کودک و خانواده  چرا کاشت مو در زنان رایج شده است؟ - گوم اسکول

شاید برایتان جالب باشد که زنان نیز برای مشکلات کم پشتی موهای خود از روش کاشت مو استفاده می‌کنند. درست است که بانوان برخلاف آقایان زیاد با پدیده بیماری‌های مو دست‌وپنجه نرم نمی‌کنند، اما از آنجایی‌ که مو یکی از ارکان مهم زیبایی و اعتمادبه‌نفس در زنان است، یک تار مو هم نباید از سرشان کم شود، پس روش کاشت موی بانوان در بین خانم‌ها نیز دارای متقاضیانی است. موضوعی که در کاشت موی زنان اهمیت ویژه ای در زیبایی آنها دارد مسائل مراقبت های بعد از کاشت مو می باشد تا با عوارضی همچون قرمزی پوست سر بعد از کاشت مو مواجه نشوند.

 

همان طور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای ترمیم مو در جهان وجود دارد که کاشت و پروتز مو از پرطرف‌دارترین این روش‌ها می‌باشند. اگر شما جزو آن دسته از مردم هستید که از خون و جراحی می‌ترسید، مناسب‌ترین روش برای درمان کم مویی و یا طاسی سر شما شیوه پروتز مو است که با کمترین زمان و هزینه بهترین نتیجه را دریافت می‌کنید.

 یک الگوی تعریف شده در ریزش مو خانم‌ها

ریزش موی آندروژنیک در بین خانم‌ها به صورتی است که خط رویش مو دست‌نخورده باقی‌مانده و فقط موها در ناحیه بالای سر نازک می‌شوند. به‌این‌ترتیب نازک شدن مو به‌صورت پخش بر روی سر ایجاد شده و باعث نازک شدن مو به‌صورت قابل‌توجه در نواحی مختلف سر می‌شود.

 

این نکته را توجه داشته باشید که گزینه‌های پیوند مو برای زنان مانند مردان است. بر اساس شرایط هر فرد جراح تصمیم خواهد گرفت که برای دستیابی به بهترین نتیجه از روش FUE (برداشت واحد فولیکولی) یا روش FUT (کاشت واحد فولیکولی) استفاده کند. پزشک ممکن است تصمیم بگیرد قبل یا بعد از کاشت مو سایر روش‌های درمان ریزش مو را نیز برای فرد به کار ببرد.

 آیا فرقی بین عمل کاشت مو بین مردان و زنان وجود دارد؟

همان طور که در قبل به آن اشاره کردیم، تفاوت‌هایی در الگوی ریزش زنان و مردان وجود دارد لذا برای درمان آن نیز این موضوع صدق خواهد کرد. اکثر بیماران مرد موهای روی ناحیه اهداء را کوتاه نگه می‌دارند، و بنابراین روش‌هایی مانند برش نواری FUT ممکن است گزینه خوبی برای آن‌ها نباشد. اما زنان به‌ندرت موهای خود را کوتاه می‌کنند و بنابراین می‌توان از روش برداشت موی نواری هم برای آن‌ها استفاده کرد و بدین طریق تعداد گرافت مو را به حداکثر رساند و درعین‌حال هزینه‌های کاشت مو را نیز پایین آورد. زنانی که الگوی ریزش موی آن‌ها مردانه نیست، ناحیه اهدا بزرگ‌تری دارند؛ چرا که موهای بالای سر و تاج سرشان در معرض خطر ریزش نیستند. برخلاف مردانی که در مراحل پیشرفته ریزش مو قرار دارند و ناحیه اهداء در آن‌ها محدود به نواحی محدودی در پشت و دو طرف سر می‌باشد. بسیاری از مردان می‌توانند از موهای دیگر نقاط بدن خود مانند ریش و موهای بدنشان برای کاشت استفاده کنند که این امکان برای اکثر زنان وجود ندارد. اطلاعات کامل در زمینه کاشت موی آقایان را میتوانید از طریق لینک زیر مشاهده کنید.

https://hoopoe.life/کاشت-مو/

طول عمر کاشت مو در خانم‌ها چقدر است؟

همان طور که می‌دانید یکی از مقاوم‌ترین بخش‌های پیاز مو در سر انسان در پشت سر قرار دارد؛ لذا پیازهای موی مورد نیاز برای کاشت مو از ناحیه پشت سر بیمار گرفته شده و این ناحیه به تغییرات فیزیولوژیک، ژنتیک و متابولیک حساس نیست، پیوند مو از این ناحیه سر می‌تواند برای تمام طول مدت عمر دوام و ماندگاری داشته باشد. برای این عمل جراحی پیازهای موی مورد نیاز از پشت ناحیه سر گرفته می‌شود تا به این ترتیب دستیابی به بهترین نتایج پس از این درمان امکان‌پذیر باشد.

 

خانم‌ها چه مواردی را باید پس از کاشت مو رعایت کنند

باتوجه‌به شرایط درمان اختصاصی هر شخص، در ابتدا توجه ویژه‌ای به توصیه‌های پزشک خود در زمینه مراقبت های بعد از کاشت مو داشته باشید تا درگیر درمان عفونت بعد از کاشت مو نشوید.

  • حداقل تا ۳۰ روز از هرگونه اقدام شیمیایی و فرم دهی به موهای خود اجتناب کنید.
  • تا یک هفته از شامپو و سشوار برای موهای خود استفاده نکنید.
  • تا یک هفته از هرگونه کار سنگین و ورزش دوری کنید.

عمل کاشت مو برای چه خانم‌هایی توصیه می‌شود:

  1. خانم‌هایی که به‌خاطر شرایط فیزیکی یا کشش مو (عوامل غیر هورمونی) دچار ریزش مو شده باشند.
  2. خانم‌هایی که قبلاً از عمل جراحی زیبایی یا پلاستیک استفاده کرده و به‌خاطر ازبین‌رفتن موها در نواحی اطراف شکاف جراحی ناراحت هستند.
  3. خانم‌هایی که الگوی ریزش موی مشخص مشابه الگوی ریزش موی مردانه دارند. این افراد ممکن است با عقب رفتن خط رویش مو و نازک شدن موی روی سر مواجه شده و ناحیه اهداکننده مو بر روی سر آن‌ها تحت تأثیر ریزش موی آندروژنتیک قرار نگرفته باشد.
  4. خانم‌هایی که به‌خاطر آسیب‌دیدگی، سوختگی، جراحت ناشی از تصادفی و سوختگی شیمیایی موی آن‌ها از بین رفته باشد.
  5. افرادی که دچار مشکل ریزش موی حاشیه‌ای شده باشند. این مشکل بسیار شبیه به ریزش موی ناشی از وارد شدن فشار به مو می‌باشد.

چه دلایلی باعث کم پشتی و ریزش مو در خانم‌ها می‌شود

در پایان لازم است کمی در خصوص علل ریزش مو در خانم‌ها بیشتر با هم‌صحبت کنیم.

شرایط مختلف روانی، فیزیکی و شیمیایی می‌توانند باعث ریزش مو به‌صورت گسترده بر روی ناحیه سر شود. ریزش موی ناشی از کشیدن به‌خاطر استفاده از روش‌های مختلف حالت دادن به مو در طول یک دوره زمانی طولانی‌مدت و استفاده از محصولات حالت دهنده شیمیایی آسیب‌زا برای مو (مواد شیمیایی حالت دهنده مو) بیشتر از بقیه موارد باعث می‌شود ریزش مو در بین خانم‌ها مشاهده گردد. اما بیش از همه موارد ذیل سبب ریزش مو در خانم می‌شود:

  • عوارض جانبی مصرف دارو
  • تغییرات هورمونی (پس از به دنیا آوردن فرزند)
  • یائسگی
  • کاهش یک‌باره وزن
  • کم‌خونی
  • مشکلات تیروئید
  • استرس احساس و فیزیکی
  • بیماری پلی کیستیک تخمدان
  • نتایج ناشی از آسیب‌دیدگی یا انجام عمل جراحی

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 210 views بار دسته بندی :  خانواده تاريخ : 14 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.