کودک و خانواده  مصرف آسپرین از زایمان زودرس پیشگیری می‌کند؟ - گوم اسکول

محققان در پژوهشی جدید به این نتیجه رسیده اند که مصرف روزانه آسپرین احتمال زایمان زودرس را در مادرانی که اولین فرزندشان را بدنیا می آورند، کاهش می دهد.
در این مطالعه که در شش کشور کم درآمد جهان انجام شده است، مصرف روزانه آسپرین بچه توسط مادرانی که اولین بارداری را تجربه می کنند، تا ۱۱ درصد باعث کاهش ریسک زایمان زودرس می‌شود. همچنین به گفته محققان، احتمال زایمان زودهنگام (قبل از هفته ۳۴ بارداری) تا یک چهارم کمتر می شود.
به گزارش مهر در مطالعه جدید حدود ۱۲ هزار زن در کشورهای کنگو، گوآتمالا، هند، کنیا، پاکستان و زامبیا مورد بررسی قرار گرفتند. تمام زنان اولین بارداری را تجربه می کردند. نیمی از آنها در گروه دریافت کننده آسپرین با دوز پایین قرار گرفتند و نیمی دیگر قرص دارونما دریافت کردند.زنان مصرف روزانه آسپرین یا دارونما را در هفته ششم بارداری آغاز کردند و تا هفته ۳۶ یا تا زمان زایمان ادامه دادند.

در پایان مشخص شد مصرف آسپرین کاهش احتمال زایمان زودرس را ۱۱.۶ درصد کاهش داد در حالیکه در زنان دریافت کننده دارونما این رقم ۱۳.۱ درصد بود. تیم تحقیق شاهد افزایش مشکلاتی مثل خونریزی برای مادر یا نوزاد نبود. البته محققان تاکید می‌کنند زنان باردار قبل از مصرف هر نوع دارویی رمثل آسپرین بچه حتماا باید با پزشک متخصص مشورت کنند. بیشتر بخوانید آسپرین و پیشگیری از سقط جنین

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 502 views بار دسته بندی :  بارداری و اقدام تاريخ : 24 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.