کودک و خانواده  تفاوت بین کابینت های کورین و کوارتز - گوم اسکول

صفحه کابینت از مهم ترین بخش های هر آشپزخانه است که علاوه بر زیبایی، بسیار هم کاربردی است و نقش میز کار آشپزخانه را دارد. صفحه‌های کابینت، براساس ویژگی‌هایشان، در انواع مختلفی ارائه شده و به فروش می رسند. یک صفحه کانتر مناسب، ارزش هزینه‌ای که برای آن می‌کنید را دارد و برای سال‌‌های متمادی می‌تواند زیبایی آشپزخانه شما را تضمین کند.

از بهترین متریال‌ها برای صفحات کانتر، سنگ‌های کابینت کورین و کوارتز است؛ این دو سنگ در برابر آسیب‌های محیط آشپزخانه بسیار مقاوم‌اند و در طرح‌ها و با رنگ‌بندی‌هایِ مختلف عرضه می‌شوند.

فراسنگ ، در تمامی مراحل انتخاب، خرید، نصب و اجرای انواع صفحه کابینت، در کنار شما خواهد بود و محصولاتی با دوام و مرغوب را در اختیار شما قرار خواهد داد.

صفحه کابینت کورین

کورین از سنگ‌های سالید سرفیس است که ابتدا توسط شرکت دوپونت تولید شده است. این محصول پس از آن، توسط شرکت‌های مختلف دیگری نیز تولید شده، اما هم‌چنان نام کورین برای آن به کار می رود.

صفحه های کورین ساختاری یکپارچه و بدون خلل و فرج دارند و برای نصب آنها به درزگیری احتیاجی نیست.این سنگ در برابر اثر لک مقاوم است و به آسانی تمیز می شود.

 به طور خلاصه، صفحات کورین، ضد آب و ضد لک و بدون منفذ هستند و جرم و کثیفی را در خود نگه نمی دارند.

الگوها و نقش‌های مختلفی برای صفحات سنگ کورین در نظر گرفته می شود که جهت، یکپارچگی یا عمق را القاء می کند. به دلیل پیش ساخته بودن و مهندسی شدن این صفحات، هماهنگیِ پیگمنت‌ها و پراکندگی دانه‌ها بر سطح سنگ، در تناسب خیره‌کننده‌ای است.

صفحات کورین توسط برندهای مختلف در داخل و خارج تولید می شوند. برندهای خارجی شناخته شده ای مثل ال‌جی و سامسونگ در این زمینه صفحات کورین با‌کیفیتی تولید کرده‌اند. در ایران نیز برند‌هایی مثل اورانس، آتیستون و … در این حوزه‌ به تولید و فروش محصول می‌پردازند.

این تنوع طرح و الگو باعث شده است که صفحات کورین تحولی در زیبایی شناسی فضای آشپزخانه ایجاد کنند و به ایده‌های گوناگون جامه عمل بپوشانند.

شرکت فراسنگ در زمینه ساخت، نصب و ارائه انواع سنگ‌ کورین فعالیت دارد. این شرکت آماده است تا بهترین طرح‌های سنگی کورین را، متناسب با نیاز و خواست شما، به اجرا بگذارد. 

مزیت های سنگ کورین

  • یکپارچه و بدون درز است
  • فرم پذیر و ابزارخور است
  • تنوع طرح و رنگ گسترده ای دارد
  • بهداشتی و ضد قارچ و آنتی باکتریال است
  • در برابر حرارت مقاوم است
  • به آسانی تمیز می شود
  • ترمیم پذیر است
  • از تحمل وزن بالایی برخوردار است
  • در برابر مواد اسیدی و شیمیایی مقاوم است

به دلیل این ويژگی ها، سنگ کورین برای استفاده به عنوان صفحه رویی کانتر، انتخاب بسیار مناسبی محسوب می شود.

کیفیت و اجرای صفحه کابینت کورین

از خصوصیات جالب توجه سنگ کورین، قابلیت خمش پذیری و انعطاف بالای صفحه های این سنگ در هنگام تهیه و اجراست. بنابراین، می‌توان طرح های موج‌دار و منحنی بسیار زیبایی در قالب سنگ کورین پیاده سازی کرد.

سنگ کابینت کورین را بدون درز اتصال می دهند و از این بابت می‌توان صفحه‌هایی  یکپارچه و با ابعاد بزرگ ایجاد نمود.

یکپارچگی کورین در پیاده‌سازی، طرح های به اجرا در آمده را بی نهایت چشم‌گیر کرده است.

پیش از اجرا و نصب صفحه کورین، باید به نوع سنگ و اکلریک یا پلی استر بودن آن توجه کرد.

کورین را براساس مواد به کار رفته در آن به دو  نوع رزین اکلریک و رزین پلی استر تقسیم می کنند. در حال حاضر اغلب کورین‌هایی که در جهان تولید می شود از نوع رزین اکلریک است. در داخل کشور ما نیز برخی کورین‌ها از نوع اکلریک ساخته می‌شوند. به‌طور کلی، سنگ کورین اکلریک از سنگ پلی استر گران‌تر است و این امر به دلیل کیفیت بالاتر این محصول است. کورین پلی استر به سختی قابلیت خم کردن دارد و ممکن است در هنگام نصب، در آن شکستگی‌هایی به وجود بیاید.

در حقیقت، کیفیت‌های بالقوه سودمندی که برای سنگ کورین ذکر می‌شود عمدتاً مربوط به رزین اکلریک است. با این حال، رزین پلی استر نیز در برخی موارد، مثل سختیِ سطح و مقاومت در برابر مواد شیمیایی و اسیدی، از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.

البته نمونه‌های ترکیبی سنگ کورین نیز وجود دارد که در آن‌ها درصدی از رزین اکلریک با درصدی از رزین پلی استر ترکیب شده است. اما به طور کلی، رزین خالص اکلریک، با کیفیت‌ترین نمونه سنگ کابینت کورین است.

صفحه کابینت کوارتز

کوارتز از انواع سنگ مهندسی شده است که ماده طبیعی سیلیس درصد اصلی آن را تشکیل می دهد. این سنگ سختی بسیار بالایی دارد و متسحکم و با دوام است.

سنگ کابینت کوارتز بسیار باکیفیت است و برای صفحه تاپس کابینت انتخابی ایده‌آل است. ساختار صفحه کابینت کوارتز بدون خلل و منفذ است و کاملا آنتی باکتریال و ضد میکروب به شمار می رود. به دلیل مقاومت بالا و خاصیت آنتی باکتریال، کابینت کوارتز در محیط‌های آزمایشگاهی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

صفحه کابینت کوارتز، بدون نیاز به پالیش، سطحی درخشنده و جلایافته دارد و به بهترین شکل و با کم‌ترینِ اتصالات، می‌توان آن را در آشپزخانه نصب کرد. کوارتز در برابر خط و خراش بسیار مقاوم است و متریالی کاربردی برای صفحه آشپزخانه محسوب می‌شود.

مزیت‌ های سنگ کوارتز

  • جذب آب تقریبا صفر
  • مقاوم در برابر ضربه و خط و خش
  • استحکام بالا در برابر حرارت
  • ساختار بدون منفذ
  • تنوع رنگ و زیبایی
  • مقاوم در برابر لک و کثیفی
  • ضد قارچ و آنتی باکتریال

گروه تخصصى فراسنگ با چندين سال تجربه در زمينه فروش، طراحى و اجراى سنگ هاى كورين – كوارتز و با دو سالن فابريكيشن مجزا و مجهز به آخرين متد روز و با بهره گيرى از نيروهاى مجرب و كارآمد در هر شاخه ى فعاليت، قادر است تا در هر ساعت شبانه روز به شما مشاوره ى رايگان ارائه دهد و به شما در امر انتخاب بهترين و با كيفيت ترين متريال ممكن با نازل ترين قيمت و با بالاترين سطح ساخت، اجرا و نصب كمك كند

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 334 views بار دسته بندی :  خانواده تاريخ : 15 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.