کودک و خانواده   خرید نقدی یا قسطی لوازم سیسمونی ؟ - گوم اسکول

به دنیا آمدن فرزندان یکی از بهترین لحظاتی است که هر پدر و مادر آن را در طول زندگی خود تجربه می‌کند.

دنیا کودکان پر از پارچه های خیلی نرم و لطیف، بوی مطبوع و تمیز، دوخت های ظریف، طرح هایی است که  مثل آن را هیچ جای دیگر نمی‌توان مشاهده کرد. همه‌ی این تدارکات مانند یک مهمونی پیشواز برای کودکی است که پا به این دنیا می‌گذارد و اتفاقات آن را تجربه می‌کند.  لذت خرید سیسمونی و لوازم مورد نیاز نوزاد آنقدر لذت بخش است که گاهی پدر و مادرها لباس‌ها و لوازم سیسمونی کودک را برای یادگاری نگه می‌دارند.

 

هر خانواده‌ای به محض آنکه متوجه شروع بارداری مادر می‌شود، به اولین چیزی که می‌اندیشد، دکور اتاق، تزئین و خرید لوازم سیسمونی است. وسایل سیسمونی لیستی به بلندای جهیزیه دارد و از جزئیات بسیار زیادی برخوردار است. از طرفی ذوق و شوق خانواده‌ها، باعث می‌شود پوشاک و لوازم غیرضروری زیادی برای نوزاد خریداری شود. اگرچه خرید لوازم سیسمونی بسیار لذت بخش است، اما بسیار پر هزینه بوده و فشار زیادی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

 

لوازم سیسمونی شامل چیست؟

 

به طور کلی به تمام لوازمی که برای نوزاد تهیه می‌شود از کمد و تخت خواب گرفته تا لباس و اسباب بازی، سیسمونی گفته می‌شود. اما تهیه‌ی بعضی از این اقلام کاملا ضروری است و تحت هیچ شرایطی نمی‌توان آن را حذف کرد.

 

کمد و تخت خواب

تهیه کمد لباس، تخت خواب، تشک راحت و پتوی مناسب کاملا ضروری است. یکی از وسایلی که می‌تواند کار شما را در چند ماه اول تولد آسان کند، تخت کنار مادر است. این تخت به تخت والدین می‌چسبد و برای شیردادن‌های شبانگاهی و رسیدگی به نوزاد بسیار مناسب است. اگر طرفدار تخت نیستید، می‌توانید از گهواره نیز استفاده کنید. گهواره‌ها نیز در دو نوع برقی و دستی عرضه می‌شوند. گهواره‌ی برقی به طور خودکار در جهت‌های مختلف حرکت می‌کند و موزیکال است. در هنگام خرید باید به تعادل و ایمنی گهواره در طول حرکت توجه کنید. اگر اتاق کودک فاقد کمک دیواری است، برای مرتب کردن و قرار دادن وسایل نوزاد باید یک کمد مناسب تهیه کنید. تهیه لوازم چوبی کودک به هزینه‌ی بسیار بالایی احتیاج دارد. از طرفی تهیه‌ی همه این موارد در بازه‌ی زمانی کوتاه ممکن برای بسیاری از خانواده‌ها مقدور نباشد از این رو، خرید قسطی تخت، کمد و گهواره می‌تواند به شما کمک کند تا اتاق رویایی کودک خود را بچینید.

 

لباس نوزادی

بدون شک هیجان انگیزترین بخش خرید سیسمونی، لباس‌های نوزادی بسیار کوچک در طرح و رنگ زیبا و دوست داشتنی است. برای خرید لباس نوزادی باید حتما به سایز آن توجه کنید. از آنجایی که کودکان با وزن مختلفی به دنیا می‌آیند، سایز ۰ یا ۱ برای آنها مناسب است. جنس لباس هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید حتما از پنبه باشد. لباس‌های دوخته از پارچه‌ی  ۱۰۰ پنبه قیمت بالایی دارند. در کمترین حالت باید یک یا دو ست کامل نوزادی، انواع لباس سرهمی، بلوز های تابستانی و زمستانی، جوراب، شلوار ورا تهیه کنید. پس از همین ابتدا باید مبلغ قابل توجهی را برای خرید لباس کنار بگذارید.

کالسکه و کریر

کودکی خیلی سریع رشد می‌کند و وزن آنها افزایش پیدا می‌کند. به این ترتیب دیگر نمی‌توان آنها را به طور دائم در آغوش داشت. در چنین شرایطی استفاده از کالسکه و کریر بسیار کاربردی به نظر می‌رسد. علاوه بر والدین، کودک در کالسکه از راحتی بیشتری برخوردار است و می‌تواند در زمان دلخواه بنشیند یا بخوابد. شما هم‌چنین می‌توانید ست کامل ملزومات گردش و سفر کودک را یکجا تهیه کنید. این ست شامل کالسکه، کریر، صندلی کودک، ساک لوازم و روروئک و تعداد لوازم آن در برندهای گوناگون متغیر است. شما می‌توانید مجموعه کامل ست را به صور ت اقساط خریداری کنید، این محصولات تا ۴ سالگی کودک و وزن ۴۵ کیلوگرم قابل استفاده است.

 

 لوازم بهداشتی و حمام

کودکان در طول روز چندین بار به تعویض پوشک نیاز دارند. برای تعویض پوشک باید از تشک‌هایی استفاده کنید که یک طرف آنها نایلونی بوده و سمت دیگر پارچه‌ای است. انواع پماد سوختگی، کرم مرطوب کننده، شامپوی مناسب، اسباب بازی مخصوص حمام از دیگر لوازمی است که باید تهیه کرد.

 

لوازم شخصی، وسایل غذاخوری، اسباب بازی، دکور و فرش اتاق کودک از دیگر لوازمی است که می‌توان برای سیسمونی تدارک دید. شما می‌توانید هریک از لوازم گفته شده را با توجه به بودجه‌ای که برای سیسمونی درنظرگرفته‌اید، تهیه کنید. اگر دوست دارید دکوراسیون اتاق نوزاد را با تم منحصربه فردی تهیه کنید، اما امکان پرداخت نقدی هزینه‌های آن وجود ندارد، خرید اقساطی سیسمونی به شما کمک می‌کند تا اتاق کودکتان مطابق سلیقه‌ی شما باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 221 views بار دسته بندی :  خانواده تاريخ : 13 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.