کودک و خانواده چگونه از رقابت خواهر و برادر با کودک نوپا خودداری کنیم؟ - گوم اسکول

رقابت خواهر و برادر به عنوان احساس حسادت نسبت به برادر یا خواهر جدیدشان تعریف می‌شود و ممکن است این احساسات را از طریق توسل به رفتار «کودکانه‌تر» منتقل کند. این یک روش عادی برای بیان سردرگمی است. رگرسیون‌های رفتاری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • صحبت کودک
  • کج خلقی‌های مکرر
  • تصادفات مکرر در هنگام آموزش و یا امتناع از ادامه آموزش پوتین
  • تمایل به مکیدن پستانک یا انگشتانشان

هنگام مراقبت از کودک نوپا از فرزندتان کمک بگیرید:

اگر کودک نوپای شما به اندازه کافی بزرگ شده است که بتواند در کار‌های خانه کمک کند مانند آوردن یک بطری از یخچال یا دادن یک بسته دستمال مرطوب. این به کودک شما احساس موفقیت می‌دهد و می‌تواند به کودک نوپا کمک کند تا با خواهر و برادر جدید خود پیوند برقرار کند.

برای هردوی آن‌ها وقت بگذارید:

ده دقیقه در روز وقت خود را با کودک نوپای خود صرف کنید. کاری را انجام دهید که آن‌ها دوست دارند انجام دهند. هر روز ده دقیقه توجه خود را به آن‌ها معطوف کنید. با مشغله‌ای که به طور طبیعی با یک نوزاد جدید به وجود می‌آید گذراندن وقت با شما در هر روز ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که کودک نوپای شما برای احساس امنیت به آن نیاز دارد.

 به نحوه برخورد خود توجه کنید:

چشمان کوچکشان همیشه تماشا می‌کند و گوش‌هایشان همیشه می‌شنود. بچه‌ها به نحوه تعامل ما با دیگران توجه می‌کنند. به این ترتیب وقتی رفتار‌هایی مانند گوش دادن، ارتباط دلسوزانه و خودتنظیمی را یاد بگیرند در آینده نیز از آن‌ها در زندگی خود استفاده می‌کنند.

 به حرفشان گوش دهید:

گوش دادن و شناخت احساسات کودک نوپا بسیار مهم است. به آرامی احساس خود را مبنی بر ناراحتی آن‌ها ذکر کنید و از آن‌ها بپرسید که آیا مایلند در مورد آن صحبت کنند زیرا احساس شنیده شدن و تایید شدن ممکن است تنش‌هایی را که کودک نوپا احساس می‌کند برطرف کند.

به نقاط قوت آن‌ها توجه کنید:

تضویق کودک نوپا می‌تواند به ایجاد عزت نفس او کمک کند. این حسادت ممکن است ریشه در زیر سوال بردن نقش آن‌ها در زندگی شما داشته باشد. تایید شفاهی نقاط قوت و منحصر به فرد بودن آن‌ها می‌تواند به غلبه بر برخی عدم اطمینان آن‌ها کمک کند. رقابت خواهر و برادر کاملاً طبیعی است. 

 

منبع:

www.babygaga.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 214 views بار دسته بندی :  خردسال و کودک تاريخ : 19 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.