کودک و خانواده  تفاوت‌های رشدی بین پسران و دختران - گوم اسکول

تفاوت بین پسران و دختران در مورد آناتومی کاملاً آشکار است. همانطور که به نظر می‌رسد در بسیاری از زمینه‌ها اختلافات بین دو جنس در واقع بسیار اندک است. در واقع رفتار و رشد بیشتر به ژنتیک و تجربیات زندگی کودک مربوط می‌شود تا رابطه جنسی. هر کودک فردی است که با سرعت خودش رشد می‌کند.

 

 پیاده روی:

وقتی صحبت از پسران در مقابل دختران در بخش پیاده روی می‌شود این یکی مساوی است. به طور کلی بسیاری از والدین می‌گویند که پسر‌ها زودتر از دختران به نقاط عطف حرکتی می‌رسند. مطالعات هیچ تفاوت قابل توجهی بین پسران و دختران در مورد این مهارت‌های حرکتی در دوران نوزادی نشان نمی‌دهد. هر دو معمولاً بعد از ۱ سالگی و اغلب در حدود ماه ۱۴ شروع به راه رفتن مستقل می‌کنند. برخی از والدین معتقدند که پسر‌ها زودتر شروع می‌کنند زیرا پسران بین ۸ تا ۱۲ ماهگی وزن بیشتری نسبت به دختران دارند.

 اندازه و رشد فیزیکی:

از همان ابتدا پسران در هنگام تولد وزن بیشتری داشتند و این روند با افزایش سن نوزادان ادامه می‌یابد. جهش‌های رشد متفاوت است و به طور کلی پسران و دختران دوران کودکی را تقریباً به یک اندازه می‌گذرانند. وقتی نوجوانی شروع می‌شود، دختران معمولاً از برادران خود پیشی می‌گیرند. در مدرسه راهنمایی دختران معمولاً قدشان بلندتر است اگرچه مردان در یک یا دو سال به طور معمول از برخی دختران بلندتر هستند.

 

چگونه می‌توانید به رشد کودک خود کمک کنید؟

بدون توجه به وزن یا قد فرزندتان سعی کنید تا جایی که می‌توانید وعده‌های غذایی و میان وعده‌های سالم ارائه دهید. بر روی میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین بدون چربی و لبنیات کم چرب، بسته به سن، وزن فعلی و وضعیت سلامت کودک خود تمرکز کنید.

صحبت کردن:

یک نقطه عطف که به طور مداوم بین پسران و دختران متفاوت بوده صحبت کردن است. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که پسر‌ها دیر صحبت می‌کنند و نوزادان دختر در اوایل ۱۸ ماهگی شروع به صحبت می‌کنند. سایر عوامل اجتماعی و اقتصادی و فرصت‌ها نیز بر سرعت صحبت آن‌ها تأثیر می‌گذارد. تحقیقات ارتباطی بین واژگان بزرگتر در سن ۴ سالگی و تعداد و تنوع کلماتی که کودکان در سه سال اول زندگی شنیده‌اند پیدا کرده است.

والدین باید آهنگ بخوانند و به طور مداوم برای نوزادان خود بخوانند، چه دختر باشند و چه پسر. مطالعات نشان داده‌اند که خواندن برای فرزند شما به او کمک می‌کند تا مهارت‌های زبانی قوی را در سال‌های اولیه خود به دست آورد.

 

 آموزش آسان:

اگر نمی‌دانید مرحله پوشک چه زمانی به پایان می‌رسد انتظار داشته باشید که این اتفاق برای دختران زودتر از پسران رخ دهد. دختران معمولاً پوشک‌های خود را سریع‌تر در می‌آورند. در حالی که بیشتر دختران آموزش توالت رفتن را از ۲۲ تا ۳۰ ماهگی شروع می‌کنند، پسران تقریباً شش ماه بیشتر طول می‌کشند. اما میل و توانایی کودک برای تربیت بدنی بسیار متفاوت بوده، بنابراین تلاش برای تشخیص علائم آمادگی مفید است.

 

منبع:

www.whattoexpect.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 403 views بار دسته بندی :  خردسال تاريخ : 12 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها