌کند؛ از سویی شهرداری دو نوع مخاطب دانش‌آموزی و شهروندی برای این کار تعریف کرده است که مخاطب خاص ما در این رویداد دانش آموزان هستند.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حوزه دانش‌آموزی به صورت نمونه ایده کاپ ششم به موضوع مدیریت پسماند در خانه، مدرسه و شهر به جمع‌آوری ایده‌ها و طرح‌های دانش آموزان پرداخت، ضمن اینکه از همکاری نهادهای برون سازمانی مانند سازمان آموزش و پرورش هم برخوردار بود.

وی با بیان اینکه در حوزه ایده کاپ‌های دانش آموزی، ایده کاپ شهر دوستدار کودک در حال سیاستگذاری و برنامه‌ریزی است، افزود: این ایده کاپ با همکاری دبیرخانه شهر دوستدار کودک در معاونت شهرسازی و معماری و مشارکت آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

حاج‌بنده با بیان اینکه همه مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دوران دبیرستان مخاطب برگزاری این ایده کاپ دانش آموزی هستند، ادامه داد: دانش‌آموزان بعد از انتشار فراخوان در اواخر دی‌ماه می‌توانند ایده‌های خود را در بخش‌های ایجاد فضاهای مناسب تفریح، سرگرمی و ورزش، ایمن سازی محیط شهری و مناسب سازی فضاها برای کودکان و نیازهای آن‌ها ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند ارزیابی ایده‌ها نیز در بهمن و اسفندماه سال جاری انجام و طرح‌های برگزیده اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ معرفی می‌شود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 229 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 19 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.