کودک و خانواده دستگاه جوش تفنگی چیست؟ + مزایا و معایب اینورتر تفنگی - گوم اسکول

مشخصات فنی و ویژگی های دستگاه جوش تفنگی ۱۶۰ آمپر مدل ۲۱۷۳ ارزان فروشی

دستگاه جوش تفنگی ۱۶۰ آمپر مدل ۲۱۷۳

قبل از بررسی کامل انواع دستگاه جوش تفنگی و مزایا و معایب استفاده از آن، یک مدل دستگاه جوش تفنگی ارزان فروشی را معرفی می کنیم. با کلیک کردن روی لینک پایین مشخصات این محصول می توانید وارد صفحه محصول شده و اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست بیاورید.

در صورتی که قصد دارید این محصول را خریداری کنید یا از قیمت اینورتر تفنگی ارزان فروشی مطلع شوید می توانید با کارشناسان ارزان فروشی تماس گرفته یا به نمایندگی های ارزان فروشی در سراسر کشور مراجعه کنید.

دستگاه جوش تفنگی ۱۶۰ آمپر مدل ۲۱۷۳

ولتاژ برق تکفاز ۲۲۰ ولت
فرکانس ۵۰ الی ۶۰ هرتز
جریان ورودی اسمی ۲ الی ۱۴ آمپر
جریان خروجی ۲۰ الی ۱۶۰ آمپر
چرخه کاری ۷۰%
کارایی ۸۵%
ضریب توان ۰.۷۳
درجه عایق کاری F
درجه حفاظت بدنه در فضای سرپوشیده IP23S
درجه حفاظت بدنه در فضای سر باز IP21S
وزن ۱.۳۵ کیلوگرم

در طول سالهای گذشته جوشکاری و روش های آن مدام در حال پیشرفت و رشد بوده و موید این موضوع نیز ابداع دستگاه های مدرن و روش های جدید و کاربردی جوشکاری است که در صنایع مختلف استفاده می شود. دستگاه جوش یک وسیله مهم و بسیار کاربردی است که در سالهای گذشته به شکل های مدرن و خاص ،با کاربرد های ویژه تولید و به بازار عرضه شده است و در حال حاضر نیز یک دستگاه جوش منحصر به فرد همراه با تغییرات گسترده نسبت به نمونه های قبلی تولید شده است که به آن دستگاه جوش تفنگی می گویند.

این دستگاه به نسبت اینورتر های جوشکاری بسیار کوچک و شکل ظاهری متفاوتی دارد. در واقع دستگاه جوش تفنگی شبیه به دریل می باشد و به خاطر اینکه شکل تفنگ نیز دارد به آن اینورتر جوش تفنگی نیز گفته می شود. دستگاه جوش تفنگی از جمله ابزارهای پیشرفته ای است که می تواند صنعت جوشکاری را در آینده ای نزدیک متحول کند.

با ارزان فروشی همراه باشید تا درباره اینکه دستگاه جوش تفنگی چیست و چه کاربردی دارد و چگونه می توان از آن استفاده کرد اطلاعات مفید و کاربردی به دست آوریم.

دانلود مقاله

 

دستگاه جوش تفنگی چیست؟

دستگاه جوش تفنگی از انواع دستگاه های جوش رکتیفایر است که مجهز به تکنولوژی IGBT بوده و به لحاظ ظاهری نیز شبیه به دریل می باشد. تفاوت اصلی اینورتر جوش تفنگی با دیگر دستگاه های جوش حذف شدن انبر جوشکاری است. دستگاه جوش اینورتر تفنگی این قابلیت را دارد که با کمک آن بتوانیم از الکترود های مختلف در تمامی قطر های آن استفاده کنیم و سرعت کار را نیز با سرعت انجام دهیم. انبر جوش که در دستگاه جوش قبلی یک وسیله جانبی است در دستگاه جوش تفنگی حذف گردیده است و این دستگاه در واقع نسل جدیدی از دستگاه های جوشکاری است که با وزن کم طراحی ،تولید و به بازار عرضه می شود. در ادامه برای شناخت هرچه بیشتر دستگاه جوش تفنگی به این موضوع می پردازیم که انواع دستگاه جوش تفنگی چیست و طرز کار و مشخصات این دستگاه را نیز شرح می دهیم.

انواع دستگاه جوش تفنگی

انواع دستگاه جوش تفنگی به کاربر کمک می کند تا در موارد مختلف بتواند عملیات های جوشکاری را انجام دهد. در همین راستا اینوتر جوش تفنگی در مدل ها و انواع گوناگونی تولید و عرضه می شود که در این قسمت به انوع این دستگاه اشاره می کنیم.


بیشتر بخوانید : آشنایی با انواع دستگاه جوش


دستگاه جوش تفنگی معمولی

دستگاه جوش تفنگی از انواع اینورترهای جوشکاری است با این تفاوت که در این نوع از دستگاه جوش انبر جوشکاری حذف شده و در شکل مدرن تری می توانیم عملیات های جوشکاری را انجام دهیم. این دستگاه قابلیت جوشکاری الکترود های مختلف را دارد و می توان با آن فولاد های کم کربن و آلیاژی را جوشکاری کرد.

دستگاه جوش تفنگی چند منظوره

دستگاه جوش تفنگی چند منظوره

از دیگر انواع دستگاه جوش تفنگی است که با کمک آن می توانیم جوشکاری های ظریف و فلزاتی مانند استیل، تیتانیوم و گالوانیزه را جوشکاری کنیم. دستگاه جوش تفنگی چند منظوره حرارت بالای ۴۰۰ درجه دارد و برای اتصال فلزات یکی از راهکار های مناسب است. این دستگاه با نام دستگاه جوش قلع چند منظوره نیز شناخته می شود و در آن از سیم جوش لحیم کاری استفاده می شود.

