کودک و خانواده  مشکلات مادران و پدران با غذا خوردن کودکان - گوم اسکول

زمانی که خانواده ها دارای فرزندی میشوند نگرانی هایی هم دارند تا آسیبی به فرزندشان نرسد. یکی از این مشکلات در تغذیه و غذا خوردن کودک است . والدین نگرانند که کودک اتفاقی برایش نیوفتد و مراقب او هستند. نوزادان زمانی که شروع به خوردن موادی غیر از شیر میکنند خیلی سریع از غذا می افتند.

 

مشکلاتی که کودکان در تغذیه دارند:

در اولین سالی که قرار است فرزندتان غذا بخورد مشکلاتی وجود دارد مانند حساسیت های غذایی که پیش میاید. در این مطلب مدرسه گوم راهکارهایی معرفی خواهیم کرد که بتوانید در مواجه با مشکلات تغذیه کودکتان انجام دهید.

  • زمانی که به کودکتان غذا میدهید او زبانش را بیرون می آورد

اگر وقتی که دارید به او غذا میدهید هنگام غذا خوردن زبانش را بیرون می آورد و نمیتواند او را قورت بدهد شاید او دچار رفلکس شده است. همه نوزادان زمانی که به دنیا  می آیند رفلکس دارند. رفلکس باعث میشود که نوزادان زمانی که غذا میخورند دچار خفگی نشوند و اگر چیزی داخل دهانشان است آن را بیرون بیاورند.

زمانی که میخواهید به او شیرخشک و یا شیر خودتان را بدهید یه مقدار آب داخل بریزید و با نوک قاشق بهش بدهید . اگر فرزندتان آن را نخورد از دادن آن منصرف شوید تا حالش بد نشود. خوشبختانه هرچه کودکتان بزرگتر میشود رفلکس معده اش از بین میرود. پس تا یک عفته صبر کنید و باز به او غذا بدهید.

 

  •  وقتی میخواهید غذا بدهید به کودکتان رویش را برمیگرداند

زمانی که به فرزندتان غذا میدهید و او آن را نمیخورد و رویش را از غذا برمیگرداند و سر و صدا و گریه میکند دیگر تلاش برای غذا دادن نکنید شاید کودک میل به  غذا ندارد. به احتمال زیاد او سیر شده است. زمانی که کودکتان خسته است و سرماخورده میل به غذایش کم میشود پس به خواسته اش احترام بزارید و غذا ندهید تا زمانی که خودش بخواهد.

 

  •  زمانی که به او غذا میدهید بازی اش میگیرد

زمانی که دارید بهش غذا میدهید لبخن میزند و میخندد البته که نوزاد شما به زمان نیاز دارد تا بتوانند طعم های مختلف غذا را تحلیل کند. زمانی که دارید بع فرزندتان غذا میدهید و او نمیخورد ممکن است ۱۵ بار طول بکشد تا کودک بپذیرد که آن را بخورد و طعمش را بچشد.

  •  کودک با خوردن موادغذایی جامد دچار یبوست میشود

زمانی که کودک برای دستشویی رفتم مشکل دارد و نمیتواند مانند قبل دستشویی کند و غر میزند ممکن است رژیم غذایی اش تاثیر گذاشته باشد و معده اش را دچار مشکل کرده باشد. پش حتما با پزشک تماس بگیرید و اورا به دکتر ببرید. مصرف موادی مثل سیب زمینی،موز و برنج را از برنامه غذایی اش حذف کنید و موادی مانند سبزیجات،میوه و آلو خشک را  جایگزین کنید.

 

  •  کودک بعد از خوردن بعضی غذاها دچار حساسیت میشود

اگر که خیلی وقت است به کودک یکسری مواد غذایی را نداده اید ممکن است او دچار حساسیت شده باشد. این حساست و آلژی ممکن است در جاهای مختلف بدن ظاهر شوند. اگر که آلرژی فرزندتان به سمت تنگی نفس یا مشکل در بلعیدن غذا بود حتما با اورژانس تماس بگیرید. اگر که بعد از مصرف موادی مانند:(شیر،تخم مرغ،بادام زمینی،سویا،گندم و آجیل های درختی) کودک دچار حساسیت شد با  با پزشک تماس بگیرید چون ممکن است پزشک درخواست کند که دوباره مواد غذایی را بدهید تا مطمئن شوید که کودک حساسیت دارد یا نه.

 

  • کودک هنگام خوردن غذا غر میزند

اگر که هنگام غذا دادن به کودک میبنید که او نمیخورد و غر میزند شما هم از خودتان صداهایی را تولید کنید یا او را سرگرم کنید تا غذایش را بخورد و حواسش پرت صدا و شما شود. او  وقتی که غر میزند و میبیند شما بهش لبخند میزنید خوشش میاید و به این کارش ادامه میدهد.

 

  •  چه زمانی در رابطه با غذا نخوردن کودک با پزشک تماس بگیریم

زمانی فرزندتان درحال رشد است و وزن اصافه میکند پس تمام تغذیه ای را که لازم دارد به دست آورده است. به این نکته توجه داشته باشید که بعد از  ۱ سالگی رشد کودکتان کمتر میشود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 284 views بار دسته بندی :  پدرانه/ مادرانه تاريخ : 13 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.