کودک و خانواده  معرفی بهترین مراکز تفریحی کودکان در مشهد - گوم اسکول

مشهد شهر زیارتی و سیاحتی است که از نظر مساحت و جمعیت دومین شهر ایران است. این شهر از سوی دیگر، پایتخت معنوی ایران محسوب می شود. بنابراین بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا برای سفر به این شهر از راه‌های مختلف مثل خرید بلیط هواپیما، قطار و … سفر می‌کنند. شهر مشهد علاوه بر مهمترین جاذبه گردشگری آن که حرم مطهر امام رضا(ع) است، جاهای دیدنی و مکان های تفریحی متعدد و متنوعی دارد. در بسیاری از زمان‌ ها، گردشگران و مسافرانی که به مشهد سفر می‌کنند نیاز دارند که کودکان خود را برای تفریح به مکان هایی که برایشان مناسب است ببرند.

بازی و تفریح کودکان یکی از عوامل مهم در زمینه تقویت هوش و ایجاد نشاط و خلاقیت در اوست. مسئله پرداختن به تفریح کودکان و احداث مراکز مناسب برای آن ها یکی از دغدغه های مسئولان در هر شهری است و ما در اینجا سعی می‌کنیم بهترین و مهمترین تفریحات برای کودکان از قبیل پارک‌های آبی، شهر بازی‌ها و… در مشهد را برای شما نام ببریم و معرفی کنیم.

 

آشنایی با شهر مشاغل کارالند، مکانی جذاب برای کودکان

شهر مشاغل کودک کارالند در طبقه سوم برج تجاری آرمیتاژ گلشن تاسیس شده است تا امکان کسب تجربه کار در شرایطی نزدیک به واقعیت و البته با محوریت بازی را برای کودکان ۳ تا ۱۲ سال فراهم آورد. این شهر بازی با در نظر گرفتن اهدافی چون تقویت استقلال شخصیتی کودک، آشنایی با مشاغل و تجربه آنها، تجربه فرآیند هزینه و درآمد و تفکر اقتصادی، تقویت روحیه کار تیمی، آموزش حین تفریح و تقویت و شناسایی استعدادهای کودکان در مجموع ۲۱ شغل متناسب با گروه‌های هدف را طراحی کرده است. مشاغل این مجموعه تفریحی آموزشی شامل فعالیت‌هایی همچون بانکداری، آکادمی موسیقی، اصول اولیه بهداشتی و پزشکی، دندانپزشکی، هایپرمارک، گالری نقاشی و کاردستی، خلبانی، آتش‌نشانی، شیرینی سرا، آموزش رانندگی، رالی خودرو و … را دربر می‌گیرد. علاوه‌بر اینها مجموعه کارالند فضاهای تخصصی دیگری نیز مانند سینما، کافه تریا، آتلیه عکاسی و سن برگزاری جشن‌ها را جهت راحتی و جذابیت هرچه بیشتر محیط برای کودکان در نظر گرفته است.

 

سفری ماجراجویانه به سرزمین پروفسور بازیما (هیومن پارک)

پارک علمی پروفسور بازیما که به پارک بدن مشهد هم معروف است، بر اساس سه علم زمین شناسی، زیست شناسی و نجوم پایه گذاری شده، و سعی کرده محیطی آموزشی را برای رده سنی نوجوانان و کودکان فراهم کند. پارک های موضوعی تفریحی، اصطلاحی است برای گروهی از جاذبه های تفریحی، مسیرهای تفریحی و سایر برنامه ها بر مبنای موضوعات خاص در یک مکان که برای لذت بردن تعداد زیادی از مردم به ویژه کودکان تدارک دیده شده است. پارک های موضوعی با هدف آموزش مفاهیمی چون آثار هنری، مفاهیم علمی و مسائل اخلاقی، آداب و رسوم محلی و یا ملی و اصول فرهنگی و شهروندی پایه ریزی شده است. با خرید بلیط هواپیما تهران مشهد، می‌توانید به شهر مشهد سفر کنید و از این مراکز تفریحی بازدید کنید.

پارک پرفسور بازیما طوری طراحی شده که علاوه بر جنبه تفریحی و سرگرمی، می تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات درباره حیات اولیه، آفرینش سیاره زمین و کهکشان ها و حیوانات ماقبل تاریخ مانند دایناسورها و بسیاری مطالب دیگر باشد. بازیهای پارک علمی بازیما بسیار مهیج و منحصربفرد است طوریکه می توانید با قرار گرفتن در سیمیلاتور پرواز، سفری جذاب و هیجان انگیز را بر بالای شهر مشهد با حسی شبیه پرواز واقعی تجربه کنید. بعد از پروازی دیدنی و مهیج، شما وارد بخش فضانوردی می شوید و با جهشی خود را بر روی مریخ زیبا می‌یابید و فضای نامحدود آسمان و ستارگان را کاملا لمس می کنید. در این بخش شرکت کنندگان در قالب مسابقه و بازی سیارات و سایر اجزاء منظومه شمسی و ترتیب آنها را یاد می گیرند.

 

هلیوم پارک مشهد مکانی برای افزایش آدرنالین خون!

این پارک به عنوان نخستین پارک پرشی در ایران محیطی را برای کودکان و نوجوان به وجود آورده تا در محیطی امن بتوانند اوج هیجان را در بازی های پرشی احساس کنند. هلیوم پارک در برج مروارید گوهرشاد در میدان جانباز واقع شده است. پارک ترامپولین مشهد دارای دو سالن مجزای ۱۵۰۰ متری است که امکان استفاده همزمان بانوان و آقایان از امکانات ورزشی را فراهم می کند. تجهیزات و سیستم ایمنی مجهز پارک پرشی مشهد این امکان را فراهم می آورد تا همه افراد از کودک تا بزرگسال بتوانند از سرگرمی های این مرکز جذاب لذت ببرند.

 

باشگاه کودک و آینده مکانی مطمئن برای ورزش کودکان

این مرکز، اولین باشگاه تفریحی و بازی کودکان در ایران است که به مهارت‌های اجتماعی از قبیل کنترل خشم، اعتماد به نفس و همکاری از طریق بازی می‌پردازد. گل بازی، آب بازی، بازی‌های جسمی و حرکتی مثل وسطی و اوریگامی موجب می‌شود کودک لذت بازی در کوچه و خیابان را در محیطی امن و به صورت کنترل شده تجربه کند. حضور والدین در این مرکز به منظور بازی با بچه‌های خود جزء برنامه‌های روزمره باشگاه است که موجب می‌شود بچه‌ها و والدین تحت نظر کار‌شناسان روان‌شناسی و علوم تربیتی لذت بازی کردن را تجربه کنند. تمام این موارد می‌تواند موجب ایجاد شادی و تعادل روحی، شکوفایی خلاقیت و کمک به یادگیری بهتر بچه‌ها و کسب تجربه از طریق بازی با گروه همسالان شود.

 

اولین سینمای تخصصی کودکان در ایران

مشهد، اولین سینمای کودک را در خود جای داده است. چند سالی است که در مشهد پردیس های سینمایی با سالن های متعدد و امکانات نمایشی و رفاهی بی نظیر راه اندازی شده است. یکی از این سینماها، سینما اطلس است که محیط آن برای کودکان و بزرگسالان، جذاب و سرگرم کننده است. در این پردیس سینمایی، ۲ سالن مجزا به کودکان اختصاص یافته و آن ها می توانند هر گونه که دلشان خواست در این سالن رنگارنگ و جذاب با رنگ بندی های شاد و متنوع، بنشینند.

 

پارک های آبی مشهد تفریحی مهیج برای کودکان

پارک های آبی و مجتمع‌های تفریحی و گردشگری مشهد از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری مشهد است که برای کودکان و بزرگسالانی که به دنبال تفریحات مهیج هستند از هر لحاظ دلپذیر است. یکی از این پارک های آبی سرزمین موج‌های آبی است که از هیجان‌انگیزترین و بزرگ‌ترین پارک‌های آبی سرپوشیده در خاورمیانه و ایران محسوب می‌شود. پارک آبی موج های خروشان، پارک آبی ایرانیان و سرزمین آفتاب هم از پارک های آبی معروف مشهد هستند.

 

شهربازی های سرپوشیده مشهد با استاندارد های جهانی

شهربازی های مشهد از دیگر تفریح های مورد علاقه کودکان است که با ورود به آن می توانند شادی و نشاط را تا ساعت ها دنبال کنند. این شهربازی های جذاب از وسایل بازی استاندارد و به روز دنیا ساخته شده تا والدین بتوانند با خیال راحت فرزند خود را به آنجا بیاورند. مشهد شهربازی های سرپوشیده بسیار زیادی دارد که دست شما را در انتخاب بهترین شهربازی برای کودکان خود باز می‌گذارد. شهر بازی پروما، هپی‌لند، الماس شرق، آرمیتاژ، کیانسنتر ۲، لگوسیتی و … نمونه هایی از این شهر‌بازی‌ها در مشهد هستند.

 

پارک های مشهد، مکانی تفریحی برای تمام اعضای خانواده

مشهد دارای پارک های فراوان و معروفی هست که در بین همه‌ی آن ها حتما نام پارک ملت، پارک وکیل آباد و پارک کوهسنگی به گوش شما خورده است. خوبی پارک ها این است که تمامی اعضای خانواده می‌توانند از وقت گذراندن در فضای دلنشین آن ها لذت ببرند و فقط مختص به کودکان نیست. البته که کودکان هم میتوانند بسیار از فضای بزرگ پارک ها برای تفریحات خود و بازی کردن لذت ببرند. اگر قصد دارید سفری خاطره‌انگیز برای خود و کودکانتان تدارک ببینید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که با خرید بلیط چارتر تهران مشهد آسان و راحت به این شهر سفر کنید و با بازدید از جاذبه های آن لذت ببرید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 205 views بار دسته بندی :  خانواده تاريخ : 14 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.