کودک و خانواده  هرآنچه از استعلام ثبت شرکت باید بدانید - گوم اسکول

در باب مزایای ثبت شرکت صحبت بسیار است و شما که این نوشته را می خوانید؛ حتما به این مزایا آگاه هستید. ثبت شرکت در واقع قراردادی بین شرکا محسوب می شود که نحوه تقسیم سود و زیان را مشخص می کند و پس از آن این شراکت یک شخصیت حقوقی پیدا می کند.

همین قانونی بودن فعالیت های تجاری در زیر چتر یک شخصیت حقوقی موجب می شود که ادارات و ارگان های مختلف برای این موضوع اهمیت خاص و ویژه ای قایل باشند. بنابراین باید راه هایی وجود داشته باشد که از طریق آن ها امکان دریافت استعلام ثبت شرکت برای اشخاص بوجود بیاید.

سامانه الکترونیکی؛ راه حل دنیای دیجیتال برای استعلام ثبت شرکت

در شرایط مختلفی نیاز است که از صحت ثبت شرکت اطمینان حاصل شود. به عنوان مثال افرادی که قصد تنظیم قراردادهای خرد یا کلان با یک شخصیت حقوقی خاص را دارند؛ در درجه اول به دنبال کسب اطمینان از ارزش و اعتبار آن هستند. جالب است بدانید که شرکت ها قابل خرید و فروش هستند اما نباید بی گدار به آب زد! پیش از قطعیت معاملات حتما باید استعلام انجام شود.

در دنیای دیجیتال امروز بسیاری از امور به شکل اینترنتی و غیر حضوری انجام می شود. در همین راستا نیز کلیه شرکت ها یا شخصیت های حقوقی نیز باید در سامانه ای به آدرس https://irsherkat.ssaa.ir ثبت شوند. بنابراین کلیه اطلاعات مربوط به شرکت ها در این سامانه موجود است. راه حل های دیگری نیز وجود دارد. سامانه دیگری تحت عنوان سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور راه اندازی شده است که با در اختیار داشتن شناسه ملی یا شماره ثبت، کلیه اطلاعات و توضیحات اشخاص حقوقی را در اختیار شما قرار می دهد.

یکی از موارد مهم در روال ثبت انواع شرکت ، درج اطلاعات مهم آن در سامانه روزنامه رسمی کشور به نشانی  https://www.rooznamehrasmi.ir است. این سامانه با دریافت حداقل یک مورد از مشخصاتی همچون نام، شمار ثبت یا شناسه ملی شرکت تمامی اطلاعات آن را در اختیار شما قرار می دهد و حتی امکان دریافت پرینت روزنامه رسمی نیز وجود دارد.

نحوه دریافت استعلام از سامانه ثبت شرکت ها

هر شرکتی در داخل سامانه اداره ثبت شرکتها و موسسات تجاری دارای مشخصات منحصر به فردی است که موجب شناسایی هویت آن می شود. یکی از این مشخصات نام شرکت است. نام  یک ویژگی به شمار می رود که نشان دهنده فعالیت شرکت است و باید یکتا و کاملا فارسی باشد. در بخشی از نام نیز باید به قالب شرکت اشاره شود. تمامی این موارد نشان می دهد که نام اهمیت زیادی دارد و با توجه به یکتایی آن ملاک خوبی جهت شناسایی شرکت ها به شمار می رود.

 البته این نام درواقع نام شخصیت حقوقی است که در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری به ثبت می رسد و کاملا مستقل از نام اشخاص حقیقی و شرکا است. در حال حاضر تعداد شرکت های ثبت شده بسیار زیاد هستند. به همین خاطر انتخاب نام مناسب کار سختی به نظر می رسد. با توجه به این شرایط، در شهرهای بزرگی همچون کلانشهر تهران اسم شرکت باید سه سیلابی انتخاب شود.

استعلام از سامانه ثبت شرکت ها و موسسات تجاری کاملا قابل استناد و قانونی است. به این جهت که اطلاعات ثبت شده در آن به صورت مداوم به روز رسانی می شوند.

سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی چه اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهد؟

هدف افراد از دریافت استعلام علاوه بر صحت ثبت شرکت این است که اطلاعات کاملی در خصوص آن به دست بیاورند. در سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی به نشانی https://www.ilenc.ir اطلاعات کاملی در اختیار متقاضی قرار می گیرد؛ تاریخ تاسیس، تاریخ جدیدترین تغییرات ثبت شده، قالب شخصیت حقوقی، شماره ثبت، شناسه ملی، نام، واحد و اداره ثبت کننده، کدپستی و محل اقامت شرکت از جمله این موارد است.

لازم به ذکر است که این نشانی ها مربوط به آدرس شخصیت حقوقی در هنگام ثبت است. اما اگر در حال حاضر تغییری در نشانی رخ داده باشد؛ تکلیف چیست! در این صورت نیز راه حلی وجود دارد. بهتر است جهت اطمینان بیشتر، اطلاعات دریافتی در این سامانه را با راه های استعلامی دیگری همچون سایت روزنامه رسمی که در ابتدای نوشته به آن اشاره شد مطابقت دهید. با توجه به درج جدیدترین ثبت تغییرات شرکت در این سامانه، دیگر نکته ای از دید شما پنهان نخواهد ماند.

پیش از انجام معاملات مو را از ماست بکشید!

بیشتر خطرات و اتفاقات ناخوشایندی که در معاملات مختلف اتفاق می افتد در اثر عدم آگاهی بوجود می آید. بنابراین به قول گفته این تیتر، شرط عقل آن است که مو را از ماست بکشید. خوشبختانه راه حل های بررسی ثبت شرکت ها و مشخصات اشخاص حقوقی همگی به صورت غیرحضوری و آنلاین انجام می شود. چه چیزی از این بهتر؟ از آنجایی که امروزه همه افراد به کامپیوتر و اینترنت دسترسی دارند؛ این تصور به وجود می آید که در چند دقیقه استعلام انجام می شود و نیاز به دانش و آگاهی خاصی نیست.

شاید در برخی از موارد، چند توصیه مختصر راهگشا باشد اما قطعا در این مورد نیز نکاتی وجود دارد که عدم توجه به آن ها مسئله ساز خواهد شد. مشاوران متعددی که چندین و چند مرتبه این امور را پیگیری کرده اند احتمالا پاسخ قاطع تری به سوالات شما خواهند داشت. وبسایت ثبت ۳ یکی از این مراکز حرفه ای است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 226 views بار دسته بندی :  خانواده تاريخ : 15 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.