کودک و خانواده کودکان چه زمانی شروع به دویدن و پریدن می کنند؟ - گوم اسکول

هنگامی که کودک نوپای شما شروع به راه رفتن می کند زمان زیادی است که او زندگی خود را در مسیر تندرو سپری کند. همه چیز در یک چشم به هم زدن اتفاق می افتد و بلافاصله پس از اولین قدم ها او شروع به پریدن می‌کند. تسلط بر این مهارت‌های حرکتی درشت یا مهارت‌هایی که از عضلات بزرگ بدن برای انجام فعالیت‌ها (از نشستن بدون کمک گرفته تا پرتاب و لگد زدن توپ) استفاده می‌کنند بخش مهمی از رشد کودک نوپا شما هستند.

چه زمانی کودکان نوپا دویدن را یاد می گیرند؟

بین ۱۸ تا ۲۴ ماهگی کودک علاوه‌بر راه رفتن شروع به دویدن نیز می‌کند. تا زمانی که او ۳ ساله شود باید بتواند به راحتی بدود. از این استراتژی ها برای کمک به افزایش نیاز کودک نوپا به سرعت استفاده کنید:

-بازی با اسباب بازی‌ها:

اسباب‌بازی‌های هل دهنده می‌توانند به کودک شما انگیزه دهند تا در طول دورهای تمرینی سرعت خود را افزایش دهد. هنگامی که او اعتماد به نفس خود را به دست آورد یک اسباب بازی کششی به او بدهید تا پشت سرش بکشد وحرکات کششی انجام دهد.

-بیرون رفتن:

فرزندتان را تشویق کنید تا در اطراف حیاط بدود یا او را به پیاده روی ببرید وبه او اجازه دهید به جای اینکه همیشه در کالسکه اش سوار شود سریع روی پای خودش قدم بزند.

-رفتن به پارک:

به او اجازه دهید در زمین بازی بدود یا در مسیرهای طبیعت در تعقیب پروانه ها در حالی که شما نظارت می کنید بدود.

چه زمانی کودکان نوپا پریدن را یاد می گیرند؟

در حدود ۲ سالگی کودک شما شروع به پریدن در جای خود می کند و او از آنجا بلند می شود (معمولاً با یک پرش یک پا شروع می شود و سپس به آرامی هر دو پا را از زمین بلند می کند). در سن ۲ تا ۳ سالگی کودک نوپای شما وقتی می پرد هوای بیشتری دریافت می کند. دست فرزندتان را بگیرید و کنار او روی یک جدول یا پله پایین بایستید و بگویید: «یک، دو، سه، بپر!» سپس با هم به پایین بپرید. مثل قورباغه پریدن را تمرین کنید و به کودک خود نشان دهید که چگونه در حالت اسکات پایین بیاید و در حالی که می پرد دست هایش را بالا بیاورد. برخی تمرینات به سبک قورباغه ای در نهایت به او کمک می کند تا پریدن در حالت ایستاده را بیاموزد.

چه زمانی کودکان نوپا لگد زدن را یاد می گیرند؟

بین ۱۸ تا ۲۴ ماهگی کودک علاقه خود را به ضربه زدن به توپ نشان می‌دهد و در سن ۲ سالگی بیشتر کودکان نوپا می‌توانند به توپ ضربه بزنند. در حالی که آن یا دو ضربه اول ممکن است غیرارادی تر باشد در اینجا نحوه تمرین لگد زدن با جفت خود آورده شده است:

-یک توپ داشته باشید:

 با دادن یک توپ به نوزاد خود برای غلتیدن، پرتاب و در نهایت لگد شروع کنید. از آنجا با هم شروع به ضربه زدن به توپ به جلو و عقب کنید.

-با دوستان جدید آشنا شوید:

 اگر به تشویق همسالانش نیاز دارد (یا اگر فضای زیادی در خانه ندارید تا زمین فوتبال خود را راه اندازی کنید) او را در یک کلاس ورزشی کودکان نوپا ثبت نام کنید.

 

چگونه از لگد زدن تهاجمی جلوگیری کنیم؟

-مرزهای کلامی را تعیین کنید:

وقتی کودکتان در زمین بازی به سمت کودک دیگری تاب می‌خورد  با صدای بلند بگویید: «نزن! اوه – درد دارد!» وقتی کودک شما قربانی است او را دلداری دهید و بگویید: “بله، ضربه زدن درد دارد و به همین دلیل است که ما نمی زنیم.”

-کنترل خود:

هنگام برخورد با او عصبانیت خود را کنترل کنید

کودکان نوپا چه زمانی شروع به بالا رفتن می‌کنند؟

در ۱۲ ماهگی کودک نوپای شما ممکن است شروع به بالا رفتن از پله ها کند و در سن ۲ سالگی اکثر کودکان نوپا می توانند بدون کمک از روی مبلمان بالا و پایین بروند. با این نکات به کودک نوپای خود کمک کنید تا به موقعیت مناسب برسد:

-محیطی امن برای کودک فراهم کنید:

به نوزادتان اجازه دهید از یک سرسره پلاستیکی کوچک بالا برود یا باشگاه بازی کنید و روی یک چهارپایه محکم قرار گیرد. 

-به زمین بازی بروید:

 زمین‌های بازی در فضای باز مکان‌های عالی برای کمک به کودک شماست که مهارت‌های کوهنوردی خود را با خیال راحت یاد بگیرد.

-مرزها را تعیین کنید:

 با کودک صحبت کنید و به او بگویید کجا اجازه بازی و بالا رفتن دارد. میزها  و همه مبلمان باید برای کودک شما ممنوع باشد. این را زود و اغلب به او یادآوری کنید.

-بازخورد بدهید:

از کودک خود با الگوبرداری از مهارت هایی که روی آنها کار می کند و ارائه بازخورد ساده و واضح (“برای بلند شدن از نردبان اینجا را بگیرید!”) حمایت کنید.

چه زمانی با پزشک کودک صحبت کنیم؟

اگر کودک نوپا شما بازی کم تحرک را ترجیح می دهد همچنان فرصت های زیادی را برای بازی های حرکتی می‌توان پیشنهاد داد. با فعال بودن خود و با انجام بسیاری از فعالیت‌های مختلف که فرزندتان را به حرکت دادن ترغیب می‌کند او را تشویق کنید که بلند شود و برود.

منبع:

www.whattoexpect.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 205 views بار دسته بندی :  خردسال و کودک تاريخ : 8 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها