کودک و خانواده چگونه نقاشی را شروع کنیم؟ - گوم اسکول

سوالی که در ابتدای راه یادگیری نقاشی ذهن علاقه‌‌مندان را به خود مشغول می‌کند این است که چگونه نقاشی را شروع کنیم؟ در‌واقع نمی‌توان راه مشخصی را به‌عنوان یک روش ثابت برای شروع نقاشی معرف کرد. مربیان با‌توجه‌به سبک کاریشان روش‌های متفاوتی را برای آموزش نقاشی به کار می‌برند. در این مقاله شما را با روش ابتدایی برای کشیدن اشیا و جانداران آشنا می‌کنیم. اگر به‌‌دنبال راهنمایی برای شروع نقاشی هستید این مقاله برای شما نوشته شده است.

در قدم اول یادگیری نقاشی از خطوط واقعی کپی برداری کنید

اولین روشی که در پاسخ به سوال چگونه نقاشی را شروع کنیم پیشنهاد می‌شود کپی‌برداری است. بسیاری از نقاشان معروف دنیا نقاشی را با این روش شروع کردند. منظور از کپی‌برداری کشیدن از روی یک تصویر و کپی کردن خطوط آن است. به‌همین دلیل کپی‌برداری به‌عنوان معروف‌ترین و پرکاربردترین روش برای مبتدیان و شروع یادگیری نقاشی شناخته می‌شود. برای نقاشی کشیدن به شیوه کپی‌برداری قبل از هر چیز به خرید لوازم تحریر همچون مداد، مداد رنگی، پاک کن و کاغذ نیاز دارید.

ابتدا یک تصویر یا نقاشی که طرح و خطوط واضحی داشته باشد، انتخاب کنید. سپس یک کاغذ نازک و شفاف روی تصویر بگذارید تا مشاهده خطوط راحت‌تر باشد. سپس با یک مداد خطوطی که می‌بینید را با‌ دقت روی کاغذ بکشید. نقاشی به شیوه کپی‌برداری به تلاش چندانی نیاز ندارد و در نهایت طرحی تمیز و با رعایت کامل تناسبات خواهید داشت. همچنین شروع نقاشی با کپی‌برداری منجر به تقویت مهارت‌های دست می‌شود.

کپی‌برداری ذهنی؛ یک قدم در یادگیری نقاشی جلوتر بروید

بعد از کپی‌برداری از خطوط واقعی، کپی‌برداری ذهنی به‌عنوان قابل اطمینان‌ترین روش برای شروع یادگیری نقاشی شناخته می‌شود. در این روش برخی از افراد از یک منبع عینی استفاده می‌کنند. برخی نیز نقاشی را به‌صورت ذهنی انجام می‌دهند. در هر دو حالت ترسیم خطوط و نقوش به کمک تصور و تخیل افراد انجام می‌شود.

برای کشیدن نقاشی به شیوه ذهنی به وسایل نقاشی از جمله یک کاغذ سفید و تمیز نیاز دارید. قبل از شروع به طراحی، تصویری که می‌خواهید بکشید را در ذهن‌تان تجسم کنید. بعد از تخیل کامل، طرح را روی کاغذ پیاده کنید. در روش کپی‌برداری ذهنی برخلاف کپی‌برداری از خطوط واقعی ممکن است نتیجه به‌طورکامل با واقعیت منطبق نباشد؛ اما نباید دلسرد شد. با تقویت تخیل و تصویرسازی ذهنی می‌توانید مهارت نقاشی خود را افزایش دهید.

شروع یادگیری نقاشی با پیروی از دستور‌العمل‌های مشخص

بسیاری از افراد در پاسخ به سوال چگونه نقاشی را شروع کنیم، مراجعه به آموزشگاه‌های نقاشی و آموزش تحت‌نظر یک مربی را پیشنهاد می‌کنند. بعد از اینکه مراحل اولیه را پشت سر گذاشته و نقاشی کردن را به‌صورت جدی شروع کردید، مربی توقع دارد که خطوط نهایی شما با پیروی از دستورالعمل‌های مشخصی کشیده شود. منظور از پیروی از دستورالعمل‌های مشخص این است که طراح اصول مربوط به شالوده و ساختمان داخلی یک نقاشی را رعایت کند.

به‌منظور انجام این کار ابتدا تصاویر مختلفی از یک شی مشخص پیدا کنید. سپس به آنالیز دقیق آن بپردازید تا ساختار شی را به‌طورکامل درک کنید. سپس از کپی‌برداری ذهنی برای کشیدن ساختار شی مورد‌نظرتان کمک بگیرید. در صورت آنالیز دقیق شی، تصویر نهایی که می‌کشید انطباق بالایی با واقعیت خواهد داشت.

نقاشی کردن ژست؛ به تصویر کشیدن ریتم خاص موجودات زنده

همه موجودات زنده ریتم خاصی دارند. این ریتم در وضعیت‌های مختلف به حالت متفاوت دیده می‌شود. معمولا طراحی ریتم برای نقاشان سریع و راحت است؛ اما فقط با طراحی ریتم نمی‌توان تصویر مورد‌نظر را کامل کرد. برای تکمیل نقاشیتان از این روش باید به نکات زیر توجه کنید.

ابتدا چند مجموعه از موضوعی که می‌خواهید نقش آن را بکشید تهیه کنید. بعد از تجزیه و تحلیل مجموعه خطوط مشترک در آن شی یا جاندار را بیابید. پیدا کردن این خطوط به شما در امر کپی‌برداری ذهنی برای کشیدن طرح اولیه کمک می‌کنند. طراحی ژست را برای کشیدن ساختار موضوع به‌ کار ببرید. سپس در مرحله آخر از طرح‌های قبلی به‌عنوان دستورالعمل برای تکمیل خطوط نهایی کمک بگیرید. نقاشی کردن ژست را می‌توانید با خرید خودکار رنگی و راپید نیز امتحان کنید.

شبیه‌سازی بصری؛ تمرین نقاشی با کشیدن خطوط تصادفی 

اولین روشی که نقاش‌های دیجیتال در پاسخ به سوال چگونه نقاشی را شروع کنیم، انتخاب می‌کنند، نقاشی به روش شبیه‌سازی بصری است. برای نقاشی به این روش حتی به ایده نیز نیاز ندارید. این کار را با کشیدن خطوط و منحنی‌های تصادفی آغاز کنید. بعد از کشیدن خطوط به تجزیه و تحلیل خطوط برای پیدا کردن وضعیت خاصی در تصویر بپردازید. سپس یک کاغذ نازک روی طرحی که کشیده‌اید قرار دهید. آنچه مشاهده می‌‌شود را به کاغذ جدید منتقل کنید. بعد از اضافه کردن ساختار و خطوط نهایی نقاشی شما کامل خواهد شد.

افزایش ذوق یادگیری با تهیه ابزار نقاشی

در این مقاله از ایران تحریر، به این سوال پاسخ دادیم که چگونه نقاشی را شروع کنیم؟ خلاقیت و قدرت تجزیه و تحلیل با نقاشی افزایش می‌یابد. وسایل نقاشی رنگ‌ها، طرح‌ها و قیمت‌های متنوعی دارند. ایران تحریر وسایل نقاشی با‌کیفیت و متنوعی را برای علاقه‌مندان به فروش می‌رساند. پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه انواع وسایل نقاشی به سایت ایران تحریر به آدرس irantahrir.shop مراجعه کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 138 views بار دسته بندی :  خردسال و کودک تاريخ : 5 مارس 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.