کودک و خانواده  چرا کودکان از تاریکی می‌ترسند؟ - گوم اسکول

اکثر والدین توسط گریه یک کودک ترسیده بیدار شده و فریاد می‌زنند که چیزی در تاریکی وجود دارد. با در نظر گرفتن این موضوع بسیاری از والدین از خود می‌پرسند که آیا کودکشان از تاریکی می‌ترسد و آیا این دلیلی است که آن‌ها در طول شب بی‌قرار هستند. اما یک سؤال که بسیاری از والدین می‌پرسند این است که آیا کودکان از تاریکی می‌ترسند؟ بنابراین اجازه دهید این سؤال را به همراه چند نکته و ترفند ممکن برای شما توضیح دهیم. کودکان زیر دو سال هنوز از نظر رشدی قادر به ترس از تاریکی نیستند. از این گذشته آن‌ها چیزی ندارند که بر اساس آن ترس خود را پایه‌گذاری کنند. برخلاف کودکان بزرگتر و بزرگسالان که تصور می‌کنند یک هیولا یا سایه می‌تواند در کمد یا زیر تخت آن‌ها کمین کند. اما این برای نوزادان صادق نیست.

تاریکی ضروری است زیرا باعث ترشح هورمونی به نام ملاتونین می‌شود که برای خواب راحت کودک شما ضروری است.

یک راه عالی برای کمک به فرزندتان برای درک تفاوت بین شب و روز و  تنظیم ریتم شبانه روزی اوست. می‌توانید این کار را با بیدار کردن آن‌ها و خواباندن آن‌ها در یک زمان مشخص انجام دهید.

کودکی که در روز خوب می‌خوابد شب هم خوب می‌خوابد. خواب ضعیف در طول روز مستقیماً بر خواب شبانه آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

 

اگر تاریکی نباشد مشکل چیست؟

گاهی اوقات یک کودک ممکن است بیش از حد خسته شود و در نتیجه بی‌قرار شود زیرا مغز او مواد شیمیایی ضد خواب ترشح می‌کند.

اجازه دادن به کودک برای تماشای تلویزیون قبل از خواب ممکن است در لحظه‌ ایده خوبی به نظر برسد، اما در واقع می‌تواند خواب او را مختل کند. کودکانی که شب‌ها تلویزیون تماشا می‌کنند دیرتر به خواب ‌می‌روند اما در بیدار شدن نیز مشکل دارند.

 

چگونه به کودک خود کمک کنیم تا با ترس تاریکی مقابله کند؟

نویز سفید:

یکی از راه‌های کمک به یک کوچولوی بی‌قرار این است که آن‌ها را در یک اتاق تاریک قرار دهید که در پس‌زمینه صدای سفید پخش می‌شود. این رحم را شبیه‌سازی می‌کند، اگرچه تاریک است.

 چراغ خواب:

بسیاری از کودکان با چراغ خواب احساس امنیت بیشتری می‌کنند، این نه تنها به تاریکی کمک می‌کند، بلکه به کودک شما کمک می‌کند تا خواب خود را کنترل کند.

 آن‌ها را در معرض نور قرار دهید:

با قرار دادن آن‌ها در معرض نور طبیعی می‌توانید از ساعت بیولوژیکی حمایت کرده و هورمون ملاتونین را تنظیم کنید و به نوزادتان کمک کنید شب بهتر بخوابد.

 اعتماد به نفس داشته باشید:

شما باید این اعتماد به نفس را در زمانی که او را در رختخواب می‌گذارید به او نشان دهید تا انرژی مطمئن و آرام شما را تغذیه کند.

 شب بخیر بگویید:

مطمئن شوید که همیشه شب بخیر می‌گویید. تصور کنید چقدر برای کودک‌تان ترسناک است که شما یک دقیقه آنجا باشید و بعد از آن لحظه‌ای دیگر بروید.

 صبور باشید و به کودک خود زمان بدهید:

مانند بسیاری از چیز‌ها این به سادگی مرحله دیگری است. صبور باشید و به یاد داشته باشید که نیاز‌های خواب کودک شما تغییر نکرده است. اما در حال حاضر آن‌ها به کمی حمایت و همدلی بیشتر نیاز دارند. می‌توانید سعی کنید آن‌ها را کمی زودتر از حد معمول در گهواره خود قرار دهید و به آن‌ها زمان بیشتری بدهید تا آرام شوند و بخوابند.

 

نتیجه‌گیری:

به یاد داشته باشید که کودک شما از تاریکی نمی‌ترسد. این ترس‌ها بیشتر مربوط به نوعی اضطراب جدایی و همچنین فقط یک مرحله است. اما در حالی که با آن‌ها در این سفر حرکت می‌کنید به یاد داشته باشید که آن‌ها هنوز بسیار کوچک هستند و به خواب خود نیاز دارند. هنگامی که آن‌ها خسته هستند بدن آن‌ها هورمون‌های ضد خواب تولید می‌کند که بازگرداندن آن‌ها به خواب را برای شما دشوارتر می‌کند.

 

منبع:

mominformed.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 404 views بار دسته بندی :  خردسال تاريخ : 2 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها