کودک و خانواده  مصرف ماست در دوران شیردهی چه فوایدی دارد؟ - گوم اسکول

محققان معتقدند مصرف ماست در دوران شیردهی می تواند جلوی سرطان سینه را بگیرد. دانشمندان دانشگاه لنکستر اعلام کردند یکی از دلایل بروز سرطان سینه، التهابی است که آغازگر آن، باکتری‌ها هستند؛ و ماست نیز باکتری‌های مفید تخمیر کننده لاکتوز دارد که در شیر نیز یافت می‌شوند و شبیه باکتری‌هایی هستند که در شیر مادر دیده می‌شوند. از آنجا که شیر ممکن است استریل نباشد، به مادران توصیه می‌شود از ماست استفاده کنند و باکتری‌های موجود در آن می توانند در زمان شیردهی و حتی به مدت نامعلومی پس از آن، مجاری شیری را در سینه مادر اشغال کنند. دانشمندان می‌گویند این باکتری‌ها خاصیت پیشگیرانه‌ای دارند و خطر ابتلا به سرطان را تا ۴/۳ درصد کاهش می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما حدود ده میلیارد سلول باکتریایی در بدن انسان زندگی می‌کنند که بیشتر آن‌ها مضرند و برخی از آن‌ها سمومی تولید می‌کنند که آغازگر روند التهاب در بدن خواهند بود. التهاب مزمن میکروب‌های مضر را از بین می‌برد، ولی به موازات آن به بدن نیز آسیب می‌زند.محققان بر اساس این بررسی به مادران توصیه می‌کنند مصرف روزانه ماست را در فهرست مواد مغذی خود قرار دهند. بیشتر بخوانید آیا رژیم شیردهی به تقویت شیرمادر کمک می کند؟
 

شایع ترین نوع سرطان سینه کدام است؟

سرطان سینه ناشی از رشد خارج از قاعده سلول‌های غیرطبیعی در سینه است. در هر دو نوع تومور‌های خوش خیم و بدخیم، رشد سریع و زیاد سلول‌ها وجود دارد. روند زیاد شدن سلول‌ها در تومور‌های خوش خیم در مرحله مشخصی متوقف می‌شود، در تومور‌های بدخیم این رشد به صورت غیر قابل مهار ادامه می‌یابد تا حدی که در صورت عدم درمان، همه قسمت‌های بدن را تحت تأثیر قرار داده و از کار می‌اندازد.بیشتر بخوانید سرطان سینه و شیر دهی به نوزاد
شایع‌ترین نوع سرطان سینه، سرطان از منشاء مجاری شیری است و از آنجا که این نوع بافت بیشتر در یک چهارم بالایی و خارجی سینه وجود دارد، در حدود نیمی از سرطان‌های سینه در ربع فوقانی و خارجی آن یافت می‌شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 403 views بار دسته بندی :  چه خبر؟ تاريخ : 24 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.