کودک و خانواده  آرایش کردن در دوران بارداری باعث چاقی نوزاد می‌شود؟ - گوم اسکول

محققان معتقدند مصرف لوازم آرایشی حاوی پارابن در دوره بارداری باعث می شود کودکان با احتمال بیشتر داشتن اضافه وزن روبرو باشند.
پارابن ها مواد شیمیایی هستند که به عنوان نگهدارنده در لوازم آرایشی و محصولات بهداشتی کودک استفاده می‌شوند. مطالعات نشان داده اند که پارابن ها عملی مشابه استروژن را در بدن انجام می‌دهند و در عملکرد عادی هورمون‌های بدن اختلال ایجاد می‌کنند. در مطالعه جدید، محققان دانشگاه برلین آلمان پارابن موجود در ادرار زنان باردار را اندازه گیری کردند. بیشتر بخوانید رژ مناسب بارداری را چطور بشناسیم؟
 

آنها دریافتند هرچقدر میزان پارابن در ادرار این زنان بیشتر بود، احتمال اضافه وزن نوزادشان تا سن ۸ سالگی بیشتر بود. به گزارش مهر مطالعات نشان داد ترکیب موسوم به بوتیل پارابن بیش از بقیه پارابن ها تاثیرگذار است بطوریکه در مادران دارای بیشترین میزان بوتیل پارابن در ادرار، ریسک چاقی کودک دوبرابر بود. همچنین این تاثیر بر دختران بیش از پسران بود. به گفته محققان، نتایج این مطالعه بیانگر این موضوع است که قرارگیری قبل از تولد در معرض مواد شیمیایی موجود در محصولات متداول مصرفی به رشد کودک آسیب می‌رساند. بیشتر بخوانید لاک زدن در بارداری ضرر دارد؟
محققان تاکید  می کنند مادران باردار و شیرده از محصولات بهداشتی و آرایشی بدون پارابن استفاده کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 468 views بار دسته بندی :  بارداری و اقدام تاريخ : 23 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.