کودک و خانواده  ۴ راه برای جلوگیری از شپش سر در کودکان نوپا - گوم اسکول

در حالی که شپش‌ها سریع حرکت نمی‌کنند با توجه به فرصت‌های مناسب می‌توانند در مدت زمان کوتاهی چندین سر را آلوده کنند. وقتی صحبت از بیماری‌هایی می‌شود که کودکان نوپا با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند همه والدین نگران ابتلای کودک به شپش سر هستند. در حالی که حشرات به سرعت تکثیر نمی‌شوند، دانستن اینکه شپش زنده و همچنین نیش یا تخم مرغ در مو و پوست سر کودک نوپا وجود دارد می‌تواند باعث خزیدن پوست شود. بدتر از آن قبل از اینکه والدین متوجه شوند که شپش به سر کوچولویشان حمله کرده استدر بیشتر موارد حشرات ریز برای یک ماه یا بیشتر وجود داشته‌اند. به این ترتیب هر چیزی که کودک نوپا با آن تماس پیدا کرده است باید شسته شود تا از ابتلای دیگران به شپش یا آلوده شدن مجدد کودک جلوگیری شود. در تمام این مدت والدین آرزو می‌کنند که می‌توانستند در وهله اول کاری برای جلوگیری از شپش سر در کودکان نوپا انجام دهند. شپش سر در مورد عفونت پوست سر تفاوتی قائل نمی‌شود.

 از کلاه‌های قبلی کودک استفاده نکنید:

یکی از اولین چیز‌هایی که باید به کودکان نوپا قبل از رفتن به مهدکودک یا مدرسه آموزش داده شود این است که آن‌ها نباید از وسایل شخصی دیگران استفاده کنند. یکی از سریع‌ترین راه‌های انتقال شپشاستفاده از کلاه، هدبند، روسری بوده که به طور مشترک از آن‌ها استفاده می‌کنند. در حالی که شپش‌ها نمی‌توانند بیش از ۴۸ ساعت روی یک جسم غیرزنده زندگی کنند، می‌توانند به راحتی از یک جسم به جسم دیگری که در این بازه زمانی روی سر میزبان شپش بوده است منتقل شوند. از آنجایی که تنها کافی است یک شپش وارد فولیکول مو شود تا برای تغذیه به پوست سر راه پیدا کند و سپس تخم بگذارد، اگر چندین کودک نوپا اقلام مشترک مو را داشته باشند ممکن است چندین کودک کوچک در یک مدرسه یا مهدکودک آلوده شوند.

 موی کودک را تمیز بشویید:

در حالی که کودکان نوپا روزانه با تعدادی از چیز‌های اطراف خانه در تماس هستند بعد از آمدن به خانه باید دوش بگیرند و مو‌های خود را به خوبی شست و شو دهند. مکان‌ها و چیز‌هایی که کودکان نوپا سر خود را در آن قرار می‌دهند باید به طور منظم تمیز شوند تا قبل از اینکه فرصتی برای یافتن میزبان جدید پیدا کنند از شر شپش خلاص شوند. این شامل صندلی‌های ماشین، هدفون‌های مورد استفاده در ماشین یا حتی بالش‌های خانگی است زیرا بسیاری از کودکان نوپا پس از بازگشت از مدرسه یا مهدکودک به خانه چرت می‌زنند.

 از کودکان نوپا بخواهید وسایل شخصی خود را در مدرسه نگهداری کنند:

هنگامی که کودکان نوپا در مدرسه یا مهدکودک ر‌ها می‌شوند اوضاع ممکن است کمی آشفته باشد. زمانی که کت‌ها روی هم جمع می‌شوند یا چند عدد از آن‌ها روی یک قلاب وجود دارد زمان اصلی انتشار شپش از یک لباس به لباس دیگر است.

 تماس سر به سر را حداقل حفظ کنید:

در آغوش گرفتن کودکان و دوستانشان در مدرسه بسیار رایج بوده و باعث انتقال شپش به سر می‌شود. راه‌های مختلفی برای کودکان نوپا وجود دارد که بتوانند با آن‌ها سلام کنند و نشان دهند که چقدر از همراهی یکدیگر لذت می‌برند که شامل در آغوش گرفتن نمی‌شود.

 

منبع:

www.babygaga.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 470 views بار دسته بندی :  خردسال تاريخ : 29 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها