کودک و خانواده  با مراجعه به فوق تخصص درد با دردهای خود خداحافظی کنید - گوم اسکول

گاهی اوقات برخی از دردها به‌صورت مزمن و حاد ایجاد می‌شود و قابل کنترل نیستند. در این مواقع است که نقش فوق تخصص درد؛ دکتر محمد حسین دلشاد (https://drdelshadfoundation.com/) بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

همه ما افراد زیادی را در اطراف خود دیده‌ایم که دچار درد مزمن بوده‌اند یا قطعا خودمان تجربه درد را داشتهایم. در اغلب مواقع دردهایی در قسمت‌های مختلفی از بدن، پس از مدت کوتاهی خودبه‌خود درمان می‌شود یا با روش‌های خانگی درمان می‌کنیم.

به‌طور مثال افرادی که دچار سردردهای میگرنی هستند، خیلی سخت می‌توانند خود را به روش‌های خانگی یا مصرف دارو بدون نسخه درمان کنند. اگر احساس درد منجر به توقف روند عادی زندگی شما شده، در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص این مسئله و همچنین متخصص بیهوشی توضیحات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

برای درمان درد خود به کلینیک درد مراجعه کنید

در کلینیک درد پزشکان فوق تخصص درد حضور دارند. در واقع تیمی که در این مرکز وجود دارد، در صورت نیاز با همکاری یکدیگر تشخیص و درمان را انجام می‌دهند. به طور مثال دردهای مزمن و حادی که در این مرکز درمان می‌شود، می‌تواند شامل گردن درد یا کمردرد باشد.

تیمی که در کلینیک درد مشغول به فعالیت است:

  • روانشناسان
  • پزشکان
  • درمانگران فیزیکی
  • متخصص تغذیه

در واقع روند درمان در این کلینیک اینطور نیست، که برای درمان درد به بیماران تنها دارو داده شود. بسته به مشکل و شرایط هر فرد روند درمان متفاوت خواهد بود. گاهی ممکن است علاوه بر تجویز دارو نیاز به مداخله پزشک باشد. همچنین تغییر سبک زندگی از دیگر مواردی است که ممکن است به جای دارو درمانی یا همراه با دارو به بیماران پیشنهاد شود:

  • طب سوزنی
  • بایوفیدبک
  • رفتار درمان شناختی
  • آب درمانی
  • ماساژ
  • مدیتیشن

بازگشت به فعالیت‌های روزمره، هدف فوق تخصص درد

زمانی که درد دارید قطعا نمی‌توانید هیچ فعالیتی را در آن لحظه انجام دهید، حال فرض کنید چنین دردی به‌صورت مزمن و طولانی‌مدت باشد، طی این مدت قادر به انجام هیچ کار حتی فعالیت‌های روزمره نیز نخواهید بود.

افرادی که برای درمان خود اقدام نکنند با مشکلات بیشتری از جمله افسردگی مواجه خواهند شد. پزشکان از این حال‌وروز بیماران خود با خبر هستند، به همین جهت هدف اصلی خود از درمان را بازگشت به فعالیت‌های روزمره بیماران می‌دانند تا زندگی راحت و بدون مشکلی داشته باشند.

زمانی که مشکل خود را به پزشک می‌گویید، آنها بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند تا متوجه علت ایجاد درد در شما شوند. به‌عنوان مثال فردی که کمردرد دارد، می‌تواند به‌دلیل سبک زندگی نادرست و به‌واسطه کاری که انجام می‌دهد، دچار چنین مشکلی شده است. به‌طور مثال افرادی که پشت میز می‌نشیند، ممکن است به‌دلیل وضعیت نادرست بدن دچار عارضه‌هایی شوند.

این شرایط نادرست می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی از جمله فتق دیسک یا آرتروز شود. زمانی که بیماری شما تشخیص داده می‌شود، درمانی مناسب با شرایط شما در نظر گرفته خواهد شد.

در حقیقت پزشکان فوق تخصص درد درمان را برای افرادی انجام می‌دهند که مشکلات آنها با درمان‌های اولیه درمان نشده است و نیاز به بررسی‌های جدی‌تری دارند. بررسی‌های جدی‌تر به این معنی نیست که آنها اقدامات تهاجمی را انجام می‌دهند.

در روش‌هایی که پزشک برای بهبود کیفیت زندگی بیماران انجام می‌دهد، تا حد امکان از اقدامات غیرجراحی مانند تزریق به کار برده می‌شود. گاهی ممکن است علاوه بر درمان‌هایی که برای بیماران انجام می‌گیرد، راهکارهای دیگر همراه با درمان مانند ورزش، یوگا، مدیتیشن، فیزیوتراپی و تغییرات رژیم غذایی را پیشنهاد دهند.

این نکته را به یاد داشته باشید برای اینکه بتوانید روند درمان موفقیت‌آمیزی داشته باشید باید به پزشکی مراجعه کنید که تجربه و مهارت کافی در این زمینه داشته باشد. دکتر محمد حسین دلشاد، فوق تخصص درد، یکی از بهترین‌ها هستند و درمان‌های موثری را برای بیماران خود انجام داده‌اند.

دکتر محمد حسین دلشاد، در زمینه بیهوشی نیز فعالیت می‌کنند و یکی از حاذق‌ترین‌ها در این زمینه به‌شمار می‌روند. متخصص بیهوشی از مهم‌ترین کادر درمان است؛ چراکه، علائم حیاتی بیمار می‌بایست همواره توسط پزشک بیهوشی بررسی شود، به همین منظور توانایی و تجربه بالا در این زمینه می‌طلبد.

جان و سلامتی بیماران در دست متخصصین بیهوشی

متخصصان بیهوشی آموزش‌های کامل و گسترده‌ای را در رابطه با تخصص خود گذرانده‌اند؛ چراکه علائم حیاتی و جان بیماران در دستان آنهاست. در واقع متخصصین نه تنها در حین عمل، بلکه قبل و پس از عمل نیز باید مراقب بیماران باشند تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

بیهوشی ممکن است بسته به تصمیم متخصص و شرایط بیمار به روش‌های مختلفی از جمله بیهوشی عمومی و بی‌حسی نخاعی انجام گیرد. همچنین در صورتی که بیمار اضطراب داشته باشد، ممکن است داروی آرامبخش برای او تزریق شود.

بیهوشی در زمینه‌های مختلف عمل جراحی

انجام بیهوشی روند کاملا تخصصی و حساس است، در واقع بیهوشی برای انجام عمل جراحی در قسمت‌های مختلف از بدن نیاز به مهارت و توانایی بالایی دارد که در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد:

  • بیهوشی مختص عمل جراحی قلب
  • بیهوشی در کودکان جهت کنترل درد و بیهوشی کامل
  • نورو آنستزی، مرتبط با به جراحی سیستم عصبی، مغز و نخاع
  • زنان و زایمان، تزریق بی‌حسی یا بیهوشی عمومی

فوق تخصصان دردهای شما را کنترل می‌کنند

متخصص بیهوشی دکتر محمد حسین دلشاد (https://drdelshadfoundation.com/anesthesiologist/) علاوه بر فعالیت‌هایی که در اتاق عمل دارند، قادر هستند بیمارانی که دچار سردرد، سوختگی، درد لگن و … هستند، برای تسکین درد آنها درمانی موثر در نظر بگیرد. نقش آنها به این صورت است:

  • معالجه بیمار
  • تجویز دارو و ارائه خدمات توانبخشی
  • انجام روش‌های درمانی مختلف جهت تسکین درد
  • مشاوره به بیماران و خانواده آنها

همچنین آنها در صورت لزوم به دیگر متخصصان و پزشکان شما را ارجاع می‌دهند تا درمان به‌صورت اصولی انجام گیرد.

همچنین شاید برخی تصور کنند که فعالیت پزشک بیهوشی به اتاق عمل ختم می‌شود؛ اما اینطور نیست، مراقبت‌های پی‌درپی تحت‌نظر پزشک بیهوشی انجام می‌گیرد. در واقع باید علاوه بر اینکه در اتاق عمل بر علائم حیاتی بیمار نظارت دارد، موظف است که قبل و بعد از عمل نیز شرایط بیمار را بررسی کند تا اطمینان داشته باشد که بیمار شرایط مساعدی دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 211 views بار دسته بندی :  خانواده تاريخ : 15 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.