کودک و خانواده آیا آب حاوی فلوراید برای کودکان بی‌خطر است؟ - گوم اسکول

ممکن است نگرانی‌هایی در مورد فلوریداسیون آب و تأثیر آن و ایمن بودن آن وجود داشته باشد. همیشه مطالعاتی انجام می‌شود تا ببینیم چه چیزی می‌تواند بر روی کودکان تاثیر بگذارد و چه چیزی می‌تواند سلامت آن‌ها را تهدید کند. یک مطالعه نشان داده که فلوریداسیون آب برای کودکان بی‌خطر بوده و ممکن است مفید هم باشد. همانطور که آب را می‌نوشیم فلوراید موجود در آن می‌تواند به محافظت از سلامت دهان و دندان کمک کند. اغلب به عنوان یک راه آسان برای اطمینان از اینکه همه افراد در برابر پوسیدگی و حفره دندان محافظت می‌کنند دیده می‌شود. 

هنگام مصرف آب حاوی فلوراید چه نگرانی‌هایی وجود دارد؟

نگرانی‌هایی در مورد تاثیراتی که می‌تواند بر رشد مغز کودک داشته باشد وجود دارد. یک مطالعه نشان داده است که هیچ ارتباطی بین فلورایداسیون آب در جامعه و اثرات نامطلوب وجود ندارد. دانشمندان می‌خواستند ببینند که آیا تفاوتی در رشد مغز آن‌ها وجود دارد یا خیر. پوسیدگی دندان می‌تواند در کودکان شایع باشد به ویژه آن‌هایی که در جوامع کم درآمد زندگی می‌کنند و به طور منظم به مراقبت‌های دندانی دسترسی ندارند. این یک راه حل آسان برای اطمینان از اینکه آن‌ها در آینده در برابر پوسیدگی دندان و مشکلات دهان و دندان محافظت می‌کنند است.

چه کسانی باید فلوراید اضافی دریافت کنند؟

اگر منبع اصلی آب لوله کشی فلوراید نیست پزشک یا دندانپزشک کودک شما ممکن است مکمل‌های فلوراید را تجویز کند. مقدار فلورایدی که تجویز می‌شود بر اساس سن کودک و میزان فلوراید موجود در آب آشامیدنی است. اگر کودک شما عمدتاً آب بطری می‌نوشد با دندانپزشک کودک خود در مورد آن صحبت کنید. اکثر کودکان هنوز از طریق مسواک زدن و خوردن غذای تهیه شده با آب لوله کشی فلوراید کافی دریافت می‌کنند.

استفاده از فلوراید چه خطراتی برای سلامتی دارد؟

به طور کلی فلوراید بی‌خطر است. خطرات سلامتی ناشی از مصرف فلوراید معمولاً به استفاده نادرست و دریافت بیش از حد فلوراید محدود می‌شود. برای جلوگیری از مصرف زیاد:

خمیر دندان را دور از دسترس کودکان خردسال نگهداری کنید. مطمئن شوید که تا سن ۷ تا ۸ سالگی به کودک خود در مسواک زدن کمک می‌کنید

نگذارید خمیردندان را قورت بدهند

 

منبع:

www.stanfordchildrens.org

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 165 views بار دسته بندی :  خردسال و کودک تاريخ : 30 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها