کودک و خانواده چقدر باید به آب خوراکی کودکانمان اهمیت بدهیم؟ - گوم اسکول

 

آب مصرفی انسان باید حد استانداردی از TDS را داشته باشد، علاوه بر این مقدار آلاینده های دیگر آن نیز باید مطابق با استاندارد جهانی تنظیم شود. حال اگر صحبت از آب خوراکی کودکان باشد که این موضوع اهمیت بسیار بالاتری پیدا می کند. بدن کودکان با توجه به میزان آب مصرفی و حساسیت بالاتری که نسبت به آلاینده های آن دارد، به آلاینده های آب واکنش بیش تری نشان می دهد.

آلاینده های آب می تواند باعث ایجاد بسیاری از بیماری های پوستی، گوارشی و دیگر بیماری ها در کودکان شود. بنابراین اهمیت آب آشامیدنی کودکان نسبت به بزرگسالان اهمیت بالاتری دارد.

برای فیلتراسیون و تصفیه آب مصرفی، باید با توجه به نوع آلاینده ها و میزان آنها از روش ها و فیلترهای مختلف تصفیه آب استفاده کرد. از جمله مهم ترین فیلترهای تصفیه آب فیلتر الیافی و از جمله مهم ترین مواد شیمیایی مورد استفاده در این صنعت، کربن اکتیو می باشد.

اهمیت و تاثیر آب تصفیه شده بر بدن کودکان

آب تصفیه شده جزء ضروری زندگی انسان است به خصوص برای مصارف شرب. به دلیل حساس بودن بدن کودکان نسبت به آلاینده های آب اهمیت و تاثیر آب تصفیه شده برای کودکان بیش از بزرگسالان است. بنابراین باید با خرید دستگاه تصفیه آب خانگی با فیلترهایی که مورد نیاز است، کودکان خود را به مصرف آب سالم تشویق کنیم. طبق گفته سازمان بهداشت جهانی WHO در سنین مختلف از نوزادی تا نوجوانی باید مقدار آب تصفیه شده لازم به بدن انسان برسد:

۱- از ۰ تا ۶ ماهگی: در این محدوده توصیه شده است که، کودک تنها باید از شیر مادر تغذیه کند.

۲- از ۷ تا ۱۲ ماهگی: کودک نیاز به ۸۰۰ میلی لیتر تا یک لیتر آب نیاز دارد.

۳- از ۱ تا ۳ سال: در این دوره به دلیل فعال بودن کودک تان، باید حداقل ۱٫۳ لیتر آب را به صورت روزانه مصرف کند.

۴- از ۴ تا ۸ سال: با تشدید فعالیت های بدنی و تعریق، از دست دادن مایعات بدن کودک بیش تر می شود. بنابراین در این دوره سنی میزان آب مصرفی کودک تان باید به حداقل ۱٫۷ لیتر برسد.

۵- از ۹ تا ۱۳ سال: در این رده سنی میزان آب مصرفی دختران و پسرها با هم متفاوت است. دخترها باید حداقل ۲٫۱ لیتر و پسرها ۲٫۴ لیتر آب در شبانه روز مصرف کنند.

۶- از ۱۴ تا ۱۸ سال: در این رده سنی مصرف آب فرزند شما باید به اندازه یک بزرگسال باشد، که البته عواملی مانند وزن، بیماری های احتمالی و … نیز در آن دخیل هستند.

کارهای مهمی که فیلترها انجام می دهند

فیلترهای تصفیه آب هر کدام ساختار و عملکرد مشخصی برای حذف نوعی از آلاینده های آب دارند. فیلتر الیافی یا به عبارت بهتر فیلتر الیافی تصفیه آب وظیفه حذف گل و لای، شن و ماسه و زنگار لوله ها را بر عهده دارد. این فیلتر معمولا به عنوان اولین مرحله از فیلتراسیون مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلتر کربنی که در آن از کربن فعال برای حذف رنگ، بو و طعم نامطلوب آب استفاده می شود، معمولا دومین و سومین مرحله از مراحل پیش تصفیه آب را در دستگاه بر عهده دارد.

به همین ترتیب فیلترهای مختلف هر کدام وظیفه حذف نوع مشخصی از آلاینده های آب را بر عهده دارند. فیلتر ممبران که به عنوان عنصر اصلی در تصفیه آب شناخته می شود، وظیفه حذف اغلب آلاینده ها با دقت ۰٫۰۰۰۱ میکرون را بر عهده دارد.

بنابراین وظیفه مهم فیلترها از بین بردن مرحله به مرحله آلاینده های آب و تولید آب با خلوص بالا است. این دقیقا همان چیزی است که شما برای تضمین سلامت کودکان تان در زمان مصرف آب آشامیدنی نیاز دارید.

برای دریافت مشاوره در رابطه با انواع فیلتر آب آبین می توانید از طریق شماره های تماس وب سایت Abin.ir با کارشناسان تصفیه آب در ارتباط باشید و با دریافت مشاوره رایگان مناسب ترین محصول را با توجه به نیاز سیستم تان انتخاب کنید.

موادی که سلامت آب را تضمین می کنند

در کنار فیلترهای تصفیه آب، مواد شیمیایی نیز نقش مهمی در تامین سلامت آب دارند. از جمله مهم ترین مواد شیمیایی می توان به کربن فعال یا کربن اکتیو اشاره کرد. علاوه بر این استفاده از آنتراسیت، سیلیس، آنتی اسکالانت، رزین سختی گیر و … نیز در فرایند تصفیه آب بسیار متداول است.

در زیر به بررسی نقش مهم ترین موادی که تضمین کننده سلامت آب هستند، می پردازیم:

  • کربن فعال: کربن فعال ماده ای منحصر به فرد با قابلیت جذب سطحی بالا که در صنایع مختلف از جمله تصفیه آب به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. قدرت جذب سطحی کربن اکتیو این ماده را به یک ماده منحصر به فرد در صنعت تصفیه آب تبدیل کرده است. مساحت سطحی که کربن فعال ایجاد می کند برای جذب مقدار زیادی از آلاینده های آب موثر است.
  • رزین سختی گیر: رزین سختی گیر یا رزین تبادل یونی نیز برای از بین بردن عوامل سختی آب مورد استفاده قرار می گیرد. رزین سختی گیر از طریق فرایند تبادل یونی، یون های فرم یونی خود را به یون های عامل سختی آب مانند منیزیم و کلسیم تعویض می کند. به این ترتیب آن نرم شده و از خسارات احتمالی و تشکیل رسوب در تاسیسات و لوله ها جلوگیری می شود.

فیلترهای تصفیه آب و مواد شیمیایی و یا انواع روش های فیزیکی که در فرایند تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرند، همه از الزاماتی هستند که به شما و کودک تان کمک می کنند آبی سالم را مصرف کنید، بدون این که نگران عوارض خطرناک آن بر سلامتی خود و خانوده تان باشید.

بنابراین اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه آب متناسب با نیازتان را دست کم نگیرید و به جای هزینه کردن برای درمان بیماری های احتمالی، یک بار برای خرید یک سیستم مناسب هزینه ای را پرداخت کنید و یک عمر از مزیت های بی شمار آن بهره ببرید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 262 views بار دسته بندی :  خردسال و کودک تاريخ : 8 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.