کودک و خانواده به چه علت کودکان دوست ندارند با کفش جوراب بپوشند؟ - گوم اسکول

برای برخی از بچه‌ها و بزرگسالان نپوشیدن جوراب با کفش راحت‌تر بوده اما برای جلوگیری از تاول زدن، گرم نگه داشتن پا‌ها و رعایت موارد بهداشتی دلایل زیادی وجود دارد که پوشیدن جوراب با کفش بهتر است. اگر می‌خواهید به یک کودک نوپا کمک کنید تا به پوشیدن جوراب با کفش عادت کند نکات زیر را امتحان کنید.

کودک را مجبور به پوشیدن جوراب نکنید:

اگر کودک شما احساس می‌کند که مجبور است جوراب بپوشد به احتمال زیاد در مقابل آن مقاومت نشان می‌دهد. بنابراین انجام کار‌هایی که به آن‌ها کمک می‌کند تا احساس کنترل بیشتری داشته باشند می‌تواند به آن‌ها انگیزه دهد تا بدون مشکل جوراب بپوشند. برای جوراب‌های فرزندتان یک مکان مشخص داشته باشید که در دسترس او باشد مانند یک سبد یا کشو.

 به سایز جوراب توجه کنید:

هرچه جوراب کوچکتر باشد به راحتی در پا‌های کودک شما قرار می‌گیرد. سعی کنید یک جفت جوراب را انتخاب کنید که کمی بزرگتر از نیاز کودک شما باشد. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا جوراب را با آرامش بیشتری بپوشند، اگرچه ممکن است کمک والدین همچنان مورد نیاز باشد اما مراقب باشید که جوراب آنقدر بزرگ نباشد که کودک نوپا در حالی که بدون کفش راه می‌رود اذیت شود.

 به جنس جوراب توجه کنید:

یکی از دلایلی که کودک نوپا ممکن است در برابر پوشیدن جوراب مقاوم باشد ناراحتی آنهاست. به عنوان مثال اگر جوراب‌ها خیلی کوتاه باشند ممکن است رویه کفش‌های کودک شما پوست او را تحریک کند و اگر جوراب‌ها از مواد ضخیم تولید شده‌ باشند کودک نوپا را بیش از حد گرم نگه می‌دارند. هنگام خرید جوراب مواد قابل تنفس مانند بامبو یا پنبه را در اولویت قرار دهید و مطمئن شوید که جوراب انعطاف‌پذیری زیادی دارد.

 از کفش مناسب استفاده کنید:

در ۲ سالگی نمی‌توانید از کودک نوپایتان انتظار داشته باشید که هر چیزی را که احساس یا تجربه می‌کند به زبان بیاورد. سعی کنید ابتدا خودتان کفش را ارزیابی کنید. از دست خود برای احساس کردن کف داخلی استفاده کنید تا ببینید آیا چیزی بیرون‌زده است یا خیر. هنگام صحبت با فرزندتان از کلمات مناسب سن کودک استفاده کنید تا بپرسید که در مورد کفش چه احساسی دارند.

 

منبع:

www.babygaga.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 190 views بار دسته بندی :  خردسال و کودک تاريخ : 4 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها