کودک و خانواده  علت عرق کردن نوزادان در خواب چیست؟ - گوم اسکول

والدین ممکن است نگران این باشند که نوزاد چرا هنگام خواب و بیدار شدن عرق می‌کند. هنگامی که نوزادان از خواب یا خواب شبانه بیدار می‌شوند عرق کردن آن‌ها غیر معمول نیست. با این حال بسیاری از والدین ممکن است نگران باشند اگر نوزادانشان به طور مداوم هنگام خواب عرق کنند چه می‌شود. وقتی نوزادان متولد می‌شوند نمی‌توانند دمای خود را به درستی تنظیم کنند. علت عرق‌های شبانه نوزادان در ادامه آمده است.

 لباس پوشیدن زیاد نوزاد:

گاهی اوقات ممکن است لایه اضافی لباس باعث تعریق کودک شود. اگر کودک نه تنها با عرق روی صورت بلکه در تمام بدنش بیدار می‌شود احتمالاً هنگام خواب بیش از حد گرم‌اش است و باید لایه‌های نازک لباس تنش کنید تا هنگام خواب راحت باشد.

 

 دمای بالای اتاق:

دمای اتاقی که نوزاد باید در آن بخوابد بین ۶۵ تا ۷۲ درجه است. اگر اتاق گرم‌تر از این دما باشد کم کردن حرارت از بیدار شدن نوزاد در حالت تعریق جلوگیری می‌کند. برای تعیین دمای اتاق کودک ترموستات ساده‌ترین راه برای انجام این کار است. برای کسانی که ترموستات ندارند قبل از خواباندن نوزاد در گهواره از یک ترموستات قابل حمل استفاده کنند تا بدانند دمای اتاق چقدر است.

 

 عدم تحرک در هنگام خواب:

نوزادان هنگام خواب نمی‌توانند حرکت کنند زیرا مهارت‌های غلت زدن یا حتی حرکت زیاد در گهواره را یاد نگرفته‌اند. به همین دلیل سر آن‌ها بیشتر عرق می‌کند و نمی‌توانند خود را در موقعیت دیگری قرار دهند. نوزادان بزرگ‌تر نیز این را در هنگام خواب عمیق تجربه خواهند کرد. این دوباره به دلیل حرکت نکردن برای مدت طولانی در هنگام خواب است. سر آن‌ها بیشتر عرق می‌کند و نمی‌توانند خود را در موقعیت دیگری قرار دهند تا دمای بدن را کاهش دهند.

 

 محل غده عرق:

از آنجایی که نوزاد پس از تولد هنوز در حال رشد غدد عرق خود است غدد عرقی که در سر یک کودک وجود دارد اضافه کاری می‌کنند تا به خنک نگه داشتن او کمک کنند. غدد عرق اکرین باعث می‌شود که پیشانی کودک در گرما عرق کند تا به خنک شدن او کمک کند. به همین دلیل است که صورت نوزاد عرق می‌کند.

 

 به کودک کافئین ندهید:

مادران شیردهی که کافئین مصرف می‌کنند ممکن است باعث تعریق نوزادشان در خواب شوند. در حالی که برخی از نوزادان ممکن است کافئین موجود در شیر مادر را بدون مشکل تحمل کنند اما برخی دیگر بسیار حساس هستند. حذف کافئین از رژیم غذایی برای مدت کوتاهی توصیه می‌شود تا ببینید آیا تعریق مداوم کاهش یافته و کودک بدون عرق بیدار می‌شود یا خیر.

چه مشکلاتی برای سلامت کودک پیش می‌آید؟

 تب:

بسیاری از تب‌ها می‌توانند با تعریق همراه باشند و نوزادان بیشتری با داشتن تب همچنان عرق می‌کنند.

 تعریق بیش از حد:

نوزادانی که بیش از حد عرق می‌کنند ممکن است از وضعیتی به نام هایپرهیدروزیس رنج ببرند. در حالی که این بیماری به خودی خود جدی نیست و به احتمال زیاد با افزایش سن کودک رشد می‌کند مهم است که آن را به یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی معرفی کنید.

 بیماری مادرزادی قلب:

عرق کردن به این دلیل اتفاق می‌افتد که قلب و ریه‌های کودک برای عملکرد سخت‌تر کار می‌کنند و این امر متابولیسم را افزایش می‌دهد. گرمای بدن ناشی از افزایش متابولیسم باعث می‌شود کودک حتی در هنگام خواب عرق کند. اگر به نظر می‌رسد نوزادی سریع نفس می‌کشد مشکلات تغذیه‌ای دارد و بیشتر با عرق کردن همراه است و باید فوراً با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی تماس بگیرید.

 

منبع:

www.babygaga.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 453 views بار دسته بندی :  خردسال تاريخ : 12 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.