کودک و خانواده  ۵ نکته در رابطه با خواب نوزادان و والدین - گوم اسکول

  والدینی که تازه صاحب فرزند شده اند ممکن است بی خوابی هایی را تجربه بکنند و نتوانند مانند قبل خواب راحت داشته باشند. شما برایتان کارهای روزمره و شام و ناهار درست کردن سخت خواهد بود. البته که با تولد فرزند نگرانی پدر و مادر هم بیشتر خواهد شد. ممکن است نتوانند شب ها را بخوابند و باید بالا سر فرزندان باشند و بی خوابی هایی را تجربه بکنند. شما با خواندن این مقاله مدرسه گوم میتواند در رابطه با خواب نوزادان اطلاعاتی را به دست آورید.

استفاده از کیسه خواب برای نوزاد:

استفاده از کیسه خواب برای نوزادان در تمام فواصل سال میتواند خواب راحتی برای فرزندانتان فراهم کند. این کیسه خواب ها با پارچه های خاصی که دارند میتوانند خواب راحتی را برای فرزندتان داشته باشند. این کیسه خواب های میتوانند ۱۳ تا ۲۷ درجه از دما را تحمل کنند تا سرما کودک را اذیت نکند. کودکانی که ۳ تا ۴ سال سن دارند میتوانند در یک کیسه خواب قرار بگیرند. با این وضع نیازی نیست از دو کیسه خواب استفاده کنید و هزینه تان را افزایش بدهید.

استفاده از ملافه های خانگی:

در بازار ملافه های نخی و باکیفیتی وجود دارد تا شما برای تخت کودکتان استفاده کنید. تا شب ها بتواند راحت بخوابد. از روتختی هایی استفاده کنید که هیچ گونه موادی که شاید حساسیت زا باشد را نداشته باشد تا به پوست حساس کودک آسیبی نزند و خطری هم برایش نداشته باشد.

آموزش به نوزاد و پدر و مادر:

اگر که بخواهید به کودک آموزش دهید که سر وقت بخوابد و خواب کافی داشته باشد تا در روز چرت کم تری بزند باید به خواب شبانه کودکتان توجه داشته باشید. پس شما به کمک هایی از نظیر مشاور، خانواده ، دوستان و آشنایان نیاز دارید.

استفاده از تخت کنار تخت مادر:

با استفاده از تخت های صاف میتوانید جریان هوا را افزایش دهید. بهتر است در هفته های اول تخت کودک در کنار تختتان باشد تا  زمانی که خواستید به فرزندتان شیر بدهید از آن استفاده کنید. این تخت ها جایگزین خیلی خوبی هستند برای تخت های بزرگی که کنار تخت مادر جای نمیگیرند که خیلی از مادرها هنوز هم از آنها استفاده میکنند.

تشک نوزادان:

تشک نوزاد از مهمترین قسمتهای لوازم خواب است که در کیفیت خواب او تاثیر می گذارد. تشکی با الیاف طبیعی، مواد آلی و عاری از هرگونه مواد شیمیایی و پلاستیک بهترین انتخاب است البته که والدین هم نگرانی ایی را دارند و همیشه بهترین را برای او فراهم میکنند تا آسیبی به او نرسد. زیرا نمیخواهند فرزندانشان در شب بیخوابی داشته باشند.

 

منبع: www.baby-magazine.co.uk

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 265 views بار دسته بندی :  پدرانه/ مادرانه تاريخ : 17 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.