کودک و خانواده  دکل‌های مخابراتی باعث سقط جنین می‌شوند؟ - گوم اسکول

چند سالی از مطرح شدن این فرضیه می گذرد، اینکه دکل های مخابراتی باعث افزایش سقط جنین در زنان می شود. اما انی فرضیه چقدر واقعیت دارد؟
«طبق آمار سازمان جهانی بهداشت تعدادی از افراد به دکل‌ها آلرژی دارند و تحت تاثیر فیزیکی آن از جمله سردرد و حالت تهوع قرار می گیرند اما دلیل قاطعی مبنی بر تاثیر دکل‌ها روی مواردی مثل سقط جنین وجود ندارد.»
علی گورانی مسئول پرتوهای وزارت بهداشت با بیان این مطلب گفت:« گزارشاتی موجود است که سقط جنین را به دکل‌های مخابراتی ربط می‌دهند. این گزارشات درست نیست؛ چراکه احتمالاتی در این زمینه وجود دارد اما به این شکل که به عامه مردم گفته می شود نیست. با اطلاعات افراطی و تفریطی که به افراد می دهیم حال آنها را بسیار بد می کنیم و مسئولان باید به کلام خود وضوح دهند و صریح سخن بگویند.»
 

 
مسئول پرتوهای وزارت بهداشت در ادامه به ایرنا گفت:« مقدار انرژی فیزیکی این سیستم‌ها در کشور از استانداردها کمتر است؛ مبنای آسیب پایه فیزیکی تششع نبوده و فضای روانی است که آسیب هایی را ایجاد می کند بنابراین ما باید سیستم‌ها را به گونه‌ای به کار بگیریم که آسیب های روانی کاهش یابد. سازمان جهانی بهداشت می گوید تعدادی از افراد به دکل‌ها آلرژی دارند و تحت تاثیر فیزیکی از جمله سردرد و حالت تهوع و غیره قرار می گیرند. اما این انرژی‌ها قدرت سقط جنین ندارند و نباید بر مبنای شنیده‌ها اظهارنظر کرد.»بیشتر بخوانید عوارض سقط جنین چیست؟
گورانی با بیان اینکه باید به مبانی سازمان جهانی بهداشت مراجعه کرد، گفت:« گزارشات مستند وزارت بهداشت می‌گوید در سنجش انرژی مقادیر انرژی کمتر از نصف استانداردهای تعیین‌شده بوده است اما مفهوم آن این نیست که مردم بدون مشکل هستند.»

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 443 views بار دسته بندی :  بارداری و اقدام تاريخ : 24 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.