کودک و خانواده  ویروس کرونا با اشک چشم منتقل می‌شود؟ - گوم اسکول

ویروس عجیب و ناشناخته کرونا از راههای مختلفی می تواند به بدن افراد مختلف نفوذ کند. یکی از این راهها ترشحات اشکی است.«ترشحات اشکی دقیقا همانند مخاط بینی عامل انتقال کرونا است.»
مرتضی انتظاری استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این مطلب با اشاره به راه‌های انتقال ویروس کووید ۱۹ از طریق چشم، گفت:« کرونا چشم‌ها را از طریق ورم ملتحمه، همراه با قرمزی، اشک و سوزش چشم درگیر می‌کند. حتی بیمارانی را داشته ایم که مدت‌ها صرفاً با این عوارض درگیر بوده اند و بهبودی در وضعیت چشمی ایجاد نشده و این ورم، التهاب و سوزش به صورت بیماری ادامه دار این افراد را درگیر کرده است.»
بیشتر بخوانید لنز چشم خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟
  

فلوشیپ بیماریهای شبکیه با بیان اینکه ترشحات اشکی مبتلایان به کرونا به قطعیت می‌تواند عامل انتقال این ویروس باشد به مهر گفت:« از تماس نزدیک با مبتلایان باید پرهیز کرد چرا که این بیماری صرفاً از طریق عطسه و سرفه فرد مبتلا منتقل نمی‌شود بلکه ترشحات اشکی نیز می‌تواند عامل مهمی برای انتقال ویروس کرونا محسوب شود. ترشحات اشکی دقیقاً همانند مخاط بینی می‌تواند عامل انتقال ویروس کووید ۱۹ باشد بنابراین در محیط‌های عمومی هرگز به چشمان خود دست نزنید و شست و شوی مکرر دست‌ها را فراموش نکنید.
بیشتر بخوانید قرمز شدن چشم از علائم بیماری کروناست؟
اگر مجبورید در محل‌های عمومی و یا تجمعات حاضر شوید این موضوع را به خاطر داشته باشید که صحبت کردن، عطسه کردن و به طور کلی ترشحات افراد مبتلا می‌تواند شما را بیمار کند، بنابراین استفاده از شیلدهای محافظ چشم در محیط‌های شلوغ، آلوده و پرتراکم ضرورت دارد. قطرات آزاده شده توسط ناقلین ممکن است تا فاصله بیش از دو متری هم خطر انتقال داشته باشد، سعی کنید فاصله حداقل دو متری خود را با افراد رعایت کنید.»

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 232 views بار دسته بندی :  چه خبر؟ تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.