کودک و خانواده  درمان سردرد فقط در ۲ دقیقه - گوم اسکول

کلینیک درد راد جایی‌ست که می‌توانید به درمان انواع سردردها بپردازید! جالب است که بدانید اغلب افرادی که دچار سردرد می‌شوند دلیل آن، افکار و ذهن آنها است. با پذیرفتن این نکته می‌توانید قدمی مهم برای درمان سردردهای آزاردهنده خود بردارید. اگر ذهن خود را از مسائل تنشی دور کنید، مغز شما این فرمان را می‌دهد که از سردرد رهایی پیدا کنید.

اما علاوه بر این نکته درمان‌های مؤثر دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید سردردهای خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درمان کنید! ابتدا باید تمامی عوامل که باعث ایجاد سردرد می‌شوند را بررسی کرده و درمان مناسبی را در کمترین زمان برای آن در نظر گرفت. در ادامه با ما همراه باشید تا درمان‌های مؤثر را برای شما بیان کنیم.

 

۱٫ در موقعیتی صحیح گوشی خود را دست بگیرید

برخی از سردردها به دلیل عدم آگاهی از برخی نکات در شما پدیدار می‌شوند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، وزن سر شما حدود ۸ کیلوگرم است. حال فرض کنید اگر سر خود را به صورت مداوم در موقعیتی درست قرار ندهید چه فشاری به گردن شما وارد می‌شود.

امروزه اکثر افراد هنگامی که گوشی خود را در دست دارند، در حالت و موقعیتی قرار می‌گیرند که سر به گردن فشاری حدود ۴۰ کیلوگرم بیشتر از وزن سر را وارد می‌کند. در واقع می‌توان گفت یک فردی در شانه شما قرار می‌گیرد!

این فشار وارد شده بر گردن می‌تواند منجر به سردردهای تنشی در شما شود. به این نوع از سردردهای ایجاد شده در فرد اصطلاحاً سردردهای نورالژی گفته می‌شود. در این قسمت، عصب از قسمت گردن تا قسمت سر آسیب‌دیده و ملتهب می‌شود که در این مواقع شما سردرد را احساس می‌کنید.

در نهایت برای درمان سردرد و پیشگیری از آن می‌بایست گوشی خود را به طوری در دست نگهدارید که فشاری به گردن و شانه‌ها وارد نشود. هنگامی که قصد دارید از گوشی خود استفاده کنید، بایستید یا در حالت نشسته کاملاً صاف قرار بگیرید به طوری که به هیچ عنوان سر به سمت گوشی خم نشود.

۲٫ استفاده از محافظ دندان

آیا شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که با درد فک یا سردردهای کسل‌کننده از خواب بیدار می‌شوید؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید شما در خواب به صورتی که متوجه این عملکرد نیستید، دندان‌های خود را به یکدیگر می‌سائید. اصطلاحا به این عملکرد بروکسیم گفته می‌شود.

استفاده از یک محافظ دندان که برای این افراد طراحی‌شده می‌تواند در بروز سردرد بسیار مؤثر باشد. درواقع با استفاده از این محافظ دندان، علاوه بر جلوگیری از سائیده شدن دندان می‌توانید از سردرد خود نیز به راحتی جلوگیری کنید.

۳٫ موهای خود را باز بگذارید

بر اساس مطالعاتی که در خصوص سردرد خانم‌ها انجام‌شده، نشان می‌دهد که نیمی از خانم‌ها به دلیل بستن موهای خود و کشیدگی مو دچار سردرد می‌شوند. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که در اغلب مواقع موهای خود را به صورت دم اسبی می‌بندید، گاهی اوقات موهای خود را باز بگذارید.

هنگامی که موهای خود را محکم و به صورت دم اسبی می‌بندید پوست سر کشیده شده و در سر تحریکاتی ایجاد می‌شود. این امر سبب می‌شود که شما احساس درد در سر خود داشته باشید.

۴٫ به زبان خود استراحت بدهید

گاهی با انجام برخی از حرکات ساده می توانید درد های خود را در کمترین زمان ممکن درمان کنید. یکی دیگر از راهکارهای آسان، تمرین با زبان است. به این صورت که ابتدا باید زبان خود را چند ثانیه در سقف دهان نگهدارید، سپس آن را به حالت عادی باز گردانید. به گفته یک پزشک متخصص این حرکت یکی از راه حل‌هایی است که سردرد ایجاد شده را بهبود می‌بخشد.

این نکته را به یاد داشته باشید که درمان سردرد در کلینیک درد راد یکی از مناسب‌ترین روش‌هاست.

۵٫ سیب را بو بکش

سیب یکی از میوه هایی است که علاوه بر طعم خوب، خاصیت درمانی زیادی برای مصرف کنندگان دارد. محققان در شهر شیکاگو آمریکا بر تاثیرات سیب بر سردرد تحقیقات زیادی انجام داده‌اند. آنها پس از انجام تحقیقات و آزمایش‌ها در یافته‌اندکه با استفده از یک سیب به راحتی می‌توان درد ناشی از سردرد را تا حد زیادی درمان کرد.

در افرادی که از سردردهای خود رنج می‌بردند با استشمام بوی سیب سبز متوجه تسکین سردرد خود شده‌اند. تصور بر این است که با استشمام بوی سیب انقباض‌های ایجاد شده در ناحیه گردن و سر برطرف می‌شود. اگر از سردرد خود رنج می‌برید پیشنهاد می‌شود، این روش را حتماً امتحان کنید ممکن است برای شما نیز مؤثر باشد. ً

۶٫ سر خود را خنک کنید

شاید برایتان جای سوال باشد که چگونه باید سر را خنک نگهداشت. بر اساس مطالعاتی که در یکی از دانشگاه‌های آلمان انجام شده نشان می‌دهد افرادی که دچار سردردهای طاقت فرسا بوده اند با استفاده از روغن نعنا سر خود یا آن قسمتی که درد احساس می‌کردند، خنک نگهداشتند.

استفاده از روغن نعنا باعث شد که آنها پس از مدت کوتاهی احساس بهتری را تجربه کنند. ما نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم روغن نعنا را هنگام سردرد استفاده کرده و هر ۳۰ دقیقه یکبار این روند را تکرار کنید.

 ۷٫ به قسمت‌هایی از صورت فشار وارد کنید

برخی از افرادی که علم و مهارتی در طب سوزنی دارند، بر این باورند که فشار به برخی از ناحیه‌ صورت می‌تواند سردردهای تنشی را تا حدی درمان کند. اگر سردرد تنشی دارید این دستور العمل در کمترین زمان انجام دهید تا تأثیر آن را در خود مشاهده کنید.

به قسمت سر ابرو یا تاج ابروی خود با دو انگشت همزمان فشار وارد کنید. همچنین فشار وارد کردن در قسمت قوز یا تیغه بینی می‌تواند سبب بهبودی شود. انجام این حرکات بسیار ساده است و می‌توانید هنگام احساس درد در سر خود این روش را جهت درمان خود امتحان کنید.

۸٫ از پیشانی‌بندهای الکترونیکی استفاده کنید

می‌توانید با استفاده از پیشانی‌بندهای الکترونیکی که بر اعصاب سه قلو اثر می‌گذارند، استفاده کنید. عصب‌های سه قلو در ایجاد سردردها از جمله سردردهای میگرنی دخیل هستند. بر اساس آزمایشات و تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان می‌دهد افرادی که دچار سردردهای مزمن بوده اند با استفاده از این پیشانی‌بندها توانسته‌اند تا حدی سردردهای خود را درمان کنند.

نیمی از افرادی که از این نوع پیشانی‌بندها استفاده کرده‌اند، داروهای خود را جهت درمان سردرد به میزان ۳۷ درصد کاهش داده‌اند. همچنین ۵۰ درصد از سردردهای میگرنی آنها نیز کاهش یافته است.

مراجعه به کلینیک درد

کلیه مواردی که برای شما ذکر شد به عنوان راهکارهایی ساده است که می‌توان در کمترین زمان ممکن سردردهای ایجاد شده را درمان کرد. اما برخی از افراد سردرد آنها به طوری است که با راهکارهای خانگی درمان نمی‌شود. ابتدا می بایست علت ایجاد سردرد را بررسی کرد.

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که سردردهایی طولانی و مکرر دارید بهتر است علت آن را جویا شده و سپس در پی درمان آن باشید. شاید کمتر افرادی کلینیک درد را شنیده و به آن مراجعه کرده باشند. شما با مراجعه به اینگونه کلینیک‌ها به راحتی می‌توانید علت درد را جویا شوید و راهکار مناسبی را برای درمان خود بیابید. در این مراکز درمان‌های دیگری از قبیل درمان دیسک کمر (https://radpainclinic.ir/درمان-دیسک-کمر/ ) نیز انجام می‌گیرد.

متخصصین کلینیک درد قطعاً برای دردهای شما راهکار مناسبی خواهند داشت و سعی براین دارند تا در کمترین زمان ممکن و به صورت مؤثر درمانی برای شما در نظر بگیرند. پس بهتر است درمان خود را به دست کسانی که تخصص کافی در این زمینه دارند بسپارید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

نتیجه

 سردرد یکی از مشکلات شایعی است که در بسیاری از افراد مشاهده می‌شود. اما اگر دقت کرده باشید هر فرد با درمان متفاوتی به بهبودی کامل می‌رسد. در واقع نشان‌دهنده آن است که دلیل ایجاد درد در هر فرد متفاوت است.

به همین دلیل ما در این مقاله درمان‌های مختلف برای افراد متفاوت در نظر گرفته تا در عرض چند دقیقه درد خود را درمان کنند. در صورتی که با هر یک از روش‌های نام‌برده شده به بهبودی کامل دست پیدا نکردید، بهتر است درمان خود را به افراد حرفه‌ای بسپارید. متخصصین کلیلنیک، درد شما را با مهارت بالا درمان خواهند کرد.

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 240 views بار دسته بندی :  خانواده تاريخ : 15 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.