کودک و خانواده  روش‌های ساده برای از بین بردن چربی‌ آشپزخانه - گوم اسکول

روغن‌ها و چربی‌ها در آشپزخانه همواره ما را اذیت می‌کنند و باعث می‌شوند علاوه بر کثیفی که وجود می‌آورند، روحیه‌ی ما نیز تحت‌الشعاع قرار گیرد. کابینت ام دی اف آشپزخانه نیز چربی را به خودت می‌گیرد و تمیز کردن کابینت ام دی اف نیز نیاز به دانستن ترفند‌هایی دارد.

در این مقاله به شما علاوه بر تمیز کردن کابینت، در تمیز کردن چربی آشپزخانه نیز ترفندهایی داده می‌شود که با استفاده از مواد وسایلی که در خانه دارید می‌توانید هر چربی را تمیز کنید.

تمیز کردن روغن و تمیز کردن چربی را از کابینت‌ها آغاز کنید.

کابینت آشپزخانه را چگونه تمیز کنیم؟
بهترین روش برای تمیز کردن کابینت ام دی اف آشپزخانه استفاده از ترکیب صابون و آب یا مایع ظرف‌شویی و آب است. توجه کنید که از آب نیمه داغ یا حداقل ولرم استفاده کنید. مایع را با آب ترکیب کنید و درون ظرف بریزید.

سپس پارچه یا اسفنجی را در این محلول آغشته کنید. اسفنج را در حدی که صرفاً مرطوب شود، به محلول آغشته کنید چون ممکن است میزان بیش‌ازحد آن ممکن است به بافت ام دی اف آسیب بزند یا باعث باد کردن آن شود

در مرحله آخر کابینت را با استفاده از یک پارچه خشک کنید تا هم سطح کابینت لک نزند و هم زود کثیف نشود.

برای کابینت ام دی اف سفید هم می‌توانید از سرکه و آب استفاده کنید تا هم سفیدتر و هم درخشان تر به نظر برسد. این ترکیب شمارا از استفاده از شوینده‌های صنعتی و شیمیایی بی‌نیاز می‌کند. توجه کنید که پس از استفاده از این محلول، سریعاً با پارچه مرطوب سطح را پاک‌کنید تا لک نزند.

همچنین می‌توانید از آب‌لیمو نیز برای تمیز کردن استفاده کنید. آب‌لیمو را روی سطح بریزید و پس‌ازآن با پارچه‌ای نم‌دار سطح را دوباره تمیز کنید.

در بسیار از آشپزخانه‌های بزرگ مثل آشپزخانه‌ی رستوران‌ها به خاطر وجود چربی زیاد از کاردک استفاده می‌کنند. شاید شما بار اول که اسم کاردک به گوشتان بخورد تصور کنید کاردک روی سطوح خش می‌اندازد. این تصور هم درست است و هم غلط!

اگر از کاردک اشتباه استفاده کنید روی سطوح خش می‌اندازد و اگر درست استفاده کنید، می‌تواند تا حد زیادی تمیز کردن سطوح را برای شما آسان کند.
اگر چربی کهنه ‌شده یا چربی خشک شده کاردک را با زاویه ۴۵ درجه روی سطح بکشید و به‌صورت مستقیم دستتان را جلو ببرید. پس‌ازاین کار می‌توانید از محلول‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌شود استفاده کنید.

امروزه متداول‌ترین راه برای تمیز کردن سطوح استفاده از شوینده‌های شیمیایی است. شوینده‌هایی که در همه مدل و برای همه سطوح یافت می‌شود اما این شوینده‌ها ممکن است باعث حساسیت شود و این حتی شاید در خانه در دسترس نباشند. در ادامه تعدادی از مواد در دسترس برای تمیز کردن آشپزخانه را به شما معرفی می‌کنیم.
 

از معجزه‌ی آب خبر دارید؟ بله آب همیشه معجزه می‌کند و منجی است. آب در از بین بردن چربی‌ نیز به‌خوبی عمل می‌کند. اگر عمق چربی شما خیلی زیاد نیست آب جوش انتخاب در دسترس و مناسب است. دمای بالای آب جوش دشمن چربی‌ها است. البته اگر در خانه بخارشوی دارید که بخش عمده از راه تمیزی را پیموده‌اید. بخارآب ماشین‌ها را به حرکت درمی‌آورد، چربی‌ها که آسان‌تر هستند!

بخارآب با دما، حرارت و فشار زیاد هر سطحی را تمیز می‌کند.

البته برای تمیز مردن ام دی اف آب جوش توصیه نمی‌شود!

جوش شیرین

جوش شیرین ماده‌ای شگفت‌انگیز است. بیش‌ترین میزان پاک‌کنندگی در میان مواد موجود در خانه را جوش‌شیرین دارد. بسته به میزان چربی می‌توانید از مواد مختلف استفاده کنید اما برای هر نوع چربی از ترکیب جوش شیرین و آب می‌توانید استفاده کنید و اگر میزان کثیفی فراتر از حد معمول است به این ترکیب لیمو نیز بیفزایید و ترکیب خمیری شکل به‌دست‌آمده را روی سطح آشپزخانه بمالید و پس از ۱۵ دقیقه آن را با پارچه‌ای مرطوب تمیز کنید.

سرکه نیز از پاک‌کننده‌های شگفت‌انگیز است. شما با استفاده از سرکه به‌صورت تخصصی می‌توانید سطوح را تمیز کنید. قدرت پاک‌کنندگی سرکه به حدی است که می‌‌توانید سرکه را در ظرف آبپاش بریزید و از آن به‌عنوان پاک‌کننده‌ی اصلی استفاده کنید. البته استفاده از سرکه سراسر مزیت نیست و ممکن است بوی سرکه روی سطوح بماند. برای این‌که بوی سرکه نماند ۲ راه دارید. اول این‌که سرکه را با آب محلول کنید و درون آبپاش بریزید و دوم این‌که می‌توانید پس از سرکه از آب نیز استفاده کنید.

توجه داشته باشید در هر دو روش در انتها برای جلوگیری از لک زدن سطوح باید با پارچه مرطوب سطح را دوباره تمیز کنید.

تمامی این مواد در تمیز کردن هود آشپزخانه و تمیز کردن اجاق گاز نیز کاربردی هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 191 views بار دسته بندی :  خانواده تاريخ : 15 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.