کودک و خانواده کودکان از چه می‌توانند شروع به ورزش کنند؟ - گوم اسکول

فعال بودن بچه‌ها اشکالی ندارد اما تمرینی که آن‌ها انجام می‌دهند باید متناسب با سن آن‌ها باشد. دویدن، شنا کردن، بازی کردن یا مواردی از این دست و هر چیزی که بچه‌ها را فعال نگه می‌دارد هم برای بدن و هم برای ذهن آن‌ها مفید است. وقتی بچه‌ها والدین خود را در حال ورزش می‌بینند تعجبی ندارد که بخواهند با آن‌ها مشارکت کنند. اگر والدین تمرینات را متناسب با سن خود انجام دهند به هیچ وجه مشکلی پیش نخواهد آمد. با این حال همیشه خوب است که با یک متخصص اطفال صحبت کنید تا مطمئن شوید که ورزش انجام شده سالم است و برای کودکان مضر نیست.
اولین روش انجام ورزش توسط بچه‌ها بازی در فضای باز است. چه یک ورزش گروهی باشد و چه صرفاً سرگرمی در دویدن با دوستان. آن‌ها از قلب و عضلات خود کار می‌کشند تا سالم بمانند و به تقویت قدرت خود ادامه دهند. وقتی بچه‌ها در طول روز فعال هستند نه تنها استقامت بدنی خود را افزایش می‌دهند بلکه روی استحکام و سلامت استخوان‌های خود نیز کار می‌کنند. به این ترتیب تا زمانی که بچه‌ها به هفت تا هشت سالگی برسند نیازی به انجام کاری جز دویدن و بازی برای انجام ورزش مورد نیاز نخواهد بود.

شرکت دادن بچه‌ها در ورزش‌های گروهی که رقابتی نیستند در سنین پایین باعث ورزش و همچنین هماهنگی بچه‌ها می‌شود. برای بچه‌هایی که علاقه‌مند به تمرین با وزنه برای شروع تمرینات قدرتی هستند دوییدن و بازی گروهی بسیار مناسب است. وقتی بچه‌ها شروع به رقابت کنند می‌توانند تمرینات قدرتی را شروع کنند که بهتر در سن هشت سالگی نجام شود. بسیاری از تمریناتی که بچه‌ها می‌توانند در این سن شروع کنند عبارتند از:

  • لانگز
  • اسکات
  • پوش آپ
  • کشش
  • تخته

چگونه انجام این تمرینات را با بچه‌ها شروع کنیم؟

بهترین راه برای شروع ورزش کودکان سرگرم کردن و تبدیل آن به برنامه روزانه است. برای کودکان در سن مدرسه بخش عمده ورزش روزانه آن‌ها باید تمرینات هوازی در مقابل تمرینات قدرتی باشد. این به این معنی است که بیشتر روز‌های هفته باید فعالیتی انجام شود که قلب را پمپاژ کند و برای تقویت بدن مفید باشد. اگر پیاده‌روی، دویدن یا شنا کردن فعالیتی است که تمام اعضای خانواده از انجام آن لذت می‌برند ورزش را به چیزی تبدیل کنید که همه اعضای خانواده درگیر آن باشند. به این ترتیب ورزش دیگر یک کار طاقت‌فرسا نیست بلکه فقط بخشی از زندگی است و هر چه زودتر بچه‌ها ورزش را در اولویت قرار دهند در دوران کودکی و همچنین در بزرگسالی سالم‌تر خواهند بود.

 

منبع:

www.moms.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 308 views بار دسته بندی :  خردسال و کودک تاريخ : 23 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.