کودک و خانواده  مراجعه به متخصص زنان را جدی بگیرید - گوم اسکول

به گفته متخصص زنان و زایمان در کرج؛ دکتر ملیحه قدس روحانی، باید مراجعه به متخصص زنان را خیلی جدی بگیرید! متأسفانه یک تصور غلط و رایجی که در بین خانم‌ها وجود دارد، این است که تنها زمانی که دچار مشکل می‌شوند یا هنگام بارداری به متخصص زنان مراجعه می‌کنند. خانم‌ها باید این نکته را در نظر داشته باشند که همواره حتی در مواقعی که با مشکل خاصی مواجه نیستند به متخصص زنان مراجعه کنند تا معاینات سالانه یا ماهانه جهت جلوگیری یا درمان به‌موقع بسیاری از بیماری‌ها برای خانم‌ها انجام گیرد.

دکتر ملیحه قدس روحانی پزشک متخصص زنان یکی از بهترین‌ها در کرج هستند که می‌توانند در کلیه امور مربوط به زنان درمان‌های مؤثر و مسائل مراقبتی را برای خانم‌ها در نظر بگیرد.

متخصص زنان و زایمان، نقش مهمی در زندگی خانم‌ها دارد؛ چراکه این پزشک تنها فردی است که خانم‌ها می‌توانند به او اعتماد کنند و تمامی مشکلات پیش آمده در زمینه مشکلات زنان و جنسی خود را با او در میان بگذارند.

متخصص زنان و زایمان در کرج، در مراقبت‌های پزشکی و به‌طور کلی سیستم یا اندام تولیدمثل خانم‌ها تخصص و آگاهی دارد، با انجام هرگونه پیشگیری و درمان می‌تواند یاری‌رسان خانم‌ها باشد.

شاید بسیاری از خانم‌های اطلاعی در خصوص اهمیت مراجعه به متخصص زنان نداشته باشند، به همین جهت ما در این مقاله قصد داریم در خصوص اهمیت مراجعه به متخصص زنان را بازگو کنیم تا این مسئله را کاملا جدی بگیرید.

مهم‌ترین دلایل مشاوره و مراجعه به متخصص زنان

بی‌نظمی در قاعدگی

خانم‌ها باید به هرگونه تغییر و ناهنجاری‌های طی قاعدگی خود توجه داشته باشند. زمانی که هرگونه تغییر و اتفاقات غیرعادی در چرخه قاعدگی رخ می‌دهد، باید به متخصص زنان مراجعه کرد. اگر اینگونه مشکلات نادیده گرفته شود ممکن است در بارداری شما نیز تأثیرگذار باشد.

در نهایت بهتر است قبل از ایجاد مشکلات جدی‌تر اینگونه تغییرات را با پزشک متخصص زنان در میان بگذارید و همه تغییرات ایجاد شده را با جزئیات برای او توضیح دهید تا درمانی مؤثر برای شما در نظر گرفته شود.

معاینات پستان

همیشه به خانم‌های بالای ۴۰ سال توصیه می‌شود معاینات منظم سینه را انجام دهند. مواقعی که خانم سابقه سرطان سینه را در خانواده خود دارد، باید این معاینات را سریع‌تر انجام دهد. در غیر این صورت به‌طور کلی خانم‌ها باید خودشان بتوانند معاینات سینه را انجام دهند. در طی این معاینات اگر هرگونه توده‌ای را در سینه خود لمس یا ترشحاتی را از سینه مشاهده کردند باید فورا به متخصص زنان مراجعه کنند.

هرگونه تغییرات غیرعادی در سینه بسیار مهم است و باید در صورت مشاهده چنین مواردی با پزشک در میان گذاشته شود تا معاینات دقیق‌تری صورت گیرد.

معاینات بارداری و راهکارهایی جهت پیشگیری از بارداری

متخصصین زنان همیشه توصیه می‌کنند که خانم‌ها قبل از اقدام به بارداری باید بررسی‌های لازم جهت سلامت جسمی را انجام دهند. اهمیت به این موضوع سبب می‌شود که بسیاری از مشکلات و عارضه‌های طی بارداری جلوگیری شود و خاطره‌ای خوش از بارداری برای مادران باقی بماند.

همچنین متخصص زنان می‌تواند به مادران کمک کند که چگونه یک بارداری بی‌خطر و سالم داشته باشند. اگر پزشک شرایط مادر را برای بارداری بی‌خطر و مطلوب بداند، اجازه اقدام جهت بارداری را خواهد داد. پیشگیری از بارداری یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که زوجین دارند، در واقع به‌دلیل وجود راهکارهای متعدد جهت جلوگیری از بارداری سردرگم می‌شوند که چه روش مناسبی را بسته به شرایط خود به کار بگیرند که در این مورد متخصص بهترین فردی است که می‌تواند شما را به خوبی راهنمایی کند.

ایجاد اختلالاتی هنگام ادرار کردن

خانم‌ها ممکن است جهت دفع ادرار با مشکلاتی از قبیل احساس سوزش در ادرار یا خون در ادرار مواجه شوند که این مسئله می‌تواند نشانه عفونت ادراری باشد. شاید برخی از افراد ترجیح دهند که با استفاده از داروهای بدون نسخه خود را درمان کنند که قطعا بی‌تأثیر خواهد بود و باید در این باره با پزشک متخصص زنان و زایمان در کرج مشورت داشته باشند تا علت اصلی ایجاد چنین مشکلی بررسی شود، سپس متناسب با شرایط ایجاد شده درمانی برای آن در نظر بگیرد.

مشکلاتی از قبیل درد یا سوزش در واژن

خانم‌هایی که دچار خارش یا سوزش در ناحیه واژن می‌شوند و علت دقیق این مشکل را نمی‌دانند باید به متخصص زنان مراجعه کند تا علت دقیق شناسایی شود و درمان مؤثری انجام گیرد. گاهی ممکن است این علائم نشانه عفونت ادراری، عفونت باکتریایی، عفونت قارچی یا بسیاری از بیماری‌های دیگر باشد.

تنها زمانی که پزشک مراجعه شود و با معایناتی که انجام می‌گیرد، می‌توان به‌طور دقیق بیان کرد که چه مشکلی باعث ایجاد چنین مشکلی شده است.

وجود دردهای لگنی یا رابطه جنسی دردناک

بسیاری از خانم‌ها هنگام قاعدگی از دل درد و گرفتگی‌های این دوران بسیار رنج می‌برند در اغلب مواقع این علائم به‌دلیل انقباضات رحم، طبیعی است. گاهی این دردها و گرفتگی‌ها به قدری شدید می‌شود که قابل تحمل نیست، در این مواقع خانم‌ها نباید به این موارد بی‌توجه باشند، می‌بایست به متخصص زنان مراجعه کنند.

مصرف چندین مسکن اصلا راهکار خوبی نیست؛ چراکه در طولانی مدت می‌تواند به کبد آسیب برساند. همچنین در صورتی که رابطه جنسی دردناکی دارید به پزشک اطلاع دهید که تشخیص دهد که چه مشکلی باعث رابطه دردناک شده است تا راهکار و درمانی برای شما در نظر بگیرد.

یائسگی

در یائسگی تغییرات متفاوتی در خانم‌ها ایجاد می‌شود. در اغلب مواقع طی یائسگی قاعدگی متوقف می‌شود، اما گاهی ممکن است خانمی خونریزی کم یا گاهی شدید داشته باشد. همچنین سن شروع یائسگی در هر فردی متفاوت است، برخی از اوایل سن ۵۰ سالگی وارد این چرخه از زندگی خود می‌شوند.

اما نمی‌توان گفت که ۵۰ سالگی سن حتمی برای یائسگی است، گاهی برخی افراد زودتر و برخی دیرتر این تغییرات را مشاهده می‌کنند یا وارد دوره یائسگی می‌شوند. در هر صورت برای اطمینان از سلامت خود و اطلاع از علت دقیق هر مشکلی در این دوره تنها می‌توانید با متخصص زنان در میان بگذارید تا شما را به خوبی راهنمایی کند.

کلام آخر

گاهی وجود برخی از بیماری‌ها بدون علامت است و این امر موجب می‌شود که درمان به موقع صورت نگیرد و با مشکلات جدی‌تری روبه‌رو شوند. اگر خانم‌ها به این موارد ذکر شده توجه داشته باشند، با مشکلات و بیماری‌های اندام‌های جنسی مواجه نخواهند شد. همچنین این مسائل می‌تواند در رابطه جنسی خانم‌ها با شریک زندگیشان بسیار تاثیرگذار باشد و در نهایت متوجه افزایش کیفیت زندگی خود خواهند شد.

خانم‌ها باید به سلامت خود بسیار اهمیت دهند. زمانی که آنها سلامت باشند، نه تنها سلامت خانواده بلکه سلامت یک جامعه را می‌توان تضمین کرد. باید به‌طور منظم به متخصص زنان و زایمان در کرج (https://drmaliherohani.com/) مراجعه کنند تا معاینات کلی و مورد نیاز برای آنها انجام گیرد تا با مشکلی مواجه نشوند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 216 views بار دسته بندی :  خانواده تاريخ : 15 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.