کودک و خانواده  فراموشی در دوران بارداری - گوم اسکول

فراموشی در دوران بارداری میتواند برای شما بسیار ناراحت کننده باشد. شما ممکن است که کارهای روزانه تان را فراموش کنید مانند: قرارهای ملاقاتتان، مکانی که کیفتان را در آن گذاشت اید، خاموش کردن اجاق گاز بعد از پخت غذا و حتی شماره تلفن خودتان را فراموش کنید. فعالیت هورمون ها در بارداری باعث میشود تا  دچار فراموشی شوید.

به دلیل اینکه حجم سلول های مغری تان در ۳ ماه اول بارداری تان کم میشود اما نشان داده است که مغز شما در دوران بارداری عملکرد متفاوتی دارد و باعث افزایش فعالیت در سمت همراه با مهارت های عاطفی می شود و درواقع بعد از زایمان تان دوباره سلول ها به حالت اول برمیگردند و نگران نباشید.

عوامل فراموشی در دوران بارداری

کمبود خواب در دوران بارداری مخصوصا سه ماه اول میتواند در کم حافظه شدنتان موثر باشد زیرا شما در این دوران به انرژی بیشتری نیاز دارید.این را فراموش نکنید که هر تغییری که در زندگیتان رخ داد میتواند موثر باشد.

 

در این شرایط چه کاری انجام دهیم:

  • نفس عمیق بکشید و به خودتان سخت نگیرد، سعی کنید استرس نداشته باشید
  •  اگر که لازم است کاری را انجام دهید یا آن را به خاطر بسپارید بهتر است آن را یادداشت کنید و در جایی بگذارید که بتوانید آن را ببینید و جلوی چشمتان باشد. یک یادداشت بزرگ را در یک مکان واضح بگذارید. همچنین ممکن است یک دفتر یادداشت لازم داشته باشید.
  •  بهتر است با دیگران تماس تلفنی داشته باشید
  •  شوخ طبع باشید و همسر خود را به این کار تشویق کنید.
  •  مکمل های گیاهی مصرف کنید
  •  آرامش خود را حفظ کنید.

اگر میبینید که کارتان زیاد است و فراموشش میکنید یک نفر را استخدام کنید تا به کارهایتان برسد. بهتر است از افرادی که باردار نیستند کمک بگیرید تا بتوانند پشتیبانی شما را بکنند

 

آیا فراموشی در دوران بارداری طبیعی است؟

فراموشی در دوران بارداری طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد. اگر که شما فردی هستید که جدول حل میکنید و کارها و بازی های فکری انجام میدهید بازهم ممکن است دچار فراموشی در دوران بارداری‌تان بشوید.

 

همانطور که در مطلب بالا گفته شد فراموشی کوتاه مدت و حواس پرتی در بارداری کاملا طبیعی است و هر خانم بارداری دچارش میشود. نگران نباشید و از همسرتان بخواهید شما را درک کند و به شما کمک کند.

فراموش نکنید که در دوران بارداری نباید از هیچ گونه داروی تقویت حافظه استفاده کنید و بدون مشورت پزشک هیچ قرصی را نخورید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 372 views بار دسته بندی :  بارداری و اقدام تاريخ : 13 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.