کودک و خانواده  بارداری بالای ۳۵ سال - گوم اسکول

امروزه زنان بیشتری مادر شدن را برای تحصیل یا دنبال کردن شغل به تعویق می‌اندازند. اما چند نکته را باید در نظر گرفت. برخی از خطرات با افزایش سن زنان بیشتر می‌شود. در اینجا چیزی است که باید در مورد باردار شدن بعد از ۳۵ سالگی بدانید.

 

 ممکن است باردار شدن برای شما دشوارتر باشد:

یک زن با تعداد مشخصی تخمک متولد می‌شود. در سنین ۳۰ و ۴۰ سالگی این تخمک‌ها هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت کاهش می‌یابند. همچنین این درست است که تخمک‌های یک زن جوان‌تر راحت‌تر بارور می‌شوند. اگر در اواسط ۳۰ سالگی خود هستید و پس از شش ماه تلاش باردار نشدید با پزشک خود صحبت کنید.

 شانس بیشتری برای حمل چند قلو دارید:

احتمال داشتن دوقلو یا سه قلو با افزایش سن زنان افزایش می‌یابد. اگر از درمان‌های باروری برای باردار شدن استفاده می‌کنید، شانس چندقلو باردار شدن بیشتر می‌شود. حمل بیش از یک نوزاد در یک زمان می‌تواند عوارضی داشته باشد از جمله:

– تولد زودرس

– پره اکلامپسی

– مشکلات رشد

– دیابت بارداری

 ممکن است عوارض بارداری بیشتری را تجربه کنید:

دیابت بارداری با افزایش سن بیشتر می‌شود. اگر دیابت بارداری درمان نشود می‌تواند رشد کودک را تحت تأثیر قرار دهد. فشار خون بالا در دوران بارداری در زنان مسن شایع‌تر بوده و ممکن است نیاز به دارو داشته باشید.

 ممکن است نیاز به زایمان سزارین داشته باشید:

وقتی مادر مسن‌تری هستید خطر عوارضی که ممکن است منجر به زایمان سزارین شود بیشتر می‌شود. این عوارض ممکن است شامل جفت سرراهی باشد. این زمانی است که جفت دهانه رحم را مسدود می‌کند.

 کودک شما در معرض خطر بیشتری برای نقایص مادرزادی خاص است:

ناهنجاری‌های کروموزومی مانند سندرم داون در نوزادانی که از مادران مسن‌تر متولد می‌شوند بیشتر محتمل است. ناهنجاری قلبی یک خطر دیگر است.

 

نکاتی برای حفظ سلامت در دوران بارداری پرخطر چه نکاتی هستند؟

هیچ راهی برای تضمین بارداری و نوزاد سالم وجود ندارد. اما مراقبت درست از خود قبل از بارداری و مراقبت از کودک در دوران بارداری بسیار مهم است. در هر سنی که هستید. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

 

با پزشک صحبت کنید:

قبل از باردار شدن با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید تا در مورد نحوه زندگی و سلامت خود صحبت کنید. این زمانی است که می‌توانید نگرانی‌هایی را که ممکن است داشته باشید مطرح کنید، نکاتی را برای بهبود شانس باروری خود بپرسید و در مورد تغییرات سبک زندگی بازخورد دریافت کنید.

 در تمام قرار‌های قبل از زایمان شرکت کنید:

در طول بارداری خود برنامه‌ریزی کنید و در ویزیت‌های دوران بارداری منظم شرکت کنید. این قرار ملاقات‌ها برای نظارت بر سلامت شما و کودک شما مهم است. همچنین فرصتی است برای بحث در مورد نگرانی‌هایی که ممکن است در حین پیشرفت بارداری خود داشته باشید.

 رژیم غذایی سالم را حفظ کنید:

ویتأمین روزانه دوران بارداری مهم است. در دوران بارداری به اسید فولیک، ویتأمین Dکلسیم و سایر مواد مغذی اضافی نیاز خواهید داشت. رژیم غذایی روزانه شما نیز اهمیت دارد. مقدار زیادی آب بنوشید و سعی کنید از غذا‌های سالم مانند میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید.

ورزش را ادامه کنید:

مهم است که در دوران بارداری فعال بمانید. فعالیت بدنی منظم می‌تواند سطح انرژی شما را بالا نگه دارد و سلامت عمومی شما را بهبود بخشد. همچنین می‌تواند زایمان را آسان‌تر کند و به بهبود سریع‌تر پس از زایمان کمک کند.

آزمایشات قبل از تولد برای بارداری پرخطر چه آزمایشاتی هستند؟

هنگامی که مادری مسن هستید خطر نقص مادرزادی بیشتر است. احتمالاً پزشک آزمایشات قبل از تولد را توصیه می‌کند. چندین آزمایش موجود از جمله غربالگری خون مادر و غربالگری DNA جنین بدون سلول وجود دارد. در طی این آزمایشات خون شما برای تعیین اینکه آیا کودک شما در معرض خطر برخی ناهنجاری‌ها است غربالگری می‌شود. این آزمایش‌ها پاسخ‌های قطعی را ارائه نمی‌دهند اما اگر خطر افزایش یافته را نشان دهند ممکن است یک آزمایش تشخیصی را انتخاب کنید. آمنیوسنتز و نمونه‌برداری از پرز‌های کوریونی اطلاعاتی در مورد کروموزوم‌های جنین شما ارائه می‌دهد.

 

منبع: www.healthline.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 399 views بار دسته بندی :  خردسال تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.