کودک و خانواده چه زمانی کودکان می‌توانند آناناس بخورند؟ - گوم اسکول

آناناس به عنوان یک میوه استوایی شناخته می‌شود. در حالی که کمی اسیدی بوده اما هنوز برای کودک شما بی‌خطر است و از شش ماهگی می‌تواند شروع به خوردن کند. به خاطر داشته باشید که اسیدیته بوده و ممکن است باعث بثورات پوشک شود و اگر این اتفاق بیفتد صبر کنید تا زمانی که کودک شما بزرگتر شود و دوباره آناناس به او دهید.

 

چگونه به کودک آناناس بدهیم؟

در شش ماهگی کودک شما شروع به امتحان کردن غذا‌های پوره شده می‌کند زیرا با قاشق غذا می‌خورد. آناناس میوه‌ای خوشمزه بوده زیرا وقتی پوره می‌شود طعمی متمایز و بافت غلیظی دارد. اگر نمی‌خواهید یک آناناس کامل بخرید می‌توانید از کمپوت آناناس استفاده کنید. فقط حتماً برچسب را بخوانید و مقدار قند را بررسی کنید. پزشکان توصیه می‌کنند تا زمانی که کودک نوپا حداقل دو ساله شود از مصرف شکر خودداری کنید. اگر کودک شما در ابتدا آناناس را دوست ندارد به دادن آن به طور منظم ادامه دهید. پیشنهاد دادن غذای جدید ممکن است چند بار طول بکشد تا کودک شما شروع به دوست داشتن آن کند.

آناناس چه فوایدی برای کودک دارد؟

مانند مرکبات دیگر آناناس مملو از ویتأمین C است. ویتأمین C نه تنها برای سلامت سیستم ایمنی کودک شما مفید است بلکه به بدن آن‌ها کمک می‌کند آهن را از سایر غذا‌ها جذب کند. منگنز یکی دیگر از مواد مغذی برجسته در آناناس بوده که به رشد و متابولیسم سالم کمک می‌کند. آناناس همچنین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان بوده که ممکن است به مبارزه با بیماری‌های مزمن کمک کند.

چگونه کودک را با آناناس تغذیه کنیم؟

اگر آن‌ها در حال دندان درآوردن هستند برای تسکین درد دندان درآوردن برش‌های بزرگ آناناس را ریز خرد کنید. وقتی کودک شما آماده گاز گرفتن میوه است آن را به اندازه نوک انگشت خود یا نوار‌های نازکی که می‌توانند نگه دارند برش دهید. این به جلوگیری از خفگی کمک می‌کند. اگر آناناس در ابتدا برای کودک شما خیلی اسیدی است سعی کنید آن را با میوه‌های دیگر یا ماست مخلوط کنید تا اسیدیته آن کاهش یابد. ممکن است وسوسه شوید که به کودک خود آب آناناس بدهید اما حتماً برچسب‌های تغذیه را بررسی کنید. شما نباید به نوزادان زیر ۱۲ ماه آب میوه بدهید اما اگر کودک شما به اندازه کافی بزرگ است مطمئن شوید که فقط آب میوه طبیعی به آن‌ها بدهید. قبل از ارائه غذای جامد برای اولین بار به موارد زیر توجه کنید:

آیا کودک من به غذا خوردن علاقه دارد؟

کودک شما ممکن است غذا خوردن شما را با علاقه تماشا کند یا حتی سعی کند غذای شما را بگیرد و طعم آن را بچشد. هنگامی که به کودک خود یک قاشق پیشنهاد می‌دهید باید دهان خود را برای خوردن غذا باز کند.

آیا کودک من می‌تواند غذا را به گلوی خود منتقل کند؟

اگر با قاشق غذا بدهید ممکن است کودک شما ابتدا آن را با زبان بیرون بیاورد. این رفلکس رانش زبان نامیده می‌شود. با گذشت زمان کودک شما یاد می‌گیرد که از زبان خود برای فشار دادن غذا به پشت دهان و قورت دادن استفاده کند.

 از غذا‌های جدید استفاده کنید:

هنگامی که غذای جدیدی را به کودک خود معرفی کردید و تأیید کردید که او به آن حساسیت ندارد سعی کنید آن را دوباره حداقل دو بار در هفته به او بدهید. این نه تنها کودک شما را با غذا‌های جدید آشنا می‌کند بلکه می‌تواند از آلرژی غذایی نیز جلوگیری کند.

 آلرژن‌ها را در نظر بگیرید:

  • تخم مرغ پخته
  • کره بادام زمینی خامه‌ای
  • شیر گاو (لبنیات)
  • آجیل درختی (مانند بادام هندی یا خمیر بادام)
  • سویا
  • کنجد
  • گندم
  • ماهی و سایر غذا‌های دریایی

نتیجه‌گیری:

با معرفی این غذا‌ها در اوایل زندگی کودک می‌توانید احتمال ابتلای کودک به آلرژی غذایی را کاهش دهید. فقط یک غذای جدید را در هر زمان معرفی کنید و حداقل سه روز قبل از معرفی غذای دیگری صبر کنید تا در صورت بروز واکنش آلرژیک بتوانید واکنش کودک خود را به غذا کنترل کنید. اگر متوجه شدید که کودکتان واکنش آلرژیک دارد که با تورم لب‌ها، چشم‌ها یا صورت مشخص می‌شود با پزشک اطفال تماس بگیرید. اگر به آنافیلاکسی مشکوک هستید که با تورم زبان یا مشکل در تنفس مشخص می‌شود فوراً با آمبولانس تماس بگیرید.

 

منبع:

www.webmd.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 194 views بار دسته بندی :  خردسال و کودک تاريخ : 5 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها