کودک و خانواده آیا کودکان می‌توانند گوشت بخورند؟ - گوم اسکول

کودک شما می‌تواند از ۶ ماهگی شروع به خوردن گوشت کند. از آنجایی که گوشت حاویی منابع آهن است می‌توانید از گوشت برای درست کردن غذای کودک استفاده کنید. شما باید دو بار در روز به کودکان غذا‌هایی با آهن بالا بدهید و اطمینان حاصل کنید که آهن کافی دریافت می‌کنند. شاید باور نکنید اما نوزادان و کودکان نوپا برای پروتئین نیازی به خوردن گوشت ندارند. آن‌ها می‌توانند پروتئین کافی را از غذا‌های دیگر مانند شیر، حبوبات و حتی غلات دریافت کنند. در واقع گوشت برای دریافت آهن و B12 مهم‌تر از سایر مواد مغذی است.

 

از چه زمانی باید به کودکان گوشت بدهیم؟

شش ماهه اول زندگی کودک شما تمام مواد مغذی، ویتأمین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز او را به دلیل شیر مادر یا شیر خشک فراهم می‌کند. کودک شما زمانی که به نقطه عطف ۶ ماهگی رسید می‌تواند شروع به خوردن غذا‌های جامد کند همچنین می‌توانید به نوزادان خود غلات، سبزیجات، میوه و سپس گوشت بدهید.

آیا کودکان به گوشت حساسیت دارند؟

قبل از اینکه غذای جدید دیگری به کودک خود بدهید سه تا پنج روز صبر کنید. به این ترتیب می‌توانید واکنش کودک خود را زیر نظر بگیرید و مشخص کنید که چه چیزی باعث آن شده است. یک نوع گوشت (مثلاً گوشت چرخ کرده) را امتحان کنید و چند روز صبر کنید تا نوع دیگری را معرفی کنید. گاهی اوقات خورد گوشت باعث آلرژی‌هایی می‌شود و علائمی مانند تحریک در گوش، چشم، دهان، گلو، بینی یا معده؛ سرفه؛ تهوع و استفراغ؛ اسهال؛ و تورم اطراف زبان و لب‌ها را دارد و نیازی به مراقبت فوری پزشکی ندارند.

چه نوع گوشتی به کودک بدهیم؟

اگر به کودکتان گوشت می‌دهید آن را به حالت پوره در‌آورید تا به قوام یکدست و نازک برسد تا از خفگی جلوگیری شود. بافت مناسب را می‌توان با اضافه کردن آب یا پوره میوه یا سبزیجات پخته شده تا زمانی که نرم شوند به دست آورد. هنگامی که کودک شما در حدود ۸ تا ۱۰ ماهگی است به او گوشت ندهید. بعد از ۱۰ ماهگی تکه‌های گوشت را بپزید و به کودک بدهید.

 

منبع:

mutsy.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 278 views بار دسته بندی :  خردسال و کودک تاريخ : 24 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها