کودک و خانواده بهترین روش برای پر کردن اوقات فراغت کودک - گوم اسکول

این روزها که اغلب پدر و مادرها شاغل هستند و فقط آخر هفتهها برای وقت گذرانی و تفریح کردن با فرزندان خود زمان دارند، موضوع پر کردن اوقات فراغت کودکان بیش از قبل اهمیت پیدا میکند. والدین باید بتوانند مدت زمان محدود تعطیلات را به بهترین شکل مدیریت کنند تا کودکان اوقات فراغت هیجان انگیز، شاد و مفرحی داشته باشند.

اگر برای پر کردن اوقات فراغت کودک خود ایده‌ای ندارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. در این مطلب چند راهکار جالب و سرگرم کننده برایتان آماده کرده‌ایم!

 

خانه بازی کودک

اولین و آسانترین پیشنهادی که برایتان داریم، خانه بازی کودک است. خانه بازی بهترین محل برای تفریح و سرگرمی فرزند شماست. این مراکز که اغلب در محله‌های شلوغ شهر متمرکز هستند، با نام خانه اسباب بازی هم شناخته میشوند. مهمترین ویژگی خانه‌های بازی کودک مجهز بودن آنها به انواع تجهیزات خانه بازی مانند تاب، سرسره، ترامپولین، استخر توپ، الاکلنگ، بازیهای فکری و… است. این مراکز محیطی شاد، سرگرم کننده و پویا هستند که کودکان میتوانند برای حداقل ۲ تا ۳ ساعت در محیط مهیج آنها با وسایل بازی و هم‌سن و سالان خود سرگرم شوند.

 

 

مرکز بازی های فکری

اگر کودک باهوشی دارید که به بازی های فکری علاقهمند است، پیشنهاد میکنیم برای گذراندن اوقات فراغت حتماً سری به مراکز بازی های فکری بزنید. در این مراکز فرصتی فراهم شده که کودکان با بازی های فکری متناسب با سن و سال خود مشغول شوند. حضور در چنین مراکزی علاوه بر مهیج بودن، باعث رشد مهارت های فردی، ذهنی و جسمی کودک نیز میشود. «خانه بازی و ریاضی» و «سرزمین فکر بازیا» نمونه‌ای از همین مراکز است که کودکان را با مفاهیم ریاضی و هوش سرگرم میکنند.

 

پارک و فضای سبز

یکی از محیط هایی که میتواند فرصت خوبی برای سرگرمی و تحرک کودکان باشد، رفتن به پارک و فضای سبز است. در محیط پارک کودکان در دامان طبیعت هستند و میتوانند به راحتی انرژی خود را تخلیه کنند. دویدن، توپ بازی، بازی با همسن و سالان و حتی وسایل پارکی از مزایای گذراندن اوقات فراغت کودکان در پارک‌ها و فضای سبز داخل یا اطراف شهرها است. وسایل پارکی شباهت زیادی به وسایل بازی و تجهیزات خانه بازی کودک دارند و برای بچهها حسابی سرگرم کننده هستند. در وبسایت بازی ‌سازان میتوانید انواع وسایل پارکی را از نزدیک ببینید.

 

باغ علم کودک

باغ علم کودک و مراکزی که فرصت کشف و شهود در علوم فضایی، فیزیک، زیست و شیمی را برای کودکان فراهم میکنند، یکی دیگر از گزینه های پر کردن اوقات فراغت کودکان علاقهمند به یادگیری و آموزش است. در این مراکز کودک فرصت پیدا میکند که در یک آزمایشگاه کوچک و امن شبیه سازی شده، برای اولین بار علوم زیستی و شیمی را تجربه کند. در باغ علوم فضایی تهران سفیه کوچکی ساخته شده که تجربه حضور در فضا را برای کودکان شبیه سازی میکند!

 

شهربازی تعاملی روبوکیدز

این شهربازیها بر مبنای علم رباتیک و بازیهای تعاملی و رباتیکی راهاندازی شده‌اند. کودکان در فضای روبوکیدز فناوری روز دنیا را با رباتهایی متحرک، سخنگو و بامزه تجربه میکنند. حضور در چنین محیط هایی قوه تخیل کودکان را تقویت میکند و حس کنجکاوی آنها را بر میانگیزاند. نکته جالب درباره رباتهای این شهربازی‌های تعاملی، ارتباط چشمی و گفتگوی کلامی رباتها با کودکان است. نمونه مجهز این شهربازی تعاملی در طبقه اول باغ کتاب حقانی میزبان کودکان تهرانی است.

 

بازدید از باغ موزه و باغوحش

سرگرمی پیشنهادی بعدی ما، بازدید از موزه های با موضوع حیات وحش، آناتومی بدن، عروسکها و حتی ماشین‌ها است. موزه‌های حیات وحش، باغ پرندگان، پارک ژوراسیک و هیومن پارک جزو باغ موزه‌هایی هستند که پیشنهاد میکنیم حداقل یک بار به آنها سر بزنید. باغ وحش نیز فضای هیجان انگیزی مخصوصاً برای خردسالان دارد. حتماً یکی از روزهای آخر هفته را به بازدید خانوادگی از باغ وحش اختصاص دهید.

 

شهربازی‌های سرپوشیده

و اما آخرین پیشنهاد ما در این مطلب، شهربازی‌های سرپوشیده هستند. این شهربازی‌ها فضای مدرن و پیشرفته‌ای دارند و معمولاً در مراکز خرید بزرگ میتوانید آنها را پیدا کنید. در شهربازی‌های سرپوشیده از بازی‌های آرام و فکری مانند فوتبال دستی و بازی‌های کامپیوتری گرفته تا بازی‌های هیجانی مانند بانجی ترامپولین، چکش قدرتی، چرخ و فلک، مینی بولینگ و کاروسل را میتوانید ببینید. برای آشنایی با بهترین شهربازی ‌های سرپوشیده و مجهز ایران، پیشنهاد میکنیم به لینک bazisazan.com مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 351 views بار دسته بندی :  خردسال و کودک تاريخ : 23 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.