این دستگاه در مقایسه با دستگاه جوش تفنگی معمولی از حرارت بسیار کمتری برخوردار است و با آن نمی توان الکترودهای پوشش دار را ذوب کرد و قابلیت ایجاد قوس الکتریکی را نیز ندارد.

مزایای دستگاه جوش تفنگی

دستگاه جوش تفنگی دارای مزیت ها و ویژگی های زیادی است که این دستگاه جوش اینورتر تفنگی را به یک وسیله کاربردی تیدیل کرده است . در زیر به مهم ترین مزیت ها و ویژگی های این دستگاه اشاره می کنیم.

  • کارایی بیشتر
  • قابلیت حمل راحت
  • صرفه جویی در مصرف برق
  • منبع تغذیه جوشکاری قوی
  • قابلیت کار در فضای آزاد و ارتفاع
  • قابیلت جوشکاری الکترود ها با قطر ۲ و ۳.۲
  • مجهز به سیستم حفاظتی خودکار در برابر بار اضافه
  • قابلیت جوش فولاد ضد زنگ، فولاد آلیاژی، فولاد سخت
  • قابلیت کاربرد الکترود های مختلف ( رتیلی، قلیایی، اسیدی)
  • از بین رفتن مشکلات ناشی از داغ شدن انبر جوش بدلیل حذف آن از دستگاه

معایب دستگاه اینورتر جوش تفنگی چیست

انواع دستگاه جوش تفنگی
دستگاه جوش تفنگی در کنار مزیت های بسیاری که دارد از معایبی نیز برخوردار است که در مقابل مزیت های آن ناچیز می باشد . برای شناخت هر چه بیشتر به معایب آن اشاره می کنیم:

  1. عدم دید کامل به قطعه کار
  2. خستگی دست در مدت زمان کار طولانی

طرز کار دستگاه جوش تفنگی

هنگام کار و استفاده از دستگاه جوش تفنگی نیاز است که طرز استفاده و کار با آن را بطور درست و دقیق بدانیم و به همین منظور در ادامه به شرح این موضوع می پردازیم. ابتدا دو شاخ دستگاه را به برق شهری متصل می کنیم و بعد از آن الکترود را در جهت عقربه های ساعت در قسمت مربوط به اتصال الکترود می چرخانیم تا محکم شود و سپس کابل انبر اتصال را به ترمینال منفی متصل کرده و می چرخانیم تا محکم شود. بعد از روشن کردن دستگاه جوش تفنگی آمپر مورد نیاز را تنظیم می کنیم و در آخر از الکترود مناسب با نوع جوشکاری برای انجام عملیات جوش استفاده می کنیم. دستگاه جوش اینورتر تفنگی ممکن است موجب خستگی دست ها شود و بهتر است در زمان کار، به دست ها استراحت بدهیم تا بتوانیم در نهایت یک جوشکاری تمیز را انجام دهیم.

دستگاه جوش تفنگی چیست

مشخصات دستگاه جوش تفنگی چیست

دستگاه جوش تفنگی مانند دیگر دستگاه های جوش دارای مشخصات فنی است که با دانستن این مشخصات می توانیم به شکل صحیح تری از این دستگاه استفاده کنیم.برای شناخت هرچه بهتر از مشخصات اینورتر جوش تفنگی در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

  • آمپر ( جریان خروجی) : میزان جریان خروجی است که در دستگاه وجود دارد و به طور میانگین بین ۱۶۰ تا ۴۰۰ آمپر در انواع دستگاه ها متغیر است.
  • اندازه و قطر الکترود: قطر الکترود هایی که می توان با دستگاه جوش تفنگی جوشکاری کرد. قطر الکترود ها به طور کلی شامل اعداد ۲، ۳.۲، ۴ و ۵ می باشد.
  • نوع الکترود: انواع الکترود هایی که می توان با اینور جوش تفنگی انجام داد. مانند رتیلی، قلیایی، اسیدی
  • نوع کاربری: نوع کاربری دستگاه که شامل صنعتی و خانگی می باشد و متناسب با درجه آمپر آن می توان در صنایع و مشاغل استفاده کرد.

از چه نوع الکترود هایی در دستگاه جوش تفنگی استفاده می شود

دستگاه جوش تفنگی یکی از انواع جدید دستگاه های جوش است که در آن می توان انواع مختلفی از الکترود ها را استفاده کرد. از جمله الکترود هایی که می توان در دستگاه نقطه جوش تفنگی استفاده کرد شامل الکترود رتیلی، الکترود قلیایی و الکترود اسیدی می باشد.

الکترود اینورتر تفنگی


بیشتر بدانید : انواع الکترود جوشکاری به همراه کاربردشان


کلام ارزان فروشی :

دانستیم که دستگاه جوش تفنگی چیست و اینکه این دستگاه یکی از انواع دستگاه های جوش است که ظاهری متفاوت دارد و از آن می توان در جوشکاری های مختلف نیز استفاده کرد. دستگاه جوش تفنگی ۱۶۰ آمپر ارزان فروشی مدل ۲۱۷۳ نیز از جمله اینورترهای جوشکاری است که تولید و به بازار عرضه می شود. در صورتی که در این زمینه نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره دارید می توانید با همکاران ما در ارزان فروشی تماس حاصل نمایید.

همچنین می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات در زیر همین مطلب نیز مطرح کنید. (سوالات و نظرات شما بسرعت منتشر می شود)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 67 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.