کودک و خانواده  آتلیه کودک خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟شناخت بهترین آتلیه کودک - گوم اسکول

عکس هایی که در آتلیه کودک و نوزاد گرفته می شوند، اهمیت زیادی دارند. دلیل این موضوع هم خیلی واضح است ، هیج چیزی جز عکس نمیتواند لحظه های شیرین و گذران زندگی کودک را جاودانه کند . پسباید به بهترین شکل انجام شود. در واقع این عکس برای والدین، یادگاری از دوران کودکی فرزندشان خواهد بود که می خواهند در بالاترین کیفیت ممکن گرفته شود و برای همین به سراغ آتلیه نوزاد یا آتلیه کودک می روند. در این مقاله می خواهیم به شما کمک کنیم تا با یک آتلیه مناسب کودکان که میتواند عکس های خوبی از فرزند دلبندتان بگیرد، آشنا شوید. همراه ما باشید.

آتلیه کودک خوبمی تواند لحظات زیبایی را از فرزندتان به ثبت برساند

اهمیت آتلیه کودک

قبل از اینکه به سراغ توضیحی در مورد آتلیه نوزاد و کودک برویم، بد نیست که درباره اهمیت آن صحبت کنیم. وجود یک آتلیه مختص کودکان الزامی و ضروری است. در این آتلیه تمام تمرکز بر روی این است که عکس نوزاد به بهترین شکل گرفته شود و تمام وسایل لازمه در آنجا مهیا خواهد بود. آتلیه های ساده معمولا این وسایل را ندارند و یا امکانات کمتری برای گرفتن عکس از کودک دارند که این مشکل در آتلیه های مختص کودکان برطرف شده است.

در واقع زمانی که وارد یک آتلیه نوزاد یا کودک می شوید، شخصی که مسئول گرفتن عکس از فرزند شماست، گزینه های مختلفی برای عکس برداری را در اختیار شما خواهد گذاشت که با این اتفاق، دستتان در انتخاب محیط و بک گراند عکس، جلوه های ویژه، رتوش و … باز خواهد بود. در این آتلیه ها، تمام امکانات مختص کودکان تهیه شده و با خیال راحت می توانید انتظار گرفتن یک عکس زیبا را از فرزندتان داشته باشید.

با توجه به این توضیحات، حتما تا کنون که به اهمیت آتلیه کودک پی برده اید. این آتلیه ها وظیفه دارند تا لحظات جذاب و جالبی را از فرزندتان به ثبت برسانند.

 

ویژگی های آتلیه کودک خوب

اکنون می خواهیم چند ویژگی در مورد آتلیه کودک و نوزاد و آتلیه بارداری را در اختیارتان بگذاریم. همراه ما باشید.

محیط عکاسی در آتلیه کودک و آتلیه نوزاد

محیطی که قرار است عکاسی از نوزاد یا کودک شما در آنجا انجام شود اهمیت زیادی دارد. مثلا محیطی که آتلیه آن را برای عکس برداری از کودک تدارک دیده است، باید به گونه ای باشد که کودک در آن احساس راحتی کند که عکاس بتواند ژست مناسب را در وی به وجود آورده و از او عکس بگیرد. محیط عکاسی نوزاد باید بهداشتی و گرم باشد .

در انتخاب آتلیه کودک، به محیط عکس برداری در آن توجه داشته باشید

عکاس در آتلیه کودک

مهارت عکاس نیز در آتلیه کودکان مهم است. اگر عکاس نتواند ارتباط خوبی با فرزند شما برقرار کند، قطعا نخواهد توانست که عکس خوبی از او بگیرد. عکاس باید به هر شکلی که می تواند، ژست مورد نظر را در کودک شما به وجود آورد و در زمان مناسب عکس بگیرد تا بتواند لحظات زیبا را به ثبت برساند.

تجربه عکاس در این زمینه بسیار مهم است! پس باید به سراغ آتلیه هایی بروید که عکاسانی با تجربه دارد که می توانند عکس های حرفه ای و جذاب از کودک شما بگیرند.

برای عکاسی نوزاد تخصص در این زمینه بسیار با اهمیت است . این نوع عکاسی بسیار خاص بوده و مستلزم مهارت ، تخصص و صبوری بسیاری است .

وسایل عکسبرداری در آتلیه کودک

نکته ی دیگری که در آتلیه نوزاد، کودک یا آتلیه بارداری اهمیت دارد، وسایل مربوط به عکس برداری می باشد. هر چه امکانات و وسایل برای گرفتن عکس بیشتر باشند، امکان اینکه خروجی عکس کیفیت بیشتری داشته باشد، زیاد خواهد شد.وسایل مربوط به نورپردازی و … از جمله ی این امکانات هستند.

حدالمقدور به سراغ آتلیه هایی بروید که این وسایل و امکانات را برای افزایش کیفیت عکس ها دارند. درست است که به واسطه ی نرم افزار می توان کیفیت عکس را تا حدودی بالا برد؛ اما هر چه از وسایل و امکانات واقعی استفاده شود، عکس واقعی تر به نظر خواهد رسید و کیفیت نهایی کار بالاتر خواهد بود.

رتوش عکس ها در آتلیه کودک

قبل از عکسبرداری بهتر است که در آتلیه ها نقص های جزئی صورت کودک را به واسطه ی کرم یا هر چیز دیگری از بین ببرند. البته این کار را می تواند به واسطه ی نرم افزارهایی مانند فتوشاپ هم بعد از گرفتن عکس انجام دهند. اگر قرار است که عکس کودک روتوش شود، پس باید متخصصی که قرار است رتوش چهره کودک شما را بر عهده بگیرد، حرفه ای باشد تا مبادا رتوشی انجام دهد که به کلی چهره کودک عوض شود.

 

رتوش عکس در آتلیه کودک اهمیت زیادی دارد! چرا که در صورت رتوش اشتباه، ممکن است چهره کودک به کلی عوض بشود

برای اینکه از مهارت فتوشاپ کار آتلیه اطلاع پیدا کنید، می توانید نمونه کارهای او را ببینید تا خیالتان از این بابت هم راحت شود.

پشت زمینه عکس در آتلیه کودک

زمانی که به بیشتر آتلیه های نوزاد می روید، معمولا دو گزینه پیش روی شما خواهند گذاشت. یکی عکاسی با زمینه دیجیتالی و مصنوعی است که پشت زمینه عکس تان را نرم افزار عوض خواهند کرد و یکی هم عکاسی با دکورهای واقعی و بک گراندهای واقعی است . قبل از اینکه به سراغ آتلیه نوزاد بروید، حتما نمونه را با دقت بررسی نمایید و راجع به این قضیه از آتلیه سوال کنید.تا زمانی که مسئول مربوطه خواست که پشت زمینه را انتخاب کنید، دچار تردید نشوید.

یک نکته در مورد عکاسی فضای باز وجود دارد و آن هم بحث امکانات در آنجاست. شما در محیط و فضای باز به خیلی از امکانات از جمله وسایل نورپردازی ممکن است که نیازی نداشته باشید که در این صورت حتی عکس با کیفیت بیشتری گرفته خواهد شد. اگر در ساعات معینی در روز عکس گرفته شود، نورپردازی و … به صورت طبیعی روی عکس اعمال خواهد شد که همین موجب زیبایی هر چه بیشتر عکس می شود.

 

نمونه کار های آتلیه کودک

نمونه کارها را فراموش نکنید! همیشه نمونه کارها، کیفیت کار را به خوبی نشان می دهند. زمانی که قرار است به یک آتلیه کودک بروید، قبل از اینکه قرارداد بسته شود، حتما چند نمونه کار از آتلیه را مشاهده کنید تا در صورتی که احساس کردید که این آتلیه کیفیت مورد نظرتان را ندارد، به سراغ آتلیه ی دیگری بروید. بهترین کار برای اینکه کیفیت کار آتلیه را بسنجید، همین مسئله خواهد بود. پس نمونه کارها را با دقت زیادی بررسی نمایید.

 

برای اطلاع از کیفیت کار آتلیه کودک، حتما نمونه کارهای آنجا را ببینید

قیمت آتلیه کودک

آخرین نکته و ویژگی یک آتلیه کودک ،  نوزاد، آتلیه بارداری و یا هر آتلیه ی دیگر، قیمت است. آتلیه باید قیمتی را به شما ارائه دهد که متناسب با خدماتی باشد که به شما ارائه می شود. گاهی اوقات آتلیه ها قیمت های مناسبی را ارائه می کنند که ممکن است از سمت مشتری قابل قبول نباشد. در اینجا مشتری می تواند به سراغ آتلیه های دیگر هم برود و کیفیت خدمات آنها را با قیمت هایشان مقایسه کند تا متوجه مقطوع بودن قیمت آتلیه مورد نظرش بشود.

با توجه به تمام این نکات، می توانید یک آتلیه مناسب برای کودک تان انتخاب کنید که عکسی زیبا و جذاب از کودکتان بگیرند. آتلیه های کودک معمولا زیاد هستند! اما شاید کیفیت کار آنها با یکدیگر متفاوت باشد که در اینجا نیاز است که شما دقت عمل به خرج داده و بهترین آتلیه را با توجه به ویژگی هایی که گفتیم انتخاب نمایید. در هر صورت حتی سطح پایین ترین آتلیه کودک می تواند در برابر یک آتلیه معمولی برای عکس برداری از کودک دلبندتان مناسب تر به نظر برسد و دلیل هم در امکانات آن آتلیه نهفته است.

با یک آتلیه نوزاد خوب، عکس هایی خوب می توانید بگیرید که در آینده آنها را به فرزندتان نشان دهید و احساس خوبی هم در خودتان و هم در فرزندتان بیافرینید. خاطره های کودکی، جذاب ترین قسمت های زندگی هر فردی است که اگر از آن زمان عکسی زیبا هم وجود داشته باشد، این خاطره ها پر رنگ تر خواهند شد.

۰۲۱۸۸۲۵۲۶۲۸

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 228 views بار دسته بندی :  خانواده تاريخ : 14 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.