کودک و خانواده  شیر مادر از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌‌کند؟ - گوم اسکول

با اینکه گفته می شود شیر مادر می‌تواند بیماری کووید ۱۹ را درمان کرده و بدن را در برابر ویروس کرونا حفظ کند، اما پزشکان متخصص این موضوع را تایید نمی کنند.
کارشناسان معتقدند با اینکه شیر مادر برای تقویت سیستم ایمنی کودک در حال رشد، بسیار مفید است، اما این موضوع ارتباطی به وجود پادتن ویروس کرونا در شیر مادر نداشته و این شایعه ازنظر علمی قابل‌پذیرش نیست.
به گزارش سینا پرس پزشکان متعددی در گوشه و کنار جهان نسبت به این شایعه واکنش نشان داده و ابراز شگفتی کرده‌اند. بر اساس مستندات علمی، هیچ شواهد اثبات‌شده‌ای وجود ندارد که بر اساس آن بتوان ادعا کرد نوشیدن شیر مادر می‌تواند مانع از بروز بیماری توسط ویروس کرونا شود.
دکتر دیان هس (Dyan Hes)، متخصص بیماری‌های کودکان در این رابطه می گوید: «هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد شیر مادر قادر به درمان کووید ۱۹ بوده یا می‌تواند در بدن نسبت به این ویروس ایجاد مصونیت کند.»

این شایعه باعث شده که در برخی سایت‌های اینترنتی، افراد سودجو اقدام به فروش شیر مادر کرده و برخی نیز با تصور ایجاد مصونیت در برابر ویروس کرونا، این کالا را سفارش می‌دهند. شما می‌توانید برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود قرص‌های ویتامین و به‌ویژه ویتامین سی یا زینک مصرف کنید ولی خرید و مصرف شیر مادر برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، اصلاً عاقلانه نیست.
البته این شایعه و رواج آن می‌تواند مربوط به انتشار اخباری مبنی بر مطالعات پژوهشگران در رابطه با نقش آنتی‌بادی‌های موجود در شیر مادر برای مقابله با کرونا باشد.
در این رابطه باید گفت که در بخش نخست، مطالعات فوق می‌توانند چند سال به طول انجامیده و در صورت تائید این موضوع نیز، بحث دانشمندان، استخراج آنتی‌بادی‌های موردنیاز برای ساخت داروی کرونا از شیر مادر است نه نوشیدن این ماده!
در پایان باید توجه داشت که این شایعات می‌توانند بسیار خطرناک بوده و برخی افراد با پذیرفتن آن‌ها و تصور خیالی داشتن مصونیت در برابر ویروس کرونا، سلامت خود، فرزندان و جامعه را به خطر بیاندازند. توصیه می‌شود اخبار پزشکی و درمانی را تنها از طریق منابع معتبر دنبال کرده و به شایعات توجه نکنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 209 views بار دسته بندی :  چه خبر؟ تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.