کودک و خانواده آیا نوشیدن آب سرد برای کودکان مضر است؟ - گوم اسکول

تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن آب سرد ضربان قلب را کاهش می‌دهد و عصب واگ را تحریک می‌کند. آب سرد نه تنها به گلوی کودک شما آسیب می‌رساند بلکه می‌تواند  باعث شود تا کودک شما از مشکلات سلامتی متعددی رنج ببرد. به همین دلیل است که پزشکان آب ولرم را برای جذب سریع آب و آبرسانی مجدد به بدن توصیه می‌کنند. در ادامه درباره عوارض نوشیدن آب سرد اطلاعاتی به شما خواهیم داد.

 گلو درد:

نوشیدن آب سرد می‌تواند باعث ایجاد گلو درد در کودکان شود. هنگامی که لایه محافظ گلو تحریک می‌شود گلو در معرض عناصر عفونی قرار می‌گیرد و باعث می‌شود که باکتری‌ها و ویروس‌ها به راحتی روی گلو بچسبند و باعث بیماری شوند.

 یبوست:

نوشیدن آب سرد مواد غذایی موجود در سیستم را جامد می‌کند و در هنگام عبور از بدن باعث سفت شدن آن می‌شود. همچنین روده‌ها منقبض می‌شوند و دفع مدفوع را به طور طبیعی سخت‌تر می‌کنند. تحریک روده می‌تواند منجر به اسهال، درد شکم یا یبوست شود. همچنین توصیه می‌شود قبل از اینکه به او اجازه دهید مقداری از نوشیدنی‌های سرد را مصرف کند بدانید بدن کودکتان چگونه به نوشیدنی‌های سرد واکنش نشان می‌دهد.

 هیدراته نشدن بدن:

در حالی که هیچ تحقیق قطعی در مورد اینکه آیا آب سرد هیدراته می‌شود یا خیر وجود ندارد و کارشناسان عموماً موافق هستند که آب با دمای اتاق بهتر هیدراته می‌شود. علاوه بر این ورزشکاران و متخصصان تناسب اندام هنگام تمرین آب سرد با دمای ولرم را ترجیح می‌دهند تا ماهیچه‌های خود را هیدراته نگه دارند زیرا بدن انرژی زیادی را برای جذب آب یخ اعمال می‌کند. علاوه بر این یخ رگ‌های خونی اطراف روده را منقبض می‌کند و باعث کند شدن هیدراتاسیون می‌شود.

 تخلیه انرژی:

زمانی که آب سرد به طور مکرر مصرف شود در نهایت می‌تواند انرژی کودک شما را تخلیه کند. در ابتدا کودک شما ممکن است پس از خوردن آب سرد احساس آرامش کند اما در واقع این نوشیدنی انرژی او را کاهش می‌دهد. به همین ترتیب آب سرد چربی بدن فرزندتان را سفت می‌کند و ممکن است بدن به درستی چربی‌ها را ذخیره نکند.

 هضم کند:

وقتی کودک شما آب سرد می‌خورد بدن سعی می‌کند خود را با تغییر دما وفق دهد تا تعادل را حفظ کند. با این حال انرژی مورد استفاده به ویژه برای فرآیندهای گوارشی برای جذب مواد مغذی در نظر گرفته شده است. به همین دلیل است که نوشیدن آب گرم بعد از هر وعده غذایی برای کمک به عبور آسان غذا از دستگاه گوارش و جلوگیری از مشکلاتی مانند یبوست مهم است.

ضربان قلب کاهش می‌یابد:

تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن آب سرد ضربان قلب را کاهش می‌دهد و عصب واگ را تحریک می‌کند. عصب واگ برای تنظیم عملکردهای غیر ارادی بدن که بخش‌های اساسی سیستم عصبی هستند کار می‌کند. عصب ضربان قلب، ضربان تنفس و همچنین سایر اعمال رفلکس مانند بلع، عطسه، سرفه و استفراغ را کنترل می‌کند. دمای پایین مانند آب سرد بر عملکرد عصب تأثیر می‌گذارد و در نتیجه باعث کاهش ضربان قلب در میان سایر عوارض در سیستم عصبی کودک شما می‌شود.

 فریز مغز:

احساسی که می‌تواند باعث شود کودک شما سردرد موقتی چند دقیقه‌ای داشته باشد هنگام خوردن آب سرد اتفاق می‌افتد. این شبیه احساسی است که یک فرد هنگام خوردن بستنی یا جویدن یک تکه یخ دارد. آب سرد بر اعصاب ظریف موجود در ستون فقرات تأثیر می‌گذارد که سیگنال‌هایی را به مغز می‌فرستد و در نتیجه باعث سردرد می‌شود.

 

منبع:

www.moms.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 243 views بار دسته بندی :  خردسال و کودک تاريخ : 25 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.