کودک و خانواده   به فرزندات هوش مالی را آموزش دهید - گوم اسکول

زمانی که حرف از هوش مالی می‌شود یاد موقعی بی افتید که افراد مسن به ما میگفتند که پول روی درختان رشد نمیکند. شاید مفهوم این ضرب المثل را متوجه شده باشید. برای بدست آوردن پول باید تلاش کرد و برای استفاده از آن هم باید برنامه ریزی و مدیریت کرد. روش هایی برای آموزش مدیریت اقتصادی و تقویت هوش مالی فرزندتان وجود دارد که میتوانید در مدرسه گوم بخوانید و در تربیت آنها در نظر بگیرید.

 

خودت خرید کن

اگر که از شما اسباب بازی یا هر چیزی دیگری خواست به او بگویید تا در هزینه هایش صرفه جویی کند تا بتواند فرق بین پس انداز و پاداش را تشخیص دهند و از اسباب بازی هایش مراقبت کند و قدرشان را بداند.

 

هدف را تجسم کن

شما میتوانید پس انداز فرزندتان در یک دفترچه یادداشت خاص یا دفترچه دیواری یادداشت کنید و آن را جلوی چشمشان قرار دهید تا با دیدن آن انگیزه‌اش بیشتر شود و پیشرفت آن را ببیند و برای رسیدن به هدفش تلاش کند.
 

سرمایه گذاری کن

شما میتوانید آنها را تشویق کنید تا برای چیزی که لازم ندارند زمان نگدارند و برای چیزی که لازم دارد پس انداز کنند.آنها را به پس انداز کردن عادت دهید. این ممکن است باعث شود که آنها دوبار در مورد خرید چیزی که نیازی به آن ندارند فکر کنند.

 

هزینه اش را پرداخت کن

برای کمک به فرزندتان از آنها هزینه بگیرید. او باید بفهمد در قبال گرفتن خدمات باید هزینه پرداخت کند. شما هم میتوانید برای کارهای فوق العاده ایی که انجام میدهد به او هزینه پرداخت کنید.

 

برای کودکتان وقت بگذارید

اگر که برای کودکتان وقت بگذارید تا بتواند در رابطه با پول و درآمد آموزشی ببیند نتیجه  بهتری خواهد داشت. او را با مفاهیم اولیه اقتصاد آشنا کنید.

 

بهشان یاد بدهید پس انداز کنند

زمانی که شما در کنار فرزندتان گزارشی از درامد و هزینه هایی که کردید را یادداشت میکنید و حسابشان میکنید فرزندتان هم یاد میگیرد تا در انتخاب خریدش به قیمت و پولی که دارد توجه کند. آنها یادمیگیرند که آدم های جامعه هرچیزی که میخرند برای نیازشان است ولی بعضی اوقات هم به اون وسیله ای که میخرند نیازی ندارد.

مدیریت خانوارها در هزینه ها

زمانی که فرزندتان به دوران نوجوانی نزدیک میشود و دوست دارد مستقل باشد به او هرزگاهی مدیریت هزینه ها را واگذار کنید تا یادبگیرد که چه کار باید بکند. بسیاری از کودکان تمام هزیینه ها و دخل و خرج  خانه شان را به دوش میکشند پس فرزند شما هم میتواند این کارا انجام دهد البته نه همه هزینه ها مقداری را به او بسپارید. این کار باعث میشود که فرزندتان اعتماد به نفس بیشتری پیدا کند.

 

به نوجوانان اجازه دهید مدیریت هزینه را از خانه شروع کنند. آنها میتوانند پولی را که برای خرید تغذیه داخل مدرسه شان گرفتند برای یک غذایی خرج کنند و تا اخر روز مصرف کنند. یعنی برای هر زنگشان هزینه نکنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 196 views بار دسته بندی :  خردسال و کودک تاريخ : 13 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.