کودک و خانواده  چند نکته ساده اما مهم برای سلامت کودکان در پیک ‌نیک - گوم اسکول

سفر و گشت‌وگذار هر چند کوتاه در طبیعت باعث می‌شود تا کودک به رشد بالاتری دست پیدا کند و خلاقیت خود را پرورش دهد.

در حقیقت استفاده از این امکانات باعث می‌شود تا کودکان بتوانند تمامی حواس خود را به کار گیرند و تمرکز و هم‌چنین یادگیری‌های خود را افزایش دهند. سفر رفتن با کودکان و گشت‌و‌گذار در کنار آن‌ها باعث می‌شود تا حس کنجکاوی کودکان برانگیخته گردد و باعث تحرک ذهنی آن‌ها شود.

بنابراین لازم است کودکان خود را هرچند وقت یک ‌بار به سفرهای بلندمدت ببرید و در این مدت‌زمان از سفرهای کوتاه و پیک‌نیکی نیز استفاده کنید. بسیاری از افراد در اوقات بسیاری از سال، سفرهای کوتاه پیک‌نیکی به اطراف تهران یا اجاره ویلا در یک مقصد تفریحی را در برنامه خود قرار می‌دهند و کودکان را نیز در این مسیر با خود همراه می‌سازند.

در چنین مواقعی لازم است برای سلامت کودکان به تمهیداتی بیندیشید. در این مقاله قصد داریم به بیان چند نکته ساده اما مهم برای سلامت کودکان در پیک‌نیک اشاره کنیم.

در نظر گرفتن فصل مناسب

بسیاری از افراد برای سفر کودکان، فصول خاصی را در نظر می‌گیرند. از نظر این افراد، مناسب‌ترین فصل‌ها برای گشت‌و‌گذار کودکان در طبیعت، فصل‌هایی مانند بهار و یا پاییز هستند. چراکه در این دو فصل، دمای هوا بسیار معتدل و مناسب است.

بنابراین گرما و یا سرمای هوا کودک را آزار نمی‌دهد. بهتر است برای همراه کردن کودکان با خود در سفرهای پیک‌نیکی و یا بلند، این نکته را در نظر داشته باشید که کودکان به اندازه بزرگسالان، توان و مقاومت ندارند که درجه حرارت بدن خود را با آب و هواهای مختلف سازگار کنند.

بنابراین پیش‌ از اقدام به سفر با کودکان لازم است حتما ابزار و وسایل لازم برای آسایش و آرامش آنان را فراهم کنید و لباس‌های مناسب را با خود به‌ همراه داشته باشید. در نظر گرفتن محل مناسب برای سکونت و اقامت از قبیل اجاره ویلا و یا آپارتمان مبله در تهران نیز ضرورت دارد.

نکات طلایی برای سفر یکروزه اطراف تهران

در مواقعی که یک کودک را با خود برای سفر بلند و یا کوتاه‌مدت همراه می‌کنید لازم است محل تفریحی مناسبی نیز در نظر داشته باشید که امکانات رفاهی قابل‌ توجهی داشته باشد.

لازم است سعی کنید از میان مناطق مختلف، مکانی را برای گشت‌و‌گذار با کودک خود در نظر بگیرید که به میزان کافی، امنیت داشته باشد و هر نوع حرکت و بازی کودک در آن، موجب نگرانی و اضطراب شما نشود.

چنین مکانی نباید دارای پستی و بلندی‌ها و ناهمواری‌های زیادی باشد تا کودک بتواند به‌ راحتی در آن به گردش و بازی و کسب تجربه دست بزند. در صورتی‌ که مناطق تفریحی و یا اماکنی از قبیل فشم را در نظر می‌گیرید لازم است از قبل نسبت‌ به اجاره مکان برای سکونت نیز فکر کنید. با اجاره سوئیت در فشم یک‌ روزه می‌توانید از امکانات و تجهیزات مناسبی برخوردار گردید و خاطره‌ای لذت‌بخش را برای خود و کودکتان تدارک ببینید.

به‌ همراه داشتن وسایل و تجهیزات مناسب

وقتی کودکان را در یک سفر بلند و یا کوتاه پیک‌نیکی با خود همراه می‌کنید باید از قبل، برخی از وسایل و تجهیزات را مهیا سازید و با خود همراه داشته باشید. از جمله این ابزار می‌توان به کرم ضد آفتاب اشاره کرد.

چراکه پوست کودکان بسیار حساس است و نباید در معرض گرما و نور خورشید قرار بگیرد. وجود کلاه و مواد دفع‌کننده‌ حشرات نیز در این سفر ضرورت دارد.

سایبان و یا یک چادر کوچک مسافرتی نیز باید به همراه شما باشد. لازم است برای سفر کودکان از یک زیرانداز مناسب پیک‌نیک نیز استفاده کنید. بهتر است زیر انداز شما دو لایه باشد و لایه زیرین آن از جنس پلاستیک به وجود آمده باشد. در چنین مواقعی به قاشق، چنگال، بشقاب، کیسه پلاستیکی برای زباله و ظروف، دستمال مرطوب و دستمال‌ کاغذی برای تمیز کردن دست و صورت کودکان نیز نیاز دارید.

فراهم کردن مواد غذایی مناسب

برای فراهم کردن غذای مناسب برای سفر یک‌ روزه و پیک‌نیکی کودک خود، لازم است پیش‌ از هر چیز سن کودک را در نظر بگیرید و سپس غذا و مواد غذایی مناسب برای استراحت و تفریح او را تهیه کنید. مواد غذایی مناسب برای تفریح و پیک‌نیک کودک باید دارای هر ۴ گروه غلات، سبزیجات، لبنیات و گوشت باشد و تمامی مواد غذایی را دربر بگیرد.

هم‌چنین باید در چنین شرایطی از مواد غذایی استفاده کنید که بسته‌بندی و هم‌چنین حمل و نقل آن به‌ سادگی امکان‌پذیر گردد. ساندویچ‌ها، میوه‌های تازه و خردشده، میوه‌های خشک‌شده و… از جمله مواد غذایی مناسب برای سلامت کودکان در پیک‌نیک هستند. در چنین مواقعی هم‌چنین می‌توانید از بیسکویت، کلوچه، کیک خانگی و… نیز استفاده کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 255 views بار دسته بندی :  خردسال تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها