کودک و خانواده  بهترین راهکارهای درمان زود انزالی چیست؟ | روش های درمان زود انزالی بدون دارو - گوم اسکول

در این مطلب قصد داریم تا به موضوع راهکارهای درمان زود انزالی بپردازیم و شما عزیزان را با روش های رفع زود انزالی بدون دارو آشنا کنیم.

در واقع زود انزالی یکی از اختلالات جنسی رایج میان مردان می باشد که به نقل از صفحه ویکی پدیا در خصوص انزال زودرس، انجمن روانشناسی آمریکا زود انزالی را به نوعی یک الگوی ثابت یا تکرارشونده انزال در شرایطی که حدود ۱ دقیقه پس از دخول واژینال یا زودتر از آنکه مرد بخواهد، انزال (خروج منی) صورت گیرد، می داند.

طبق آمار، زود انزالی در ۱۹ تا ۳۱ درصد مردان دیده می شود و باعث کیفیت رابطه جنسی آنها با شریک جنسی شان می شود و عوارضی را بر رابطه آنها می گذارد که البته با توجه به نوع آن که شامل زودانزالی مادام العمر، اکتسابی، عمومی و موقعیتی، می باشد، تاثیرات متفاوتی را دارد.

پیشنهاد می کنم تا در ادامه نیز همراه ما باشید تا بیشتر با موضوع زود انزالی آشنا شویم و سپس شما عزیزان را با روش های درمان زود انزالی جنسی آشنا کنیم.

 

نقش زود انزالی در نارضایتی جنسی از همسر

اگر مبتلا به زود انزالی باشید، ممکن است عارضه ای جدی شما را تهدید نکند و شما با مشکلی جدی مواجهه نباشید، اما مشکل اصلی زمانی به وجود می آید که شما به دلیل ابتلا به زود انزالی، در ارتباط جنسی با همسرتان دچار مشکل شده و کیفیت رابطه جنسی تان کاهش می یابد. 

عمده افرادی که مبتلا به زود انزالی هستند، شکایت چندانی از این موضوع ندارند و برخی  نیز از ابتلا به این اختلال کمی آزرده می شوند اما در هر صورت نیاز جنسی آنها رفع می شود، و بیشترین آسیب متوجه  شریک جنسی فرد زود انزال است.

دلیل این آسیب نیز این است که فرد زود انزال در مدت زمان بسیار کمی پس از شروع رابطه جنسی و قبل از اینکه شریک جنسی اش را ارضاء کند، دچار انزال شده و به  دنبال آن عطش جنسی اش فروکش می کند و میل خود را برای ادامه رابطه جنسی که منجر به ارضاء شریک جنسی اش شود را از دست می دهد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که استمرار این موضوع باعث بروز نارضایتی جنسی زوجین از یکدیگر شده و به دنبال آن طلاق جنسی و طلاق عاطفی میان زوجین شکل می گیرد که اگر موضوع زود انزالی مرد درمان نشود، ممکن است به طلاق کامل زوجین از یکدیگر منجر شود.

همچنین زود انزالی می تواند باعث برخی مشکلات در فرزندآوری نیز شود و این مشکل از این رو اتفاق می افتد که خروج منی دو طرف به صورت همزمان صورت نمی گیرد.

 

بهترین راهکارهای درمان زود انزالی چیست؟

درمان زود انزالی:

درمانگران، راهکارهای درمان زود انزالی را به سه دسته کلی شامل موارد زیر تقسیم می کنند:

  • رفتار درمانی
  • روان درمانی
  • دارو درمانی

درمانگران پس از بررسی و معاینه بیمار، بهترین روش درمانی را تجویز می کنند و گاهی ممکن است یک روش درمانی یا دو روش به صورت ترکیبی برای درمان این اختلال مورد استفاده درمانگران قرار بگیرد.

در ادامه در خصوص هر کدام از روش های مورد نظر برای درمان زودانزالی، توضیح خواهیم داد.

 

راهکار های رفتار درمانی برای درمان زود انزالی:

در واقع رفتار درمانی شامل تکنیک هایی است که انزال فرد مبتلا به انزال زودرس را به تاخیر می اندازد. با انجام تکنیک هایی که در ادامه اشاره می کنیم، فرد مبتلا می تواند تسلط بیشتری بر خود داشته تا در زمان نزدیک شدن به ارگاسم، بتواند عمل جنسی را متوقف کند و پس از چند لحظه مجددا ادامه دهد و از این طریق انزال خود را به تاخیر بیاندازد.

 

۱) استفاده از روش فشار دادن:

روش فشار دادن به واسطه کاهش جریان فشار خون در ناحیه آلت تناسلی، می تواند حسگر های جنسی را کمی ضعیف کند و ارگاسم فرد را به تاخیر بیاندازد.

استفاده از این تکنیک به این صورت است که فرد پس از شروع رابطه جنسی اش و زمانیکه احساس می کند به انزال نزدیک شده است، آلت جنسی خود را خارج کرده و با دست سر آلت را محکم فشار دهد تا خونی که در سر آلت تناسلی جمع شده به عقب بازگردد و به واسطه آن حرارت و میزان تحریک پذیری فرد کاهش بیابد.

اینکار می تواند ۲ تا ۳ بار در هر رابطه جنسی انجام شود و در مرحله آخر که شریک جنسی اش احساس ارضا شدن کرد از ادامه این تکنیک خودداری کند.

 

۲) روش منقطع یا استارت & استاپ:

یکی دیگر از روش های کاربردی در بخش رفتار درمانی که برای درمان زود انزالی مورد استفاده قرار می گیرد، تکنیک روش منقطع یا استارت & استاپ می باشد. در این روش فرد زودانزال پس از شروع رابطه جنسی، آنها را تا لحظه که ای که نزدیک به انزال شود ادامه داده و پس از نزدیک شدن به انزال، رابطه را متوقف کرده و آلت جنسی را خارج می کند.

در این زمان مرد از حالت دخول خارج شده و مدتی صبر می کند تا عطش جنسی اش فروکش کند و سپس به دخول ادامه می دهد. این قطع و ادامه رابطه می تواند ۳ بار در هر رابطه صورت بگیرد و در مرتبه چهارم، رابطه تا زمان انزال کامل ادامه می یابد

با تکرار این تکنیک می توانید به مرور انزال زودرس خود را کاهش دهید.

 

۳) پرت کردن حواس:

این تکنیک نیز کاملا مشابهه تکنیک استارت & استاپ می باشد، با این تفاوت که شما به جای فشار دادن آلت جنسی تان، لازم است رابطه را متوقت کرده و برای چند دقیقه حواستان را پرت کنید و بعد از کاهش عطش جنسی تان، ادامه دهید.

به طور دقیق در این تکنیک شما رابطه جنسی خود را تا زمانی که به انزال نزدیک شوید، ادامه می دهید و پس از آن رابطه را متوقف می کنید و کاری مانند چک کردن پیام ها یا خوردن یک لیوان آب، کمی حواستان را پرت می کنید تا برانگیختگی جنسی تان کاهش پیدا کند و پس از آن رابطه را ادامه می دهید.

این فرآیند را می توانید تا زمانی که همسرتان احساس برانگیختگی جنسی کامل کند، ادامه دهید تا به صورت همزمان انزال شوید.

 

۴) نوازش و معاشقه همسر:

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به کنترل انزال کمک کند، معاشقه و نوازش های شریک جنسی است. در واقع شما می توانید با نوازش نقاط احساس زنان مانند سینه ها، ران ها و باسن، آنها را به اوج بر انگیختگی جنسی برسانید و به همزمانی ارضا او با خودتان کمک کرده باشید.

در این خصوص می توانید از ماساژ دادن و صحبت های عاشقانه و تحریک کننده نیز استفاده کنید.

 

بهترین راهکارهای درمان زود انزالی چیست؟

 

راهکارهای دارو درمانی برای درمان زود انزالی:

دارو درمانی نیز یکی دیگر از روش های درمان زودانزالی می باشد که در مواردی استفاده از آن ها توصیه می گردد. اما در واقع با توجه به ضرر داروهای شیمیایی، چندان توصیه به دارو درمانی نداریم.

روش های رایج در بخش دارو درمانی برای درمان انزال زودرس عبارتند از:

 

۱) قرص های ترامادول:

یکی از روش های متدوال میان عموم برای درمان و رفع زود هنگام انزال زودرس، اسفاده از فرص های ترامادول و ضد افسردگی می باشد. قرص ترامادول می تواند در کاهش احساس فرد هنگام رابطه موثر باشد و انزال را به تاخیر بیاندازد، اما با توجه به اعتیاد یافتن به مصرف ترامادول و عوارض جانبی اش، به هیچ وجهه استفاده از آن را توصیه نمی کنیم  و تنها شرایط خاص و در صورت تجویز پزشک مجاز به استفاده از آن خواهید بود.

 

۲) قرص های ضد افسردگی:

برخی داروهای ضدافسردگی نیز به دلیل تغییر در سطح سروتونین در افزایش زمان ارضا بسیار موثر می باشد. داروهایی نظیر فلوکستین، پاروکستین، سرترالین و کلومیپرامین از جمله این داروها می باشد.

 

۳) کاندوم ها و اسپری های تاخیری:

از جمله روش های دارویی برای درمان موقت زود انزالی، استفاده از کاندوم ها و اسپری های تاخیری می باشد. این روش دارویی در این خصوص بسیار رایج بوده و نسبت به دیگر موراد، از عوارض کمتری نیز برخوردار می باشد.

اسپری یا ژل های تاخیری می توانند به خوبی زمان انزال شما را به تاخیر بیاندازند اما این موضوع موقتی بوده و بایستی هر بار قبل از رابطه مورد استفاده قرار بگیرد. 

استفاده از اسپری یا ژل های تاخیری نیز به این صورت است که ۱۰ تا ۱۲ دقیقه قبل از شروع رابطه (با توجه به نوع تاخیری مدت زمان مورد نظر متغییر می باشد.) اسپری یا ژل، روی آلت تناسلی استعمال شود.

البته دقت داشته باشید که بهتر است قبل از دخول، آلت تناسلی خود را بشویید تا مواد تاخیری وارد واژن زن نشود.

 

راهکارهای درمان زودانزالی

 

راهکارهای روان درمانی برای درمان زود انزالی:

این روش درمانی به عنوان یک راه برای رسیدگی به احساسات و به طور دقیق‌تر احساسات منفی در رابطه با مشکلات روابط جنسی است.

این روش درمانی به شما می‌گویند که از چه رفتارهایی می‌توانید برای جلوگیری از این مشکل کمک بگیرید و در واقع منبع اصلی مشکل شما چیست. همچنین در این روش به زوج‌ها کمک می‌شود که به یکدیگر نزدیک شوند و از کاهش استرس برای بهبود عملکرد عصبی خود کمک بگیرد.

این روش در بازگرداندن اعتماد به نفس و درک جنسی شما توسط شریک زندگی کمک می‌کند.

 

منبع: مجله روانشناسی مهربانی

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 223 views بار دسته بندی :  خانواده تاريخ : 15 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.