کودک و خانواده  آیا کودک شما بیش از حد نمک می‌خورد - گوم اسکول

مصرف بیش از حد غذا‌های حاوی نمک می‌تواند اثرات طولانی مدت داشته باشد. مصرف بیش از حد سدیم در رژیم غذایی روزانه می‌تواند سلامت کودک را در معرض خطر قرار دهد. از آنجایی که گاهی اوقات تشخیص مقدار زیاد آن مشکل می‌شود، بنابراین به شما می‌گوییم به دنبال نشانه‌هایی باشید که نشان دهنده مصرف بیش از حد نمک است.

 

 تشنگی بیش از حد:

سدیم روی آب می‌ماند و نمک بیشتر به معنای آب بیشتر نیز هست. اگر کودک شما حتی بدون هوای گرم یا ورزش زیاد تشنه است مقدار نمک را در رژیم غذایی او ارزیابی کنید. به وعده‌های غذایی او در خانه و مدرسه نگاهی بیندازید.

 هوس خوردن غذای شور:

نمک طعم غذا را بسیار بهتر می‌کند و جای تعجب نیست که کودک شما بیش از هر چیز دیگری هوس یک کیسه چیپس سیب زمینی را کند. اگر فرزندانتان غذای کم نمک را دوست ندارند به جای نمک کمی جعفری یا فلفل به غذایشان اضافه کنید. همچنین سعی کنید مطمئن شوید که مدرسه آن‌ها نیز وعده‌های غذایی کم سدیم ارائه می‌دهد.

 

 ادرار زرد:

در حالی که دلایل زیادی برای رنگ زرد ادرار وجود دارد اما یکی از دلایل اصلی آن مصرف بیش از حد سدیم است. ادرار زرد تیره در تمام سنین رایج است و اگر از فرزندتان مطمئن نیستید او را نزد پزشک اطفال ببرید تا آزمایش ادرار انجام دهد.

 

 ناراحتی معده:

خوردن نمک بیش از حد می‌تواند دستگاه گوارش را تحریک کند که می‌تواند منجر به حالت تهوع، استفراغ یا اسهال در کودکان شود. کودکان ممکن است پس از خوردن وعده غذایی با سدیم بالا از درد معده شکایت داشته باشند بنابراین مراقب باشید. بسیاری از مشکلات معده نیز می‌توانند باعث کم آبی بدن شوند.

 

منبع:

www.starmommy.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 400 views بار دسته بندی :  خردسال تاريخ : 26 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها