کودک و خانواده آشپزی برای یکی بخش دو - گوم اسکول

غذاها را بدون پختن آماده کنید. درست کردن وعده های غذایی رژیم آنلاین خود همیشه نیازی به آشپزی ندارد. علاوه بر خوردن سبزیجات خام و سالاد، غذاهای پروبیوتیکی نپخته – آنهایی که حاوی باکتری های «خوب» هستند، مانند ماست، کلم ترش، پنیر نرم، یا سبزیجات ترشی در آب نمک – را برای میان وعده ها یا غذاهای جانبی سریع و سالم امتحان کنید.

 

پروتئین اصلی خود را هفته ای یکبار بپزید. به عنوان مثال، با تفت دادن مرغ در آخر هفته یا پختن آهسته سینه بوقلمون، می توانید از گوشت باقی مانده برای ایجاد سریع غذاهای مختلف در طول هفته استفاده کنید. گوشت را به سوپ یا سالاد اضافه کنید، آن را در ساندویچ برش دهید، در تاکو، کوسادیلا یا بوریتو استفاده کنید، یا با سبزیجات ترکیب کنید و به پاستا یا برنج اضافه کنید.

 

باقی مانده ها را دوباره اختراع کنید. اگر نمی خواهید برای بار دوم همان وعده غذایی را بخورید، باقیمانده غذا می تواند شروع خوبی برای وعده غذایی بعدی شما باشد. به عنوان مثال، باقی مانده مرغ، برنج و سبزیجات را در یک تورتیلا بپیچید، سپس کمی پنیر و سالسا به آن اضافه کنید – و یک وعده غذایی کاملاً جدید خواهید داشت.

 

لازم نیست کامل باشی فکر نکنید که باید با تهیه هر وعده غذایی در خانه شروع کنید تا از مزایای سلامتی بهره مند شوید. مانند هر چیز دیگری، آشپزی برای خودتان یک عادت است که با گذشت زمان ایجاد می شود. تهیه غذاهای خانگی فقط چند بار در هفته می تواند طرز فکر و احساس شما را بهبود بخشد و شما را تشویق به پختن بیشتر کند.

 

آشپزی بدون آشپزخانه واقعی

اگر در یک اتاق خوابگاه، آپارتمان مجردی، اتاق هتل یا مکان دیگری بدون آشپزخانه کامل زندگی می کنید، آشپزی برای خودتان می تواند چالش برانگیزتر باشد – اما مطمئنا غیرممکن نیست. حتی اگر به یک آشپزخانه کامل دسترسی دارید، وسایلی که در فضا صرفه جویی می کنند مانند اجاق گاز آهسته، بخارپز یا اجاق توستر می توانند سریع و آسان استفاده شوند، به خصوص اگر یک آشپز تازه کار هستید.

 

استفاده از آرام پز

آهسته پز یا دیگ دیگ وسیله ای است که به آرامی غذا رژیم آنلاین را روی پیشخوان یا میز می پزد. این غذا برای پختن بدون مراقبت طراحی شده است، بنابراین می توانید صبح قبل از کار مواد لازم را اضافه کنید و سپس در پایان روز به خانه برگردید و یک غذای کاملاً پخته شده را تهیه کنید.

 

آرام پزها برای پختن غذاهای یک قابلمه مانند سوپ، خورش، فلفل قرمز یا کاری ایده آل هستند.

هنگامی که به آرامی پخته می شود، حتی قطعات ارزان تر گوشت نیز طعم خوشمزه ای دارند.

یک اجاق آهسته نسبت به فر معمولی انرژی کمتری مصرف می کند و می تواند خانه شما را در تابستان خنک نگه دارد.

استفاده از آرام پزها حتی برای کم تجربه ترین آشپزها نیز آسان است.

سایر وسایل مفید

اجاق توستر. از آنجایی که اجاق توستر به سرعت گرم می شود، یک روش اقتصادی برای پختن، پختن و برشته کردن سبزیجات یا تهیه ساندویچ های برشته است.

 

صفحه داغ. ایده آل برای اتاق های هتل، اتاق های خوابگاه و آپارتمان های کوچک. تقریباً هر چیزی را که می توان روی اجاق گاز درست کرد، می تواند در یک ظرف داغ با قابلمه یا ماهیتابه درست شود.

 

پلوپز. با کمی خلاقیت می توان از آن برای پخت غذاهای یک دیگ خوش طعم و همچنین برنج استفاده کرد.

 

بخار پز. بخارپز کردن یکی از سریع‌ترین و سالم‌ترین روش‌های تهیه غذا رژیم آنلاین است. می توانید از یک بخار پز الکترونیکی مستقل یا یک سبد بخارپز که در یک قابلمه قرار می گیرد استفاده کنید.

 

تهیه غذا بدون یخچال

اگر یخچال ندارید، غذا را در وعده های جداگانه یا بسته بندی های کوچک خریداری کنید. در حالی که اینها می توانند گران تر باشند، احتمالاً ضایعات کمتری در اثر فساد خواهید داشت، بنابراین در نهایت می توانند مقرون به صرفه تر باشند.

 

فقط آنچه را که می توانید تهیه کنید و قبل از خراب شدن غذا بخورید بخرید.

برای تازه نگه داشتن غذا برای مدت طولانی تری، سعی کنید هنگام خرید غذاهای فاسد شدنی، کولر را با یخ پر کنید. فقط به خاطر داشته باشید که با ذوب شدن یخ، غذاها را از آب دور نگه دارید.

در زمستان، طاقچه‌ها (تا زمانی که در زیر بخاری وجود نداشته باشد) اغلب می‌توانند مکان‌های خنک‌تری برای نگهداری مواد فاسد شدنی باشند.

ماندگاری مواد غذایی تازه

مدت زمان تازه ماندن غذا بدون یخچال متفاوت است:

 

سبزیجات ریشه ای مانند سیب زمینی، سیب زمینی و پیاز بهتر است در مکانی خشک و خنک بالاتر از سطح زمین نگهداری شوند و می توانند برای چند هفته تازه بمانند.

کرفس و کلم اگر در جای خنک باشند برای چند روز بدون یخچال می مانند.

کاهو و سبزی های دیگر بسیار حساس هستند بنابراین زود خراب می شوند. شما باید ظرف یک یا دو روز پس از خرید از آنها استفاده کنید.

گوشت و محصولات لبنی بدون یخچال تازه نمی مانند، بنابراین فقط آنچه را که قصد پختن و خوردن آن را دارید فوراً خریداری کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 204 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.