کودک و خانواده چگونه کودکان را سرگرم کنیم؟ - گوم اسکول

به آن‌ها فرصتی جهت کنجکاوی بدهید:

کودکان نوپا در مورد طبیعت کنجکاو هستند و دوست دارند محیط اطراف خود را کشف کنند. بنابراین یکی از بهترین کار‌هایی که می‌توانید انجام دهید این است که به آن‌ها زمان و فضا بدهید تا این کار را انجام دهند. یک منطقه امن برای آن‌ها مانند یک زمین بازی یا یک اتاق کوچک می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. حتی می‌توانید یک مسیر مانع برای آن‌ها ایجاد کنید تا از میان آن‌ها به آنجا که می‌خواهند برسند. بسته به فضا و آب و هوای شما این کار را می‌توان در داخل خانه یا خارج از خانه انجام داد.

 بگذارید آب بازی کنند:

ایده دیگر این است که به آن‌ها اجازه دهید با آب بازی کنند. آب همیشه مورد توجه کودکان نوپا است و تا زمانی که آن‌ها آب را دوست دارند راهی عالی برای کمک به آن‌ها برای آرام شدن در روز‌های سخت است. شما به سادگی می‌توانید یک استخر کوچک، وان حمام یا یک سطل زباله را با آب پر کنید و به آن‌ها اجازه دهید تا بازی کنند. چند اسباب‌بازی ساده مانند حیوانات یا توپ‌های پلاستیکی، سطل و یک قاشق برای انتقال اسباب‌بازی‌ها به آن‌ها بدهید.

 بگذارید در انجام کار‌های ساده کمک کنند:

کودکان نوپا دوست دارند احساس کنند که دارند کمک می‌کنند. بنابراین چند کار ساده مانند جمع کردن اسباب بازی‌های خود یا کمک به چیدن میز را به آن‌ها بسپارید. این نه تنها آن‌ها را مشغول می‌کند بلکه به آن‌ها کمک می‌کند تا برخی از مهارت‌های اساسی زندگی را بیاموزند.

 موسیقی بگذارید تا برقصند:

موسیقی همیشه راهی عالی برای سرگرم کردن کودکان نوپا است. آهنگ‌های مورد علاقه آن‌ها را بگذارید تا در اتاق نشیمن برقصند. حتی می‌توانید با آموزش برخی حرکات رقص ساده یا آواز خواندن همراه با اشعار آن را به یک بازی تبدیل کنید. همچنین می‌توانید از موسیقی برای کمک به آرامش آن‌ها استفاده کنید. اگر آن‌ها بی‌قرار یا بداخلاق هستند کمی موسیقی ملایم و آرامش بخش بگذارید و ببینید که آیا به آرامش آن‌ها کمک می‌کند یا خیر.

 خلاقیت آن‌ها را پرورش دهید:

کودکان نوپا عاشق خلق کردن هستند و لوازم هنری فرصت مناسبی را برای آن فراهم می‌کند. با وسایل ساده مانند مداد رنگی، کاغذ، تکه‌های نوار و برچسب‌ها برای کودک نوپای خود یک فضای کوچک هنری و صنایع دستی ایجاد کنید. چوب بستنی و بطری نیز برای تشویق آثار هنری تمیز و در عین حال سرگرم‌کننده و خلاق عالی هستند.

 با هم بازی کنید:

بازی‌های رومیزی، بازی‌های کارتی و حتی بازی‌های تطبیق ساده برای سرگرم کردن کودکان نوپا عالی هستند. آن‌ها نه تنها سرگرم خواهند شد بلکه شروع به توسعه مهارت‌های شناختی مهمی نیز خواهند کرد. کارت‌های تمرکز حواس برای بچه‌ها در عین حال سرگرم‌کننده بوده و عزت نفس مثبت و مهارت‌های اجتماعی را پرورش می‌دهد.

 یک نمایش عروسکی برگزار کنید:

می‌توانید عروسک‌های کودک نوپا از عروسک‌های انگشتی گرفته تا عروسک‌های بسیار بزرگ بخرید یا خودتان از جوراب یا کیسه‌های کاغذی بسازید. با استفاده از عروسک‌ها برای گفتن یک داستان یا خواندن آهنگ، یک نمایش کوچک برای کودک نوپایتان اجرا کنید. همچنین می‌توانید کودک نوپایتان را تشویق کنید تا برای خودش یک عروسک یا داستان بسازد.

 کتاب داستان بخوانید:

کنار هم بنشینید و تعدادی از داستان‌های مورد علاقه آن‌ها را بخوانید یا داستان‌های جدیدی را با هم کشف کنید. حتی می‌توانید داستان‌های خود را بر اساس علایق آن‌ها بسازید یا آن‌ها را تشویق کنید تا به شما کمک کنند تا داستانی ارائه دهید.

 به گردش بروید:

هوای تازه همیشه‌ایده خوبی است و کودکان نوپا دوست دارند در فضای باز باشند. برای یک پیاده‌روی کوتاه در اطراف بلوک یا پارکی نزدیک بروید و به کودکتان اجازه دهید مناظر و صدا‌های طبیعت را کشف کند. آن‌ها دوست دارند به درختان، گل‌ها، پرندگان و حشرات نگاه کنند. حتی ممکن است چیز جدیدی در مورد منطقه خود بیاموزند یا احساس آرامش و حضور بیشتری پیدا کنند.

 

منبع:

mominthesix.com

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 180 views بار دسته بندی :  خردسال و کودک تاريخ : 18 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها