کودک و خانواده  نحوه تقویت زبان انگلیسی فرزندان و بهترین سن یادگیری زبان دوم کودکان - گوم اسکول

در این مقاله در رابطه با چگونگی تقویت زبان انگلیسی فرزندان و کودکان و همچنین در رابطه با بهترین سن یادگیری زبان کودکان توضیح داده شده است. در این مقاله سعی شده است از نظرات متخصصین و کارشناسان استفاده شود و می تواند برای والدین بسیار مفید باشد.

یک راهکار خوب برای تقویت زبان انگلیسی کودکان

در دنیای امروز آموزش و یادگیری زبان انگلیسی برای همه ی افراد به صورت یک الزام در آمده است. اگر شخصی بر زبان انگلیسی مسلط باشد، به عنوان مثال وقتی در اینترنت در جستجوی اطلاعات مورد نظر خودش برای یک موضوع خاص است به دنیایی از اطلاعات مفید و خوب دسترسی خواهد داشت. مطالب علمی ای که در اینترنت برای هر زمینه ای به زبان انگلیسی موجود است به نسبت هر زبان دیگری بارها و بارها بیشتر است. در حالت هایی دیگری هم تسلط بر زبان انگلیسی می تواند برای پیشرفت درسی و تحصیلی و یا راحت تر انجام شدن کارها بسیار مفید باشد. به همین دلیل والدین امروزه به فکر این هستند که با هر روشی که شده در زودترین زمان ممکن و با بهترین روش ها زبان انگلیسی فرزندان خودشان را تقویت نمایند. یکی از بهترین راهکارها برای آموزش زبان به کودکان استفاده از کلاس های تدریس خصوصی زبان انگلیسی کودکان است. در وبسایت معتبر تدریس خصوصی ایران مدرس www.IranModares.com  لیست کاملی از مدرسین زبان انگلیسی و سایر دروس و مهارتها را می توانید مشاهده کنید و برای آموزش زبان به فرزند خودتان می توانید با این معلم های خوب و مجرب کلاس ها را هماهنگ کنید. البته باید سعی کنید از بین اساتید ثبت نامی در ایران مدرس، با معلمی کلاس ها را هماهنگ کنید که به صورت تخصصی در زمینه آموزش زبان به کودکان فعالیت دارد و در این زمینه آموزش های لازم را دیده است.

بهتر است قبل از انتخاب معلم خصوصی زبان برای کودک خودتان مقاله ۷ گام انتخاب معلم خصوصی مناسب را مطالعه نمائید.

سایر روش های یادگیری زبان توسط کودکان

البته ممکن است کلاس های تدریس خصوصی برای بسیاری از والدین هزینه بالایی داشته باشد. کلاس های خصوصی این مزیت را دارد که در یک بازه زمانی مناسب والدین می توانند به کارهای خودشان برسند و از طرفی خیالشان هم راحت است که در همان زمان فرزند ایشان در حال آموزش زبان است و از وقت خودش استفاده مفیدی می کند. اما به عنوان مثال اگر بخواهید با بازی و یا روش های دیگری زبان را به فرزند خودتان یاد بدهید باید خودتان هم با ایشان بازی کنید و وقت والدین هم گرفته خواهد شد. البته ترکیبی از این روش ها برای تقویت زبان انگلیسی کودکان می تواند مناسب و مفید باشد.

در مقاله هزینه معلم خصوصی زبان انگلیسی کودکان در این زمینه توضیحات کاملی ارائه شده است.

استفاده از کارتون های زبان اصلی هم برای تقویت زبان کودکان می تواند بسیار مفید باشد. کودکان خیلی به کارتون علاقه دارند و با استفاده از کارتون هایی که به زبان انگلیسی است می توانید هم لذت و شادی را به کودکان خودتان هدیه دهید و هم به صورت همزمان زبان انگلیسی ایشان را تقویت نمائید. یادگیری زبان فرزندان از طریق کارتون بسیار مفید و پربازده است و به صورت اتوماتیک کلمات و اصطلاحات را یاد می گیرند. خودتان هم می توانید در زمان های دیگر اصطلاحات و عبارت هایی که در کارتون ها وجود دارد را با ایشان تمرین کنید و زبان انگلیسی ایشان را بیشتر و بیشتر تقویت کنید.

بهترین سن یادگیری زبان دوم کودکان

در نظر داشته باشید که مانند هر کار دیگری برای آموزش زبان دوم و زبان انگلیسی به کودکان زمان مناسبی وجود دارد و باید با متخصصین و کارشناسان در این زمینه مشورت نمائید. همین که کودک به دنیا می آید، برخی پدر و مادرها برنامه آموزش زبان را پیش از هر چیزی در اولویت آموزش هایش قرار می دهند. آنها بدون آگاهی از سن مناسب شروع آموزش زبان دوم کودک را خیلی زود در برنامه آموزشی زبان قرار می دهند و حتی قبل از آنکه کودک بتواند زبان اول یا زبان مادری خود را خوب صحبت کند با زبان دیگری آشنا می شود. فرستادن کودکان خردسال به کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی، این روزها به یکی از رفتارهای غالب بسیاری از والدین تبدیل شده است و این مساله اگرچه تحت عنوان علم آموزی و لزوم فراگیری یک زبان بین‌المللی توسط کودکان صورت می‌گیرد اما واقعیت این است که بیان چند کلمه انگلیسی از سوی کودکان در جمع‌های خانوادگی می‌تواند باعث سربلندی یا اصطلاحا «کلاس گذاشتن» توسط والدین شود. همانطور که گفته شد، برای کسب اطلاعات دقیق و به روز در رابطه با بهترین زمان شروع آموزش زبان باید با متخصصین مشورت نمائید و در ادامه این مطلب هم برخی از نظرات موجود در این زمینه ارائه می گردد. پژوهشگران فرانسوی دریافتند كه ذهن كودكان از ۲۰ ماهگی برای یادگیری پایه‌های زبان دوم آمادگی لازم را پیدا می‌كنند.

به اعتقاد دانشمندان دانشگاه پاریس دسكارته، كودكان در ۲۰ ماهگی شروع به توسعه فرایندهای شناختی مفید برای یادگیری زبان می‌كنند و به نظر می‌رسد كه بیشترین آمادگی را برای آموختن یك زبان خارجی به دست می‌آورند، حتی اگر در این سن شناخت عمیقی از زبان مادری خود نداشته باشند. نتایج این تحقیقات نشان داد كه كودكان بالای ۲۰ ماه توانستند به همان روشی كه فرانسوی را حرف می‌زدند به انگلیسی نیز مسلط شوند. به گفته این محققان، ذهن كودكان در این سن به طور مطلوبی می‌تواند اشكال مختلف واژگانی زبان‌های مختلف را درك و یاد بگیرد.

کودکان توانایی و قابلیت بسیار زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی و یا هر زبان خارجی دیگری در کنار زبان مادری خودشان را دارند و چون ذهن آنها کاملا آزاد است و درگیر مسائل دیگری نیست، در نتیجه به راحتی کلمات و عبارت های مختلف را یاد می گیرند و مورد استفاده قرار می دهند.

نظرات دیگر در رابطه با سن مناسب یادگیری زبان انگلیسی کودکان

در رابطه با سن مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی توسط کودکان نظرات دیگری هم وجود دارد. به عنوان مثال بعضی ها معتقدند که در آموزش زبان دوم به کودک نکته قابل توجه این است که باید زبان مادری یا زبان اول برای کودک به طور کامل جا بیفتد و به عبارت دیگر کودک تسلط کامل بر زبان مادری داشته باشد. کودکانی که هنوز برخی حروف را به جای هم استفاده می‌کنند، حرف خاصی را نمی‌توانند تلفظ کنند و برخی کلمات را جا‌به‌جا ادا می‌کنند برای آموزش زبان دوم آماده نیستند. پیش‌بینی می‌شود کودک بین ۳ تا۵/۳ سالگی به زبان مادری تسلط پیدا کند و کلمات و حروف را راحت ادا کند بنابراین از این سن می‌توان کم‌کم زبان دوم را وارد کرد. اما اگر کودکی ۴ یا ۵ سال دارد و هنوز در بیان کلمات مشکل دارد برای یادگیری زبان دوم آماده نیست بنابراین نمی‌توان فقط سن را معیار قرار داد. تنها معیار قابل اعتنا توانایی کودک در گفت‌وگو به زبان مادری و زبان اولش است.

در مورد زمان دقیق آغاز آموزش زبان دوم تقریبا توافق نظری وجود ندارد. اگر بتوان براساس فیزیولوژی بدن به این مسئله نگاه کرد در انتخاب زبان دوم ۵ سالگی سن بسیار خوبی است زیرا حنجره فرصت هماهنگی لازم را دارد و کودکان سریع‌تر لهجه زبان دوم را یاد می‌گیرند. همانطور که گفته شد، در سایت تدریس خصوصی ایران مدرس https://teaching.iranmodares.com/teaching-index.php  معلم های خصوصی و مدرسین و اساتید تدریس خصوصی  زبان بسیار خوبی حضور دارند که می تواند پیشرفت فرزند شما در یادگیری زبان دوم را تسریع ببخشند. این اساتید تجربیاتی در زمینه آموزش زبان به کودکان هم دارند و می تواند برای شما مفید باشد.

فواید یادگیری زبان دوم برای فرزند شما چیست؟

در نظر داشته باشید که اینکه کودک شما دو زبانه باشد نه تنها برای آینده درسی و کاری ایشان مفید است، مزایای زیادی هم برای تقویت هوش و خلاقیت فرزند شما دارد. افرادی که زبان دوم را یاد می گیرند دیرتر دچار آلزایمر می شوند و در کارهای شان دقت زیادی دارند و توانایی بیشتری برای یادگیری زبان سوم دارند. با یادگیری زبان های دیگر درصد استفاده از مغز بالاتر می رود و توانمندی مغز افزایش می یابد. مطالعات نشان داده کودکانی که با بیش از یک زبان صحبت می کنند در حل مشکلات و خلاقیت فکری بهتر عمل می کنند.

جمع بندی مطالب ارائه شده در رابطه با تقویت زبان کودکان

۱- یکی از بهترین راهکارها برای تقویت زبان انگلیسی کودکان استفاده از کلاس تدریس خصوصی است.

۲- استفاده از کارتون زبان انگلیسی و بازی  و کتاب هم برای تقویت زبان دوم فرزند شما مفید است.

۳- در مورد زمان دقیق آغاز آموزش زبان دوم تقریبا توافق نظری وجود ندارد. برخی می گویند سن ۲۰ ماهگی هم مناسب است و برخی دیگر سن ۳ یا ۵ سالگی را پیشنهاد می کنند.

۴- برخی معتقد هستند که برای شروع یادگیری زبان دوم، باید زبان مادری یا زبان اول برای کودک به طور کامل جا بیفتد.

۵- یادگیری زبان دوم برای کودکان مزایای زیادی دارد که برخی از آنها در متن بالا توضیح داده شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 215 views بار دسته بندی :  خانواده تاريخ : 14 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.